Heeft iemand deze mutsy kinderwagen?

Discussion in 'Babyuitzet' started by DragonBaby, Dec 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    Ik weet niet heel zeker of dit topic nou hier hoort, maar ik vond hem zelf wel het beste hierbij passen.

Ik heb een Mutsy kinderwagen, maar ik kom er zo gauw even niet uit wat voor.
    Achterop de kap staat Mutsy Sports Baby Team 01. Maar via google kom ik dan vaak uit op de Mutsy Urban Rider. Dus ik weet niet of het hetzelfde is, maar ze lijken in ieder geval wel op elkaar.
    Ik hoopte dat iemand de kinderwagen herkent en hem ook heeft.

Mag ik dan misschien vragen om een foto van de onderkant van het zitgedeelte? :) (hoeft niet persé te zijn als die op het onderstel staat) Ik bedoel dan echt het zwarte gedeelte waar twee van die haken zitten (waar ik trouwens ook niet snap waar die voor zijn :()
    Het is een hele lastige omschrijving, maar ik zal het even proberen uit te leggen.
    Sinds een tijdje zakt mijn zoontje de hele tijd weg in deze kinderwagen.
    Hij hangt als het ware er gewoon in en blijft alleen op z'n plek door de riemen. Als ik die los maak, glijd hij direct naar onder en valt zo de kinderwagen uit.
    Wat blijkt.. Het gedeelte waar die vouw zit van het zit gedeelte en de rug, dus waar hij met z'n kont in zit zeg maar, floept alle kanten uit maar blijft niet hangen op die zitpositie. Dus die schiet naar voren, waardoor hij dus eigenlijk rechtop ligt.
    Ik heb het ding even helemaal onderzocht en zie dus dat er een riempje onder met klittenband en één knoopje los zit. Als ik die strak vast zou houden, zou alles op z'n plek blijven zitten en zou hij dus gewoon weer kunnen zitten.
    Maar de vraag is dus.. Waar moet dat riempje dan zitten? Ik kan nergens het andere knoopje vinden.
    Enige wat ik kan bedenken is het vast te maken met het klitteband aan het onderstel, maar zo hoort die natuurlijk niet..
    Dus ik wil even zien hoe dat nou bij andere zit, zodat ik hem weer even netjes kan vast zetten en mijn zoontje in ieder geval weer lekker kan zitten in plaats van hangen.
    Pfff.. Ik heb het hele internet af zitten speuren, en ik kan maar geen antwoord vinden op mijn vraag..
    Dus ik hoopte heel erg dat iemand me hier kon helpen.

2. mamsam

mamsam Bekend lid

Mar 25, 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi, ik heb deze wagen! wat voor wielen zitten er onder? gewoon uit nieuwsgierigheid ;). aan de zijkant van de zitting zitten aan weerszijde een soort zwarte draaiknoppen. misschien zijn de draaiknoppen lam of zitten ze niet meer goed? hiermee kan je de diepte van de zitting instellen. de grote haken zorgen voor ondersteuning van het ruggedeelte als deze helemaal plat zit.

kijk hier eens, misschien kom je er zo uit 4rider single spoke | Mutsy

zet anders even een foto er op van hoe het nu bij jou zit, misschien komen we er samen uit.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #3 Bouwjaar1979, Dec 13, 2014
    Last edited: Dec 13, 2014
    Onze mutsy stond vandaag toevallig ook in glijbaan stand.
    Maar dat kwam omdat ik m te plat erop geklikt heb. Dus was even losklikken, zitting goed duwen (dus dat t een goede zithoek heeft) en dan er weer opklikken. Werkt dat misschien?

Dat riempje met klittenband en drukker heb ik eigenlijk nooit vast.
    Ik heb trouwens urban 4rider single spoke

4. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    Het zijn vier van die luchtbanden en de voorste twee staan vlak naast elkaar.

Ja ik heb ook aan één kant zo'n draaiknop vinden. Maar nooit eerder gebruikt omdat ik niet echt zag wat je er nou mee deed..
    Maar nu doet die sowieso niets meer, niet eens meer draaien. Ik denk omdat er dus niets te draaien valt.

Ik zal even kijken of het lukt om de foto toe te voegen. En hopelijk is het dan ook even goed te zien wat ik bedoel.
    Op de eerste foto is in ieder geval die riem te zien die ergens vast hoort.
    De tweede foto is hoe die dus steeds zo'n beetje de hele tijd gaat staan als die erin zit.

Attached Files:

5. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    #5 DragonBaby, Dec 13, 2014
    Last edited: Dec 13, 2014
    Sorry ik bedoel beide kanten, die ene zag ik net even niet zitten.
    Maar die doen dus niets..

Nee, eraf halen, goed zetten en opnieuw erop zetten werkt ook niet, hij blijft weg schuiven.

Edit;
    Oh wacht, ik heb al gevonden hoe je hem kan draaien.
    Doet die wel met heel veel moeite en pijn aan m'n handen om hem te draaien.
    Maar ben ik nou heel gek.. Of zit er haast geen verschil in het draaien ervan? Ik zie niet welke stand je nou voor wat kan gebruiken, want ze zien er bijna hetzelfde uit..

En alsnog, is het probleem daar helaas niet mee verholpen. Het zwarte 'blad' waar hij op zit, schuift dan alsnog alle kanten uit. Hoe die dan ook staat. Het ziet er niet naar uit dat dat knopje is om het tegen te houden met het schuiven.
    Daarom dacht ik dat dat riempje ervoor was om het op z'n plek te houden..

6. mamsam

mamsam Bekend lid

Mar 25, 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat knoopdingetje hangt bij mij ook los, hoort denk ik ook zo kwamen wij na het wassen van de bekleding tot de conclusie. denk dat het aan de draaiknoppen ligt... draaien ze ook niet als er iemand de zitting op zn plek drukt en dan tegelijk aan de beide knoppen draait?

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hmm vreemd. Ik kan zo niet bedenken wat er niet goed kan zitten. Die knoppen kan ik ook moeilijk draaien. Daarvoor moet wel de bekleding eraf, dat staat ook in de gebruiksaanwijzing.
    Veel verschil vond ik er ook niet in zitten.

Misschien eens naar een winkel gaan wat ze mutsy verkopen, misschien dat zij t probleem zien?

8. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    Ik zal eens even gaan zoeken om te kijken waar dat dan kan.
    Bedankt voor de reacties :)

9. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Je hebt de mutsy lightwight 4 rider.

Wij hebben dezelfde wagen gehad. En ik heb ook wel eens de wagen in glijbaanstand gehad. :D
    Aan de zijkant zitten draaiknoppen idd. Die moet je indrukken om te kunnen draaien. Ze kunnen een kwartslag draaien. Daarmee stel je de diepte in van het zitgedeelte.

Probeer dat maar eens.
    Succes!

10. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    En met dat riempje kun je de zitting nog extra vastmaken aan t zwarte ijzeren frame wanneer je de zitting naar je toe hebt.

Wielen vastzetten is overigens handig bij sneeuw. Dan blokkeren je wielen niet.
    Je hebt ze niet meer haaks onder de wagen staan, doordat j niet door de sneeuw komt.

Share This Page