Ik heb voor mijn eerste zoontje alles nieuw gekocht en durfde het niet aan tweede hands spullen te kopen.. misschien dat jullie ervaring hebben en die kleine dingen..
ik heb dingen via marktplaats gekocht en dat is prima gegaan. Daarnaast krijg ik ook meerdere dingen 2e hands van vriendinnen (deels te leen). Het is allemaal al duur genoeg.... Karin
idd 2e hands, er zijn massa's dingen die je 2e hands kunt kopen zonder risico's. helemaal omdat er zoveel dingen zijn die je maar kort zult gebruiken, vinden we het zonde om daar bakken met geld aan uit te geven
Ja, precies, zit ook te denken om een paar dingen tweede hands te kopen deze keer... maar ik heb nog alles....
dit is mijn eerste zwangerschap en heb toch redelijk veel dingen van marktplaats gekocht. eastwalker Kinderwagen ( reiswieg nieuw) Maxi Cosy Kruiken en kruikzakken Aantal leuke kleertjes Als je een beetje goed zoekt heb je zgan spullen op marktplaats of amper gebruikt.
Ik heb mijn babykamer ook tweedehands gekocht op marktplaats en ziet er nog geweldig uit daarbij kreeg ik nog heel veel dingen erbij zoals een eetstoel een bad met stander en dekentjes. Verder hebben de kinderwagen wel nieuw gekregen en nu moet ik nog een nieuw matrasje kopen en zo heel duur zijn die ook weer niet. En de kleine spulletjes en ik struin ook regelmatig marktplaats af bij alle babyspulletjes. Groetjes Anna.
Een paar kleine dingetjes tweedehands, we hebben ook wat spullen overgenomen van m'n schoonzus (box, badje bv) maar de meeste spullen toch wel nieuw. We hebben 1 poging gedaan om via marktplaats 2 maxicosi's te kopen.. maar dat was zoooooo'n nare ervaring (krijg nog de rillingen als ik aan de stank in dat huis denk ) dat we het maar bij die ene poging hebben gelaten
Mijn schoonzus is 2 maanden geleden van de 3de bevallen. Ik verwacht niet dat er daar nog meerkomen, dus ik vraag aan haar wel een paar dingen of ik die over kan nemen.
ook ik heb een hele boel 2e hands spullen. Het is allemaal best duur en er zijn prima spullen die je kan overnemen. Ik moet daar wel bij zeggen, dat het meeste komt vsn mensen die ik zelf ken of mensen die mijn familie kent. Dus ik weet wel waar het vandaan komt. maar omdat het de eerste is wil ik ook wel een paar dagen nieuw kopen, is ook gewoon heel erg leuk, dat shoppen. gr tascha
Ja hoor, hier ook alles 2e hands. Bedje, commode, kledingkast en groter bed(alles is een setje)= Marktplaats Wiegje= Marktplaats Quinny wandelwagen,maxicosi en buggy-ding= Marktplaats box= van tante badje, draagdoek, kolfapparaat= van andere tante De 2 matrasjes zijn wel nieuw, want daar wil ik geen risico meenemen. Als ik de prijzen vergelijk die ik nu betaald heb, met de nieuw prijzen. Dan heb ik zonder te overdrijven al 1000 euro gespaard Tja daar kan ik weer erg veel leuke andere dingen van doen! En met een likkie verf of soms alleen een spons erover ziet het er toch super uit! (kijk maar in m'n album/ website) x deb
Wij willen proberen alles nieuw te kopen, gewoon omdat we het ons nu kunnen permiteren, omdat het de 1e is en omdat de opa's en oma's bijspringen (het is van beide kanten het 1e kleinkind). Wel ben ik aan het sneupen op marktplaats, er staan wel mooie dingen op. Het is maar net wat je budget toelaat. Liefs Elma
Wij hebben 2e hands: Commode. Ledikant. Wieg. Badje. Kleding en nog wat praktische spulletjes. Maxi cosi (van vrienden overgenomen). Box. Zitverkleiner voor in kinderwagen. Wij hebben nieuw: Kinderwagen. Kledingkast. Kleertjes. Er is een hoop goeds te koop hoor! Er zijn best veel mensen met genoeg geld die alles nieuw kopen maar sommige dingen maar weinig gebruiken
Ik heb wel een heleboel nieuw gekocht en gekregen. De meubels e.d. voor de babykamer heb ik van mijn ouders en opa gekregen, de kinderwagen van mijn schoonouders. Verder heb ik zelf nog een aantal dingen nieuw gekocht. Ik heb ook veel van mijn zus gekregen, die heeft al 2 kinderen dus nog heel veel over. Dit heeft ook behoorlijk wat geld gescheelt.
De box, ledikant, maxi cosi en wipstoeltje hebben we tweedehands. Verder ook nog een reserve buggy. Verder hebben we alles nieuw. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel veel nieuwe spullen van mijn zus heb gekregen (die is zo enthausiast).
Wij willen alleen de babykamer (zonder matras) 2de hands kopen. Vraagje: ik wil geen 2de handse kinderwagen kopen omdat ik het niet hygienisch vind om het te gebruiken voor mijn baby. Kan je binnenkant dan wassen van de wagen? Want een kind spuugt, kwijlt enz ook in de wagen en dat vind ik niet zo schoon. Als jullie tips hebben, kan ik misschien dan wel 2de hands kopen.
we hebben het babykamertje 2e hands en wat hele kleine maatjes hebben we van me schoonzusje gekregen die laten het er bij 2 en wat kan er nu verwassen worden aan maatje 50 en 56. We hebben de kinderwagen en maxikosi wel nieuw gekocht puur ivm veiligheid en ik wilde toch ook zelf wat nieuws kopen.