Placenta voor, altijd laat voelen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Dec 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Even voor de ervaren dames,
    Als je placenta voor ligt voel je dan altijd de baby later?
    En wanneer voelde jullie hem/haar voor het eerst met een voorliggende placenta?

Liefs

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ze zeggen van wel. Ik heb mijn baby voor het eerst rond 19 weken gevoeld (placenta aan de voorkant). Volgens mij niet al te laat.

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja ik voelde hem wel wat later, na de twintigste week pas. ik heb ook de placenta voor. mn vriend heeft hem nog niet voelen schoppen helaas. ook als de baby hard trapt dan voel ik het nog niet door de placenta heen :(

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    oh ik heb ook net te horen gekregen dat de placenta zich aan de voorkant lijkt te ontwikkelen ( kan dat nog op een andere plek worden dan gedurende aankomende tijd?)

ik had begrepen dat ik het zelf wel kan voelen maar hubbie niet... maar voel je het dan zelf ook later? ik bedoel als de placenta voor ligt en het kind schopt naar achter... dan voel je dat toch... of zeg ik nu echt iets stoms... en ligt het altijd naar de placenta toe?

gr Jose

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Ik voelde mijn ventje met 15,5 week maar dat waren echt plopjes pas een paar weken later voelde ik iets wat op schopjes leek. Manlief voelde pas bij 28 weken echt schoppen.

6. Niet meer actief

De echoscopiste zei dat het voor mij niks uit hoeft te maken maar voor de partner wel..
    Hoop zo dat ik hem snel voel..

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik voelde Eva toen ik 19 weken was, mijn vriend voelde het een week later. Eva was (en is ;)) nogal druk, ik heb haar heel mijn zwangerschap heel veel en hard voelen schoppen.

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey...

Bij beide zwangerschappen mn placenta voor...
    eerste voelde ik met 17 weken en 3 dagen...
    (mijn vriend toen 1 week later voor het eerst)
    tweede al met 12 weken en 3 dagen... (!)
    (mijn vriend pas rond 17 weken, nu had hij ook elke keer pech dat hij te laat was... of de baby niets deed als zijn hand op mn buik lag :))

Dus het hoeft niet perse zo te zijn dat je de baby laat voelt.... alleen misschien ontken je het eerder dat je de baby voelt.... omdat je nu misschien wel gaat denken... : "dat is de baby niet, want dat kan niet... ik heb mn placenta aan de voorkant en dan voel ik hem pas laat"...

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,719
    3,151
    113
    Female
    Ik voelde hem voor het eerst met 18 weken en ik heb ook de placenta voorliggen dus het hoeft niet altijd..

10. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi,

Bij de eerste lag de placenta achter en voelde ik ons meisje met 15 weken al.
    Nu bij de 2e ligt de placenta (gedeeltelijk) voor en voelde ik het rond 13 weken al, dus jekan het al snel voelen.
    Nu bij 21 weken voel ik echt harde schopjes (al een tijdje trouwens) en zie ik soms bij harde schopjes ook mijn buik een beetje bewegen!

11. Ook ik heb bij beide de placenta voor liggen.
    Bij de eerste was het rondom de 17 weken geloof ik.

Nu bij de 2e begon ik al lichte plopjes te voelen bij 11-12 weken. Mijn vriend voelt de kleine denk zeker wel vanaf week 21.

wel is het voornamelijk of onderin, zijkant of bovenin

12. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Ik voelde ons kindje al aan het eind van de 17e week. Mijn vriend voelde ons kindje aan het eind van de 21e week.

13. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik wist zeker dat ik hem voelde toen ik de 20 weken echo had. Ik voelde al veel eerder van alles maar wist niet zeker of het die kleine was of mijn darmen. Niet heel veel later kon mijn vriend hem ook voelen. Mijn placenta ligt ook voor.

14. Niet meer actief

Ohw dus het kan alle kanten op :)
    Ik zal goed opletten of ik plopjes voel de aankomende 10 weken haha.

Trouwens de echoscopiste zei dat de placenta waarschijnlijk voor gaat liggen, misschien kan het nog een andere kant op?

Liefs

15. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb de placenta ook aan de voorkant, en voelde de kleine pas met 23 weken en mijn vriend pas met 28 weken.
    Nou is onze kleine wel super eigenwijs (heeftie van papa ;)) dattie aak ophoud met schoppen, als papa wil voelen. En nu met 35 weken is dat nog steeds het geval....

16. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

May 21, 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik heb ook de placenta aan de voorkant, voelde het pas met ong 22/25 weken, mijn vriend nog later.
    Nu is het gevoel helaas nog heel weinig :(
    Maar ja hoeft natuurlijk niet zo bij jou te zijn!

17. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    bij de vorige lag mijn placenta ook voor. na ruim 20 weken voelde ik hem pas.
    bij de verloskundige konde ze soms ook moeilijk het hartje horen. ben me wel eens kapot geschrokken... geen hartje?... maaar in mijn zij was hij toch wel goed te horen.
    ook het trappen voelde ik veel minder... ik heb hem echt als een rustig kind ervaren....

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Hallo meiden.
    Bij mijn termijnecho (2 wkn geleden) zei mijn verloskundige ook dat mijn placenta er voor ligt en ik dus het kindje wat later zal voelen. Maar verschuift de placenta dan helemaal niet meer verder? Ik hoop zo dat ik het snel voel, want ik heb ook bijna geen buikje en ben soms onzeker of alles nog wel goed zit vanbinnen....

19. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

De placenta blijft op dezelfde plaats liggen, maar lijkt wat omhoog te groeien...
    mijn echoscopiste zei dat je het moet zien als een ballon... waarbij je op de ballon aan de kant van het tuitje met stift een stip zet..... als je de ballon dan opblaast... lijkt het of de stip omhoog gaat... terwijl hij in feite op dezelfde plaats blijft.....'

uhhh begrijp je.... en je placenta groeit ook.... maar ligt hij voor... bliijft hij voor..
    en niet druk maken hoor.... je eerste voel je gemiddeld rond 20 weken..
    (sommige wat eerder anderen later...)

20. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

ik had ook de placenta voor liggen en voelde de kleine met 21 weken, aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant, vond ik het ook niet erg, er is daarna nog genoeg tegen me aangeschopt en toen dacht ik wel eens: Hey kleine, het mag wel eens wat minder daar binnen! :)

Share This Page