Tip voor prolutonspuiters

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamaVanSimone, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Laat hem in je bovenbeen zetten!!!!

Ik heb een beetje rondgezocht op dit forum en er is op dit moment geen open topic over proluton. Wat ik wel vond in gesloten topics is dat het een rotprik is en dat iedereen hem in haar bil kreeg, en dat dat na tig spuiten echt niet lekker meer is en dat je bijna niet meer kan zitten etc etc.

Ik heb bij spuit 1 de vraag gekregen: been of bil? En ik heb toen voor mijn been gekozen bij wijze van proef en ik ben inmiddels 13 spuiten verder en ze zijn helemaal niet erg om te krijgen!

Dus bij deze de tip voor toekomstige prolutonspuiters: laat ze lekker in je bovenbeen prikken!

Oja en mijn gyn was zo helder om een optreknaald te pakken. Totaal afwijkend van het protocol volgens alle assistentes want een optreknaald is om bloed af te nemen, niet om injecties te geven. Maar het spul is nogal dik en de naald moet helemaal in je been en een optreknaald is korter en dikker en is dus een stuk fijner om proluton mee te spuiten.

Zo, deze is voor het archief :)

groetjes
    MamaVanSimone

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Dank mammavansimone!

Ik mag binnenkort waarschijnlijk ook ( ssssst! nog niet algemeen bekend verder ).
    Alleen nog ff weten of het bij pprom ook echt zin heeft!

Grtz!

3. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik ben (hopelijk) straks ook aan de beurt. Dank je wel voor je tip!

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Mammavansimone,
    Mag ik nog wat vragen?
    Heb jij een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen OBV je voorgeschiedenis?
    En loop je naast de controles bij de gyn. Ook bij een verloskundige?

Thnx!

Grtz.

5. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hee soef!
    Ik mag thuis bevallen als ik de 37 weken haal omdat ik de vorige keer normaal bevallen ben zonder complicaties. Maar ik loop nog niet bij een verloskundige in mijn dorp naast de gyn. Ik heb de praktijk wel ingelicht want het is wel de bedoeling dat ze de nacontroles doen als ik uit het ziekenhuis kom (die kans is nog altijd het grootst)
    Ik geloof wel dat ik binnenkort een afspraak moet maken met een verloskundige van het ziekenhuis...

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg ze ook in mijn been.

Moet zeggen dat ik het ideaal vind. Maar ik vind spuiten in mijn bil sowieso pijnlijker dan in mijn been. (meeste vrouwen vinden andersom)

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb ook de eerste in mijn been gehad, vond t niet erg, ze spoot t langzaam in... ;)

8. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    2e spuit heb ik nu na n dag echt veel (spier)pijn in mijn been :)?

Iemand van jullie dat ook wel eens gehad?

GRTZ.

9. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Het hangt helemaal af van wat ze precies raken volgens mij. Ik heb soms helemaal geen last en soms is het echt een dag (of langer) beurs. Vooral die eerst zat precies verkeerd, daar heb ik echt 2 dagen mank van gelopen. Toen dacht ik nog 'nou als ze allemaal zo venijnig zijn' maar de spuit erna was weer veel minder erg.

Soms bloedt het ook best veel als ze door een ader heen prikken. En soms bloedt het helemaal niks. De zijkant van mijn been is trouwens fijner dan de bovenkant heb ik gemerkt (jaja daar zit ook nog verschil in). Ik heb er nu 15 gehad. Het is echt een routineklusje geworden elke week daar haha!

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ah thnx MvS,

Is echt niet zo fijn zo.... Maar goed om te weten dat t kan voorkomen...

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Even offtopic, waarom proluton injecties ipv utrogestan bolletjes?

Ik kreeg de keuze, bollen of spuiten en ben voor bollen gegaan (bij de eerste zwangerschap ook gebruikt maar toen enkel het eerste trimester).

Gewoon nieuwschierig :)

Maar fijn dat er een minder pijnlijke weg is! Hoe vaak krijg je die injecties, wekelijks?

12. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb geen flauw idee, we hebben het niet over de bolletjes gehad eigenlijk. Ik krijg de injectie elke week al vanaf 16 weken en tot 36 weken, dus 20 keer in totaal.

13. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook spuiten, niet over bolletjes of wat dan ook gehad. Wat is het verschil dan eigenlijk?

Ik krijg ze ook 20 keer... als ik dat haal tenminste!

En inderdaad, als ze 'verkeerd' gezet worden, kun je er flink last van hebben. Ik heb 1 keer gehad dat ik niet meer kon lopen, zo'n pijn! Gelukkig over het algemeen geen last.

14. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja klopt, die van afgelopen maandag zat echt niet lekker. Ik kreeg een harde plek die rood werd en jeukte :( Maar het merendeel heb ik gelukkig geen last van. Nog een paar te gaan....

15. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik heb m ook in mn been gehad. Ik vond het een naar geoel vooral als ze het middeltje gaan in spuiten bah.

16. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Het helpt als je niet kijkt...

17. wendyenmax

24 feb 2011
    26
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb wat vraagjes over proluton, na een zoontje geboren met 32,5 nu weer 17 weken zwanger. Risicogroep 1 maar de VU adviseerde toch om proluton te gaan prikken. Ik ben overgevoelig voor hormonen (zware migraine door pilgebruik bijvoorbeeld) en deze zwangerschap ook erg gevoelig voor hoofdpijn.
    Een van de mogelijke bijwerkingen is hoofdpijn, hoe ervaren jullie dat?
    En is dat prikken echt zo pijnlijk??

Ik heb een weekje om er over na te denken.

De eerste was een spontane vliesbreuk er is geen verdere reden reden om herhaling van vroeggeboorte te verwachten maar er wordt (gelukkig) geen detail aan het toeval over gelaten. Maar wil ik wekelijks prikken als ik daar ziek van wordt is weleen vraag die door mijn hoofd speelt:(

18. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Mwah....
    Ik heb we iets meer hoofdpijn als anders (anders nooit),
    Maar weet niet of t van die prikken komt.

Soms last van de injectie, maar dan pas na n dag of 2 pas...
    Prikken zelf zijn wel te doen.
    Weet niet of je toen ook longrijping hebt gehad of vaccinatie voor reizen, dan is dit hetzelfde...

Succes met je keuze...

Grtz.

19. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb geen bijwerkingen maar ik heb sowieso nooit veel last van hormonen, ook niet gehad met de pil of toen ik er mee stopte.
    Zelfs met deze zwangerschap ben ik nog redelijk mezelf volgens mij :)

De prikken zijn... tsja, prikken. Niet erg fijn maar minder erg dan ik verwachtte. Ik las overal verhalen over harde plekken die niet meer weg gingen en dat je niet meer kon zitten enzo, maar dat is blijkbaar als je ze in je bil laat zetten, in mijn been vind ik het meevallen. Soms een dagje spierpijn, maar verder voel ik ze niet.

20. Babystew

Babystew Niet meer actief

Die utrogestan bollen zijn toch alleen voor in het begin bedoeld dacht ik?

Ik ben heel benieuwd of ik hier de keuze krijg voor die prikken. Ik denk het wel, toch? Is dat niet standaard protocol? Volgende week eerste gesprek met de gyn, ben heel benieuwd of ze willen gaan doen wat ik allemaal wil wat ze gaan doen.. haha. Zoveel is dat niet hoor, ik zou alleen graag die prikken willen, regelmatig bm-mond metingen, en regelmatig mijn urine op kweek laten zetten vanwege GBS-bacterie. En dat ik serieus genomen word natuurlijk als ik opbel met klachten.

Wat gebeurt er bij jullie allemaal tijdens een gynbezoek? Wordt elke keer je bm-mond opgemeten?

Deel Deze Pagina