Waahaaaahahaaaaaaa! Wow Babystew! Over n paar maanden nog zo'n prachtig kindje?! Vind ik Maarre, ze meten hier iedere 2 weken de bmm op Verder krijg ik ieder trimester urine controle en hebben ze N kweekje gedaan ( maar dit is ivm die gebroken vliezen). Vanaf week 16 wekelijks proluton injecties, weet niet hoe lang die doorgaan... Maar vlgs mvs tot 36 weken... (toch?) Had jij die gbs dan?! Anders hoeven ze t niet te checken toch?! Grtz!
Ja die prikken zijn elke week van week 16 tot week 36. Elke 2 weken meten ze mijn bmm op en kijken ze hoe het kindje groeit, en elke week meten ze mijn bloeddruk. Gefeliciteerd met je zwangerschap Babystew!
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Niet in ieder ziekenhuis worden prolutoninjecties gegeven. Ik heb in november overleg gehad met mijn gyn of ik bij een volgende zwangerschap (ivm meerdere vroeggeboortes) ook deze injecties zou gaan krijgen en ik kreeg als antwoord dat ze dat daar niet doen omdat er uit de onderzoeken zou zijn gebleken dat het niet helpt. Mocht ik zwanger raken dan zal het wel met het academisch ziekenhuis worden overlegd. Raar dat ieder ziekenhuis weer een ander protocol hanteert.
Bijzonder dat ze dat zeggen! Mijn gyn in het academisch zei juist dat het bewezen effectief is ( vanuit meerdere onderzoeken) ... Zou anders zeker second opinion aanvragen bij academisch...!
Mijn gyn zegt ook dat het bewezen is, maar ja het is niet eens in Nederland verkrijgbaar dus de meningen zijn duidelijk verdeeld. Ik weet ook niet wat ik er van moet denken maar het kan blijkbaar ook geen kwaad dus ik vind het allang prima. Ik zag toevallig vandaag de prijs van zo'n ampul op een doosje staan: 2 euro 63! Dacht ik even voor honderden euro's aan injecties te krijgen, kost het geen drol! Dus als je het echt wilt zou je het zelf nog kunnen financieren ook. Moet je alleen aan een recept zien te komen.
@soefdeboef: Hopefully! Dankjewel meid. Jij ook gefeliciteerd!! Spannend hè? Wat jij krijgt klinkt goed. Bij welk ziekenhuis zit jij? En elke 2 weken metingen, dat is best vaak. Goedzo. @kinderwens88: Wat stom zeg. Ik hoop dat ze het in Amersfoort wel doen (Elisabeth). Welk ziekenhuis zit jij? En anders moet ik elke week naar het WKZ ofzo, dat zou wel vervelend zijn want ik heb geen rijbewijs en vriend werkt fulltime en kan niet elke week vrij vragen. Dus dan moet ik elke week met het ov. @MamaVanSimone: Nee dat kost niet zo heel veel. Pff, maak me nu alweer helemaal zorgen dat ik net de verkeerde gyn in het verkeerde ziekenhuis ga treffen. Ben benieuwd.
Ik zit in het noorden van het land maar als ik zwanger mag raken dan zal ik ook in het UMCG onder controle komen te staan dus ik zal zeker een second opion aanvragen. Vind het echt heel raar dat de meningen zo zijn verdeeld.
En Mama van Simone... gefeliciteerd met Jasper. Toch nog weer te vroeg maar gelukkig niet zo vroeg als bij je dochter. Gaat alles goed, naar omstandigheden dan?
Vandaag gesprek gehad en gelukkig doen ze wel aan proluton injecties. Ze stelde het zelf voor. Hoe blij kan je zijn met elke week een spuit in je kont Of in je been dan. Ze zei ook dat ik het op een gegeven moment zelf mocht doen. Maar ik weet niet of ik dat zou kunnen. Heb al moeite om mezelf te vingerprikken haha. Hier krijg ik met 18 weken en 24 weken baarmoedermondmetingen, maar helaas niet standaard meer. Behalve als ik weer harde buiken/andere klachten krijg. Dan wel natuurlijk. En er is urine op kweek gezet om te kijken of er nog GBS in zit. En mijn vit.D was te laag dus daar heb ik nu pilletjes voor. Ik heb er wel vertrouwen in
Ik vind de prikken niet pijnlijk, maar hier werken ze waarschijnlijk niet.. toch harde buiken etc, en mijn bmm wordt steeds een stukje korter. Fijn dat de spuiten bestaan hoor! Voor veel vrouwen schijnt het wel echt te werken!
Fijn babystew dat je er een goed gevoel bij hebt... Hier iedere 2 weken die BMm controle, maar niet heel erg fijn hoor.... Gister bij de HA prik laten zetten, en veel pijn gehad op de prikplaats, maar verder gaat t nu wel goed (nog geen spierpijn)... Jammer missiemaartje... Dat ze bij jou niet lijken te helpen... Gaan ze een cerlage plaatsen?! Grtz.
Nee dat kunnen ze hier niet.. Omdat het regelmatig rommelt, kunnen ze geen cerclage zetten.. Baal er enorm van.. Vanmiddag controle gehad en mn bmm was weer wat korter. Ik zit nu op het randje qua opname. Zodra het onrustig is of hij wordt nog korter, word ik opgenomen..
Och jeetje zeg, meis, ik leef met je mee. Hoop dat het nog een poos rustig blijft! Kunnen ze dan alsnog een cerlage plaatsen? Ik heb daar niet veel verstand van namelijk... Lastig ook als je opgenomen moet worden met je oudste kindje... Nou zet m op meis, ik duim heel hard voor jullie! Lfs.
Ooh balen missiemaartje dat het bij jou niet werkt Echt naar.. Hopelijk kunnen ze het nog zolang mogelijk rekken.. Sterkte meid! Ik duim voor jou en je beeb.. @soefdeboef: Bedoel je na het prikken op de prikplaats pijn? Of tijdens het prikken ook?
Balen zeg, dan is het niet goed geprikt. Hoezo vind je die baarmoedermetingen trouwens niet fijn? Die doen toch geen zeer? (met M met de 20-weken echo gehad voor een onderzoek). Of bedoel je de spanning die het met zich meebrengt?
Nee, zal wel iets niet helemaal goed gegaan zijn idd! Tja die metingen iedere keer, vind t een behoorlijk gedoe... Doet geen pijn, maar echt prettig is anders. (kan me leukere dingen bedenken ) En t is een behoorlijk schema waar je in zit iedere 2 weken naar zkh en dan ook nog die prikken wekelijks... Komt misschien ook; ze hebben bij de kleine maar 2 bloedvaten id navelstreng gezien... Verder geen afwijkingen, gelukkig! Maar er is dus een kans op groeivertraging ( als die navelstreng/ placenta t niet meer goed doen). En daardoor dus ( ook ) kans dat ze die kleine eerder moeten halen als ie niet meer groeit... Vandaar denk ik ook dat ik er nu nog weer anders insta...! Zit nu al wat als ik weer (bed) rust krijg, (weer) niet mag werken, hoe gaat dat met S. etc.... Maar ja die metingen en prikken zijn voor een goed doel en het kan ook gewoon goed gaan tot 42 weken , dus zal ik de klaagmodus weer uitzetten! Grtz.
Ja dat kan ik goed begrijpen dat het veel is, elke week die kant op.. Wat vervelend weer, zo probeer je dit keer niet te vroeg te bevallen en dan willen ze je kindje misschien eerder halen lekker tegenstrijdig weer. Hopelijk blijft hij/zij goed groeien en mag hij/zij daarom nog lekker lang in je buik zitten!
Thnx meiden.. Ik ben inmiddels sinds dinsdag opgenomen in het ziekenhuis, jahoor met krampen... ze schenen niet heel veel te doen, maar met mijn verleden en een bmm tussen de 2,5 en 3 wilden ze toch niets riskeren. Dus lig nu tot en met zaterdag aan de remming, dan mag ik weer wat gaan lopen als het dan rustig is en dan volgende week waarschijnlijk weer ergens naar huis.. Pfff, tis toch wel weer heftig hoor. Vandaag alweer 26 weken, dus gaat wel goed komen, maar tis wel weer spannend.