Tip voor prolutonspuiters

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamaVanSimone, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    S. Was goed gegroeid mn in de lengte, ze blijft n smal meiske!
    8300 gr en 78 cm... Ze is nu 19 maanden!
    Als ze in de lengte zo door blijft groeien hebben we over n half jaar de laatste controle vd kinderarts ; )
    Wij blij!

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

29 weken alweer.. Wat ga je hard zeg! Ik voelde M. inderdaad op het laatst ook heel weinig. Maar dat kwam volgens mij omdat ze eruit wou. Deze is ook heel druk, geweldig!

Wat goed zeg dat S. zo goed gegroeid is en over een half jaar misschien wel klaar is met de controles! M.ila moet geloof ik tot een jaar of 4 wel blijven komen, met steeds grotere tussenpozen. Maar dat weet ik eerlijk gezegd niet precies. Ze wilden geloof ik tot ze naar de basisschool gaat blijven controleren. Maar dat kan ook zijn doordat ze die hersenbloeding gehad heeft, weet niet of het standaard is in ieder geval!

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ja wij hebben zowiezo minder lang controles, omdat S. Na de 32 weken is geboren.
    Daardoor zitten we bijv. Ook niet in die "standaard" follow up controles.
    Maar dat hadden we wel gehad als ze voor de 32 was geboren geloof ik...

Leuk dat jij ook zo'n kleine druktemaker hebt ;)! Zo grappig dat verschil!
    Ben ook zo benieuwd naar deze kleine...
    Op wie de baby lijkt, of die wat van S. Heeft of niet, karakter etc....
    Nou ja, nog maar 3 maandjes :D en dan gaan we t zien!

4. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is dat idd ook, tm 4 jaar.. Weet niet of dat ligt omdat hij met 30 weken geboren is, maar denk het wel..

Hier doet Niek het ook super, fijn is dat he? Laatste keer met 12 maanden was hij 74 cm en 10,5 kilo...
    Dikzakkie hihi. Maar goed, hij moest ook nogal wat inhalen.

En idd 29 weken is al een heel eind!
    Ik ben donderdag 33 weken, en ik sta er nog steeds versteld van.. Bmm nog steeds flink verkort dus, dus we wachten maar af, maar het is rustig!

* Dankbaar *

5. Babystew

Ik ben inderdaad ook heel benieuwd naar deze spruit. Maar ik hoop hem/haar nog lang niet te zien :p Ik zal wel gek opkijken als deze baby opeens helemaal kaal is. M.ila had zo'n bos!
    @missiemaartje: 33 weken alweer bijna, yeess!
    M.ila weegt nu 10 kg en is 80.5 cm lang.

6. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ babystew; ja bijna 33 weken.. gaat snel he?! ook al lig ik al 2 maanden plat, ik vind de tijd toch wel snel gaan hoor..

En nu is het lente, helemaal een goede reden om vrolijk te zijn en positief te blijven! Nog 2 dagen en dan kunnen we voor de 34 gaan!

Nou, als ik dat toch zou halen.. dat zou toch wel echt geweldig zijn.

7. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren trouwens ook mijn spuit weer gehad.. toch fijn dat het allemaal bestaat he. Wie weet hou ik het daarom wel zo goed vol, in combinatie met rust natuurlijk.

8. Babystew

Hoe gaat het met jullie?!
    @missiemaartje: Zie je bericht op 5 maart, en vandaag ben je 34 weken!! :D Goed zeg! En dat terwijl je er eerst zo doorheen zat. Heeft je lichaam toch maar mooi voor elkaar gekregen.

Hier vanavond de 20-weken echo gehad, alles zag er gelukkig goed uit! Zo opgelucht! En mijn baarmoedermond was ook nog netjes 3,4 cm.

9. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babystew, inderdaad 34 weken... vandaag 34 weken + 1 dag om precies te zijn, al 4 weken verder als bij niek... Woehoe!!!
    Op naar de 35 (wat ik ongelofelijk vind!)

Afgelopen week veel in het ziekenhuis geweest, voor ctg's, harde buiken, afspraken, spuiten, etc...
    Ik word (als ik dat haal), met 38 weken ingeleid. Dus nog max 4 weken hier.. Ben zo blij dat ik het al zo lang volhou. Heb 1 x 4 uur harde buiken gehad afgelopen week maar dat deed niks gelukkig!!

Ze hebben mijn baarmoedermond gemeten en hij was nog prima, langer zelfs dan de vorige keer, maar liefst 2,2 cm... Nog steeds wel verkort natuurlijk maar ik kan er nog steeds mee uitlopen!

Ben echt zo benieuwd, krijg nu wel echt de kriebels want het komt toch wel dichtbij

@ babystew; wat fijn dat alles er zo goed uit ziet! Hoe voel je je verder?

10. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soef hoe is het daar?

11. Babystew

Wat fijn dat ze je wel willen inleiden lijkt me, dan heb je nu iets om naar uit te kijken en weet je een klein beetje waar je aan toe bent en hoe lang je maximaal nog moet. En fijn dat je baarmoedermond nog steeds boven die 2 zit!

Ik voel me prima.. Maar bij mijn dochter voelde ik me rond deze termijn ook toppie dus het zegt nog niet zoveel vrees ik. Ben in ieder geval al blij dat er nu niet al iets mis is natuurlijk!! Veeeel te vroeg.

12. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    welk termijn begon het bij jou ook alweer?

het zegt dus echt niks... bij niek wassie met 26 weken nog 1,3 en nu zit ik daar dus boven!"" alle harde buiken voorweeen etc doen niks. ik geloofde niet dat het kon maar ik ben al zoveel verder nu!

13. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier alles goed ladies... Still going strong! Maar erg druk!
    Volgende week maandag weer echo en navelstrengdoorbloedingmeting (mooi woord!)!

Jullie gaan ook goed lees ik zo!!

Grtz.

14. Babystew

@missiemaartje: Hier begon er 'iets' met 25 weken. Hopelijk blijft het deze keer weg.. begint dichterbij te komen nu allemaal. Moet er niet aan denken eerlijk gezegd dat ik over minder dan 10 weken alweer mama zou worden.. Hoop echt dat deze binnen blijft

15. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babystew, dat had ik dus ook toen ik zeg maar 20 weken was.. TOen lag ik al aan het infuus met weeenremmers, achteraf voor niks want ze hadden een verkeerde meting gedaan, ze dachten dat ik toen al een verkorte baarmoedermond had. Maar toen had ik ook zoiets van pfff bij niek was ik over 10 weken mama...

En nu.. Alweer 34 + 3 en kleintje zit nog steeds binnen. Ik vind het nog steeds zo ongelofelijk!! Jij gaat er vast ook vol overheen deze keer. Ik geloofde het eerst echt niet. Ik dacht echt: bij mij werken die spuiten en de rust vast niet. Maar echt..

Ik ben zo dankbaar al! a.s donderdag 35 weken en das echt een wonder.

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hai meiden,

Zo ff weer tijd hoor!
    Hier alles goed, echo was goed! Kleintje groeit goed (klein gemiddeld) en ligt nog steeds met koppie naar beneden!
    Navelstrengdoorbloeding was ook prima, vruchtwater goed en bloeddruk goed! :)
    Wij zijn zoooo blij!
    Niet te geloven dat ik nog weken mag lopen, fietsen, zwemmen!!
    Over 4 weken pas weer terug.
    Spuiten zelf gaat ook nog steeds goed.
    Ongelofelijk dat we al 30 weken zijn en heb goede hoop dat die kleine nog n poos blijft zitten!

@Missiemaartje!
    Wat goed ook zeg al bijna 35 weken, en dan heb je t al zo spannend weer gehad...
    Kan me voorstellen dat je erg dankbaar bent, dat herken ik wel!

@Babystew,
    Jij gaat ook goed hè meis!
    Inderdaad even die 'kritieke' grens voorbij, gaf mij ook n stuk rust!

@ beiden; ze zeiden dat er nagenoeg geen bijwerkingen waren bij die proluton bij mij...
    Maar ik ben toch veel 'weker' als bij S; veel meer maagzuur, last van bekkenbodem en vergeetachtiger :)
    Op zich niet onoverkomelijk, maar vroeg me toch af of t te maken had met die extra proluton die we krijgen. Herkennen jullie dit?!

Grtz!

17. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wauw wat een goed nieuws allemaal dames! Blijkbaar werkt dat spul toch beter dan ik dacht haha!

Ik had ook meer last van maagzuur en vooral van obstipatie, ik dronk me een partij roosvicee laxo :) Na de bevalling was dat meteen over gelukkig!

Aan Jasper is niks prematuurs meer te zien inmiddels, hij lijkt (uiteraard) wel jonger dan hij is, maar het is een propje vergeleken met zijn zus. Een heerlijk blij en hongerig mannetje. Gelukkig heb ik genoeg melk om zijn honger te stillen :) Hij begint nu een beetje naar speeltjes te slaan en hij kan heel zielig aanstellerig huilen, ik kan daar alleen maar om lachen, erg he! Echt een lekker ding!

18. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wat goed om te horen MvS!

Jij had dus ook meer last van maagzuur :)...
    Nou vd gyn. Mocht ik evt. Om maagzuurremmer vragen als t niet meer ging, gelukkig.
    Wat heerlijk ook dat het zo goed met Jasper gaat!
    Grappig ook dat het zon lekker hongerlapje is en ook dat de BV goed gaat, mag je trots op zijn hoor :D!

19. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Happy happy!!!

A.s do alweer 36 weken wihoe!!!

20. Babystew

Wauw, gaat goed missiemaartje!! Hopelijk mag ik in jouw voetsporen treden (hoewel je het ook zwaar hebt, dat besef ik heel goed..)!

Hier heeft vriendlief vandaag prikinstructie gekregen. Volgende week mag hij het zelf doen bij mij :D Gaat vast goedkomen. Was nogal ongebruikelijk blijkbaar dat zelf prikken, de verpleegkundigen zeiden dat het nauwelijks voorkwam en begonnen een heel verhaal over dat het moeilijker was omdat het in de spier moest en blabla en dat je bevoegd moest zijn om te prikken. Beetje onzin vond ik dat al want het is echt niet zo moeilijk.. Oke als je iv moet prikken wel ja, maar in de bilspier.. kom op zeg! Dus aan de verloskundige ook gevraagd en die belde met de gynaecoloog en die zei meteen dat het gewoon mocht en kon :) Dus heb nu de spulletjes thuis liggen. Scheelt toch wekelijks een half uur in tijd om naar de huisarts te gaan en daar altijd minstens een kwartier te moeten wachten voor een klein prikje. Ook geregeld dat ik ipv alleen nog met 24 weken ook met 26 weken nog een baarmoederhalsmeting krijg, daar ben ik wel blij mee. Ze doen het hier vanaf 20 weken eigenlijk niet meer zeiden ze, niet preventief in ieder geval. Behalve als ik veel harde buiken krijg. Maar ik vind het gewoon fijn om te weten of er niet ongemerkt dingen aan het rommelen zijn, beetje extra zekerheid. En als ik straks af en toe een harde buik krijg (wat vast en zeker zal komen, hoort er ook bij natuurlijk) toch wat bevestiging heb dat het niet meteen iets in gang zet.

@soef: Had gelezen dat progesteron je trager en 'dommer' maakt hihi. Hoofdpijn heb ik zelf niet zo'n last van gelukkig. Maagzuur ook niet.

Deel Deze Pagina