naar huis na RS virus

Discussie in 'Prematuur' gestart door laura276, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura276

laura276 Lid

2 dec 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze dochter is 18 april thuisgekomen ( toen ging het niet zo goed met de voeding, waarbij ik hier goed ben geholpen met fijne berichtjes en handige tips:)) nou is 27 april opgenomen omdat ze het RS-virus had, toen is ze 5 mei thuisgekomen. hebben we haar 8 mei weer terug kunnen brengen omdat het helemaal niet goed met haar ging. nu willen ze haar weer naar huis sturen, maar heb er totaal geen goed gevoel bij. ze hoest nog vreselijk zit vol snot en er zit slijm in de longetjes. ook doet ze erg lang over een fles (een uur tot anderhalf uur) en ze heeft zichtbaar moeite met de voeding te verdragen. hebben dit aangekaart bij de arts, maar die ziet geen reden om haar daar te houden.
    ben zo bang dat ik haar na 2 dagen weer naar het ziekenhuis kan brengen:(
    wat vinden jullie hiervan?
    alvast bedankt voor degene die moeite nemen om te reageren;)

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Och jeetje meis!

Wat hebben jullie veel meegemaakt!
    Hoeveel tevroeg is jullie kleintje geboren?
    En is ze ingeent tegen het RS virus?!

Mijn advies; als jij het nog niet vertrouwd, zorgen dat
    je dat goed kunt onderbouwen naar de artsen toe.
    Dus concreet en gestructureerd opschrijven en vervolgens vertellen waarom jij het niet vertrouwd.
    Vraag ook goed na, waarom de arts denkt dat het wel vertrouwd is als de kleine met ontslag mag!
    Vraag ook goed na hoe je thuis met de genoemde problemen om zou moeten gaan...

Grtz en sterkte!

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat zielig voor je meisje zeg.
    Ze doet wel heel erg lang over een fles.
    Krijgt ze in het ziekenhuis medicatie of ondersteuning wat ze thuis niet kan krijgen? Oftewel, doen ze in het ziekenhuis dingen die je thuis niet kan doen? Als ze haar toch naar huis willen sturen, kan je misschien afspreken dat ze haar snel weer voor controle zien (na 1 of 2 dagen?)
    Ik kan je niet echt helpen met tips, maar wil je wel sterkte wensen.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wat een beroerde start heeft jullie meisje:( Het is niet leuk om je baby weer naar het ziekenhuis te brengen. Naar je eigen gevoel luisteren is wel het belangrijkste. Wat ik wel teruglees in je verhaal is dat ze eigenlijk heel weinig thuis is geweest. Het ziekenhuis lijkt een veilige plek voor haar, maar thuis is beter (als ze het aankan natuurlijk). Ons zoontje was ook pas een week thuis na de eerste 3 weken en we konden hem weer terug brengen ivm laag HB. Gelukkig net geen bloedtransfusie dus na 3 dagen aan ons de keus of blijven voor observatie of mee naar huis. Ook hij was nog heel moe en dronk slecht. Toch heb ik voor naar huis gekozen omdat ik hem zelf veel beter in de gaten kon houden dan de verpleegsters in het ziekenhuis. En veel kon knuffelen (dat is heel goed voor baby's;)). Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal en gaat het snel beter met je meisje!

5. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Wat naar voor jullie zeg dat jullie al zoveel hebben moeten meemaken.

Hier S met 2 weken het rs virus heeft toen een week in zkh gelegen en ook bij hem hadden we zoiets van waarom nu al naar huis hij zat nog behoorlijk vol en zijn ademhaling roggelde gewoon, maar hij mocht echt naar huis omdat hij zelfstandig een bepaalde hoeveelheid zelf dronk. En dat is goed gegaan toen hij thuis was. Want weet je het duurt nog wel 2 weken voordat ze helemaal af zijn van de sotjes en het geroggel.......
    Ik hoop voor jou dat je het vertrouwen krijgt en jullie lekker kunnen genieten van jullie kleine meid!
    Hier duurde het echt een tijdje voordat ik er weer alle vertrouwen in had, als S ook maar 1x zijn flesje niet leegdronk kon ik al in paniek raken, maar dat gaat gelukkig over............

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hoe gaat het nu met je meisje? Is ze al weer thuis en gaat dat goed?

Deel Deze Pagina