Tip voor snelle flessenwarmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poema, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb hier een flessenwarmer van Alecto gekocht bij de Kijkshop. Geen duur ding, maar dat merk je dus ook wel weer... :x Duurt echt lang voordat een fles warm is. Als ik mijn dochter verschoon en daarvoor de fles in de warmer zet, is hij na het verschonen nog niet warm... grrr... Wie heeft er een tip voor een flessenwarmer die niet al te duur is en wel heel snel de fles opwarmt? (zeg binnen twee minuten ofzo...)

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Het is niet goed om een fles borstvoeding snel op te warmen. Dan maak je namelijk de vitamines, mineralen e.d. kapot. Dat is nou net wat je wilt voorkomen. Je kan veel nuttige informatie vinden over het opwarmen en bewaren van borstvoeding op de volgende site: www.borstvoeding.com

Toevallig moest ik laatst voor mijn werk (kinderopvang) informatie hierover zoeken en ik vond de site erg informatief.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    maar ik geef flesvoeding... ;)

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik kook water en doe dat 50% kokend water en 50% koud kraanwater. De voeding maak ik in het kokende water en daarna het koude erop. Dan is het flesje klaar en ga ik haar luier doen. als ik dan klaar ben is het flesje perfect. Lotte wilt ook echt direct eten dus daarna maken is geen optie. Wij hebben ook een flessenwarmer gehad maar dat was echt een drama! Duurde een kwartier ofzo.

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Dan kan je het water in de magnetron opwarmen en dan de poeder erbij doen. Of heb je geen magnetron?

6. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb de avent iq... Maar euuhh ook hier is het fles in de verwarmer, billen verschonen en dan nog even wachten tot dat ding piep zegt ....

hier gaat het water niet in de magnetron want dan spuugt veel meer... Raar maar waar...

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Doen wij hier ook (geven friso comfort, dus dan moet het zelfs) en dat werkt inderdaad perfect. Ik maak meestal eerst de fles klaar daarna ga ik verschonen en dan geef ik die fles. Ik zit wel sowieso altijd de spullen al klaar zodat ik ze snel gepakt heb. En in de waterkoker doe ik maar een klein laagje water zodat het snel gekookt is.

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik maak melk voor de hele dag en bewaar dat in de koelkast. Ik maak het dus niet per keer. Ook omdat ze nogal aparte hoeveelheden drinkt. Magnetron heb ik wel maar gebruik ik eigenlijk nooit om de fles op te warmen. Kan dat ook met melk die dus al klaar is?

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Dat weet ik niet.......misschien wel als je het op de laagste stand (300-450 watt) verwarmt? Maar zeker weten doe ik het niet.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mag dat dan, melk voor de hele dag klaarmaken? Een tijdje terug in 'baby te huur' had iemand dat gedaan, maar dat mocht dus niet.

Maar binnen 2 minuten opwarmen lijkt me een beetje onmogelijk. Als je zo'n flesje 2 minuten in kokend water houdt is het volgens mij nog niet warm.

11. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @ Poema het is beter om je melk niet van te voren klaar te maken , weet niet precies om welke reden maar mijn kraamhulp en op het CB raden dat af ik denk dat het met hygiene te maken heeft. Als je wel al voor een dag alles klaar wil hebben zou je bv ook het melk poeder al in een voedingscontainer (van die kleine bakjes) kunnen doen dan kun je het ook snel toevoegen aan het water als je het in de magnetron gedaan hebt .

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik sluit me helemaal aan bij Busster!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het mag inderdaad niet meer, omdat de kans zou bestaan dat het dan zou bederven volgens mij, wat weer erg gevaarlijk -uiteraard- voor je kindje.

Die containertjes werken ook erg goed inderdaad. Je zou ook voor het gemak nog water -opgewarmd- in een thermosfles kunnen zetten. Dan is het helemaal snel gebeurd allemaal.

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Idd er word geadviseerd de voeding per keer klaar te maken. Dit na een aantal incidenten in het buitenland waar kindjes overleden zijn door een bacterie die in de voeding zat.
    Ik werk zelf in de kraamzorg en in het begin dachten we jee elke keer voeding klaarmaken. Maar eigenlijk werkt het veel makkelijker. Koud water uit de kraan gebruiken, dit opwarmen in de magnetron en dan de schepjes erbij.

Ps vroeger deden we klaargemaakte voeding ook in de magnetron. Maar als het te warm word schaad je de voedingstoffen.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    fleswarmers mogen niet snel opwarmen. wij gebruikten altijd een magnetron en ja toen moest je flessen voor 24 uur klaarmaken. het water werd gekookt gedeeltelijk afgekoeld en dan werden er 7 flessen klaargemaakt ( 1 reserve) en in de koelkast gezet. tegenwoordig mag dat heb ik begrepen niet meer en hoef je zelfs niet eens meer kokend water te gebruiken dat scheeld al een boel werk denk ik. affijn ik denk dat ik gewoon weer de magnetron ga gebruiken het ging altijd prima de fleswarmer is voor uitstapjes maarja, dan moet je rekening houden met een lange opwarmtijd zo werken die dingen gewoon daarom zijn ze denk ik ook niet zo populair.

16. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Tja iedereen zegt altijd weer wat anders. Mijn kraamhulp maakte juist weer voor de hele dag (althans 12 uur) eten klaar nu als je dat in de koelkast bewaart is er volgens haar niets aan de hand. Zal het eens navragen op het cb.

17. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Dan werkt die kraamverzorgster niet volgends de laatste regels. Lees maar op het pak hoe je het moet bereiden.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben hier de flessenwarmer van de prenatal. Die werkt vrij snel. Ik heb nooit getimed, maar ik denk zo'n 3-4 minuten...

19. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier ook de flessenwarmer van prenatal gehad. Ik vond hem niet zo super werken. Of hij was te koud of hij was te warm, en nooit goed. Ik heb hem niet meer gebruikt. Gewoon water opgewarmd in de magnetron en poeder erdoor en klaar!

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hier warm water direct uit de kraan, op advies van cb

Deel Deze Pagina