Mijn zoon heeft een bed met lades eronder en al het stof dat je normaal onder een bed aantreft hoopt zich op in die lades tussen alle spullen (speelgoed, lego, boekjes ed). Wie heeft een tip hiervoor?
Een keer per jaar in de zomervakantie of kerstvakantie alles eruit halen (en meteen ook uitzoeken) en poetsen?
Goede reden om dat elke 3/4/6 maanden op te ruimen . Mijn kinderen stoppen er ook allerlei andere dingen in. Die kunnen ze dan meteen weggooien. Ik tref er lege verpakkingen, ijsblokjes, reclame folders in aan.
Speelgoed dan in afsluitbare bakjes in de lades doen? Of iets van plastic onder de lattenbodem doen, waardoor het stof er niet meer doorheen kan vallen. Maar weet niet of dat goed is ivm ventilatie van het matras?
Ik heb de bedlades vervangen voor plastic bakken met deksel. Nu ligt de stof op het deksel, maar dat zuig je er makkelijk even af. Als je de bedlades niet wil vervangen zou ik op zoek gaan naar bakken met deksel voor in de lades. Kan eventueel ook met stoffen bakken. Die heeft de ikea geloof ik, die kun je dicht ritsen
Oké bedankt voor de tips. Dit kan natuurlijk zeker maar vind het niet ideaal Het lijkt of er niet echt een heel goede oplossing is. Mijn dochter is nu namelijk ook een nieuw bed aan het uitzoeken en de modellen die ze steeds leuk vindt hebben lades weer eronder. Maar ik denk dat ik daar toch maar niet weer aan begin dan
Ons bed heeft dat ook, eveneens een ikea. Afgezien gewoon maar stofzuigen is er vrees ik geen ontkomen aan. Hoofdeinde is ook zo'n gedoe. Binnenkort weer mee aan de gang, dan gooi ik een oud 2 pers. matrasovertrek over de lattenbodem heen, onder de matrassen. Allicht dat t IETS helpt?
Ik betwijfel het. Wij hebben onder elk matras een matrasbeschermer liggen. Zo'n jute-achtig ding. En ik heb niet het idee dat dat er voor zorgt dat je minder stof onder je bed hebt. Stof dwarrelt nu eenmaal naar luwe plekken. En dat is onder een bed.
Alles zit hier in lage kratten in de bedlade. Ik stofzuig de lade regelmatig even uit, beetje op en tussen de kratten.
Hier hebben beide jongens een bed met lade(s) eronder. Spullen zitten al in plastic bakken, maar nog word ik er gek van. Met name onder de lades. De lades zelf zijn vrij makkelijk schoon te maken met de stofzuiger, maar onder de lades niet aangezien de lades er niet uitkunnen bij deze bedden. Dus... ze krijgen hier een nieuw bed zonder ! lades Edit: hier ligt iets op de lattenbodems, maar helpt naar mijn idee niet echt. Nog steeds veel stof.