Hoi allemaal op dit moment ben ik bijna 25 weken zwanger van ons eerste kindje. Graag zouden wij als de klein ongeveer 2,5 maand oud is bij familie in de Dominicaanse Republiek langsgaan. Zij wonen in een buitenwijk van de hoofdstad. Nu heb ik zelf inentingen gehad voor DKTP en Hepatitis A en ben dus volledig beschermd. Maar hoe zit dat met zo'n klein babytje? Die is dan natuurlijk nog niet ingeënt. Zelf denk ik dat de kans op besmetting zeer gering is. Ook zal de kleine borstvoeding of flesvoeding gemaakt met bronwater krijgen en verder nog niks eet. En we zitten in de stad en niet op het platteland. Het voordeel van zo'n kleintje is dat we het mee kunnen nemen in een draagzak tijdens de reis. Dus geen gesleep met een buggy en zo. En ook de voeding is makkelijk (zie bovenstaand stukje) We willen graag dan al gaan omdat we dan met Kerstmis daar zijn en de kleine kan kennismaken met zijn 93 jarige overgrootoma. Daar willen we gewoon niet te lang mee wachten.... Hebben jullie tips, meningen of ervaringen met lange reis/familiebezoek in een tropische land, laat het mij weten!
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=95638 Ik ben regelmatig op caribische bestemmingen geweest, maar met zo'n kleintje zou ik het echt niet doen. Redenen zijn in bovengenoemd topic al genoeg genoemd!
Thanx voor de link naar het topic. Toch denk ik dat het anders is als je naar familie in de hoofdstad gaat. Daar zijn wel gewone supermarkten met babyvoeding en ook is zijn moeder zeer te spreken over de ziekenhuizen daar. Ook zijn er veel minder muggen dan op het platteland. Baby's daar worden ook groot.... Maar goed...ik weet het dus nog niet...... Nog iemand met ervaring met familiebezoek in een tropische oord?
gewoon doen vliegen kun je beter doen met een beebje dan een peuter dan is het helemaal een ramp.. plus je krijgt een bedje voor de beeb