Sollicitatiegesprek..

Discussie in 'De lounge' gestart door ch11, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Morgen heb ik een sollicitatiegesprek..
    Wat vragen ze je meestal..
    Hoor je in de meeste gevallen gelijk als je aangenomen word of krijg je daar meestal later bericht van?
    Ben zo zenuwachtig en ik weet niet hoe ik me er op voor kan bereiden haha..

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het lastig, ik ben tot nu toe altijd direct aangenomen..

Maar wat vragen ze, ja wat je motiveert om hier te werken, voorgaande werkgevers, wat je wilt bereiken. Hoeveel je kunt werken e.d tijden blabla..
    Ik zou zorgen dat ik er netjes heen zou gaan, en laat het op me af komen. Je moet toch altijd eerlijk antwoorden, dus echt voorbereiden..
    Ik zou me wel goed inlezen in het bedrijf, wat doen ze, waar staan ze voor, welke functie heb je op gesolliciteerd..

Succes! Hoop dat je de baan krijgt!!!

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    De vragen zijn meestal:

waarom wil je bij ze werken?
    wat wil je verder bereiken in je leven?
    Wil je verder leren of bij deze functie blijven?
    hoeveel uur?
    wanneer beschiikbaar
    en vaak word je een paar dagen later gebeld.

4. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Verdiep je vooral even in het bedrijf! Waarom wil je juist daar werken? Goede en slechte eigenschappen van jezelf wordt vaak wel gevraagd. En niet onzeker zijn over je kunnen, dan gaan zij ook twijfelen of je het wel kan!
    Meestal hoor je niet direct of je bent aangenomen. Zijn er nog andere sollicitanten?

Spannend hoor! En laat je niet gek maken!!!

5. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    voor wat voor functie is het? Ik neem aan dat de vragen die gesteld worden zeker ook daarover zullen gaan. Ze vragen heel vaak naar sterke en zwakke punten van je. Handig om die alvast te bedenken. En natuurlijk waarom je die functie zo graag wilt. Ook goed om zelf een paar vragen te bedenken. Ik vind zo'n gesprek een kennismaking van twee kanten. Zij beslissen of ze jou geschikt vinden en jij beslist of jij daar wel wilt werken! Als je zo denkt voel je je ook zekerder. Ik tenminste wel. Ik hoorde meestal de volgende dag ofzo of ik aangenomen was. Maar soms waren er meerdere gesprekken of gespreksrondes en dan duurt het langer. Vreselijk spannend inderdaad!

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij vragen altijd ook adhv casussen wat je zou doen in zo'n geval. Meeste gesprekken bij ons gaan kort over je papieren en werkervaring en de rest is adhv casussen.
    degene die de casussen het beste aan zou pakken krijgt meestal de baan.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De meeste gesprekken die ik heb gehad werden gevolgd door nog een tweede of derde ronde. Dus ik hoorde nooit meteen of ik was aangenomen. Het ligt ook aan het soort functie waarop je solliciteert denk ik.

Nette kleding is belangrijk, maar overdressed is ook niet goed. Dus solliciteer je bij een bouwbedrijf als bouwvakker, dan hoef je niet in mantelpakje aan te komen :)

8. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Hoe is je sollicitatiegesprek gegaan vorige week?

Deel Deze Pagina