Ojee dit is vast verslavend.. Drie vraagjes: Kun je ook losse Europa en Wereld - zegels bij het postkantoor kopen of moet je die per 10 kopen ofzo? En moet je eerst zelf kaartjes sturen voordat jij wat kan ontvangen? Zo ja, hoeveel dan? En krijg jij zelf ook bericht als iemand een kaartje naar jou stuurt?
Je kunt europa en wereld zegels kopen die per 5 zegels op een velletje gaan. Je moet eerst zelf een kaartje versturen. Je mag 1 tot 5 kaarten versturen, dat moet je helemaal zelf weten. Het aantal kaarten dat je nog mag versturen,kun je op je eigen pagina zien. Als je een kaartje gaat versturen zet je daarop zet de ID code die bij de persoon staat aan wie je een kaart moet sturen. Zodra degene het kaartje ontvangt vult die de code op zijn pagina in, zodat hij/zij ook weer een kaartje kan versturen naar iemand. Zodra diegene jouw id code invult, krijgt iemand anders een berichtje om een kaartje naar jou te sturen.
Ik heb me ook aangemeld en mijn 1e kaart mag naar Nederland!!! (Zelf wonen wij niet meer in nederland) Maar nu is mijn vraag , schrijven jullie op de kaart ook je eigen adres op? of mag dat niet of doen jullie dat gewoon niet ?
Als je misschien een kaartje van diegene terug wilt, kan je je adres er op zetten. Dit kaartje wordt niet geregistreerd bij postcrossing, omdat het geen id code krijgt.
Nou moest ik dus een kaartje sturen naar Rusland en China Heb ik wat stoms gedaan! Ze zijn niet in de brievenbus gekomen van : Overige postcodes. Ze zijn ineens omgedraaid hier! En ik gooi ze er zo in! STOM STOM STOM. Komen ze dan nu niet aan?
volgens mij duurt t dan alleen wat langer. kijk anders even op de website van de post.... misschien dat je daar info kan vinden
Hahaha dat zou wat zijn. Floep post verdwenen! Die komt er bij het sorteren wel uit en dan gooien ze hem in de juiste stapel. Kan hoogstens wat langer duren maar naar het buitenland merk je er niks van denk ik...
Dat komt wel goed hoor, dat gebeurd vast vaker. Ze zien gauw genoeg dat het niet om een postcode voor in de buurt gaat. Ik heb mijn eerste 3 kaartjes (Frankrijk, Finland en China) ook op de post gedaan. Bij het kaartje naar Frankrijk heb ik een klein schepje aarde in folie gevouwen bij gedaan. Dus nu maar hopen dat ze niet denken dat het drugs is ofzo. Die vrouw "spaarde" zand/aarde van over de hele wereld. Mijn volgende 2 kaartjes gaan naar Duitsland en Belarus.
Weet iemand trouwens hoelang een kaart naar Rusland er ongeveer over doet om daar te komen?? Week of 2 weken?
Heb vanmiddag mijn 2e adres opgevraagd... Deze mag naar............................................ Leeuwarden! Heb er maar gewoon een kerstkaart van gemaakt..
Een kaart naar rusland kan erg lang duren. Meer als 2 weken zelfs. Hier baal ik altijd als ik een kaart naar Rusland moet versturen. Zelfs 3 zijn er niet aangekomen. erg balen Zegels kun je trouwens hier ook per stuk kopen bij de Bruna. Anders bij een postafgifte punt gewoon laten versturen kunnen ze ook per stuk.
Ik mag ook een kaartje naar Arnhem versturen Je kan volgens mij wel aangeven of je je eigen land wel of niet wilt. Ik heb ook een kaartje naar Rusland verstuurd, we gaan het zien hoe lang het duurt.