Ik ben aan het rondkijken voor een autostoeltje voor BIB. Welk autostoeltje hebben jullie gekozen? Heeft iemand misschien ook tips waar je die goedkoop kan krijgen? We willen wel graag een nieuwe, om zeker te weten dat het stoeltje veilig is, dus marktplaats is in dit geval even geen optie. Daarnaast vroeg ik me af of jullie het stoeltje ook in de auto laten staan als je je kindje er uit haalt, of dat je het er ook uit haalt om te voorkomen dat er in je auto ingebroken wordt. Er uit halen lijkt me namelijk nogal een gedoe/gezeul, maar ik heb geen idee of dat nodig is of niet, hoe doen jullie dat?
Ik heb gekozen voor de Maxi-cosi Cabriofix. Ontzettend makkelijk in de auto te bevestigen met de riem, volgens mij met riem alleen makkelijker als met een adapter. Autostoeltje ben ik van plan om idd eruit te halen als de auto op straat staat, in de parkeergarage ligt het eraan hoe lang ik weg ben. Als ik van plan ben om er de heledag op uit te trekken laat ik hem erin en gebruik ik de reiswieg van de Bugaboo. Cabriofix die ik heb was 139, maar ik heb een 2013 kleur. Ik zou ff google-en denk dat de 2012 kleuren nu al zijn afgeprijsd.
Hier een maxi cosi cabriofix. Ik haal hem er met kleine baby vaak wel uit als hij erin slaapt, als hij wakker is laat ik 'm net zo lief staan. Inbraak ben ik niet bang voor, het vervolgstoeltje is vaak nog duurder en staat ook altijd in de auto?
Ja als ik hem er uit zou moeten halen dan zou hij in principe in de achterbak moeten passen, en dat is nog maar de vraag of dat lukt. Ik heb ook niet echt zin in dat gezeul heen en weer. Maar de auto die ik soms een poosje tot mijn beschikking heb is niet van mij, en die wil ik bij voorkeur zonder ingetikte ruitjes weer in kunnen leveren! Idd, duurdere autostoeltjes blijven ook meestal staan, maar ik wilde het toch even vragen!
Hier blijft hij ook gewoon in de auto staan. Ga niet met zo'n ding slepen hoor. Wagen ligt ook gewoon in het zicht. Kan moeilijk elke keer alles eruit gaan halen. En inderdaad, later ga je de vervolgstoelen er toch ook niet steeds uithalen? Ze stelen echt geen autostoel hoor. Daar krijgen ze op internet echt geen drol voor. Het gaat ze echt om dure autoradio's, laptops, telefoons enz. En roxxirox, een maxicosi autostoel op een adapter in de auto is echt superhandig en 10x sneller als in de gordels zetten. De adapter (easybase of familyfix) blijft voor vast in de auto staan. Zit vast in de gordel. Autostoel zet je erop en als hij klikt zit hij meteen vast. Echt 1 sec werk.
Ik heb idd ook naar die familyfix zitten kijken maar omdat de auto in kwestie niet van mij is denk ik niet dat het in mijn geval erg handig is. Ik ga het stoeltje dus gewoon ouderwets met de gordel vastzetten.
Wij hebben ook de cabriofix, komt goed uit de anwb testen. De oude kleuren worden idd op een bepaald moment afgeprijst, dat zou ik in de gaten houden scheelt toch een paar tientjes. Zie dat je nu 30 weken bent, anders had ik aangeraden om rond de mama mazzeldagen tijd te halen. Maar die is net geweest.. Wij haalden het stoeltje wel altijd uit de auto met mijn zoon er dan nog in maar vonden dat zelf makkelijker. Voor als we weg moesten deden we hem dan thuis inpakken en zetten het stoeltje dan zo in de auto, wat fijner voor je rug dan als je erboven moet hangen. Maar ieder vind weer wat anders fijner.
Ik zie nu dat ik het niet echt duidelijk op heb geschreven Ik nam het stoeltje met kind erin altijd mee naar binnen. Het is makkelijker om kleine er gewoon in te laten zitten. Zeker als het slaapt. Met 5 a 6 maanden werd het tillen een beetje te zwaar en haallde ik alleen kind eruit. Stoeltje bleef in de auto. Ik heb een maxi cosi cabriofix.
Dat kan inderdaad handig zijn als je thuis komt en je kindje nog klein is. Maar als je ergens anders aankomt (bijvoorbeeld bij winkels) is dat natuurlijk weer een ander verhaal, vandaar dat ik het me afvroeg!
Bij winkels of ergens op bezoek ging kleine er altijd uit en stoel bleef in de auto. Bij winkels ging ze in de draagzak of in de wandekwagenbak.