Overdag ook in slaapzak?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by poema, Mar 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Mijn dochtertje slaapt sinds deze week in een slaapzak omdat ze zich in de wieg boven de dekentjes uitwurmt... hoe klein ze ook is ;) Met slaapzak gaat dit prima en blijft ze lekker op haar plekje liggen. Maar als ze overdag slaapt, doe ik haar dan ook in de slaapzak? Of moet ik dit echt als een ritueel houden voor de nachten?

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Nathan ligt dag en nacht in de puckababyslaapzak. Als ze er lekker in slapen gewoon doen toch?

3. Alita

Alita Niet meer actief

doe ik niet maar hier ligt ze dan ook op de buik, en dan blijft ze lekker liggen.

4. wolly

wolly Niet meer actief

Hier ligt Jayden ook dag en nacht in de slaapzak, heb het overdag wel eens uitgelaten maar dan gaat hij spelen in bedje en dan vind ik hem altijd weer bovenin het bedje ;) dus ook hier overdag het slaapzakje aan.

5. katje81

katje81 Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    1,331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Onze Jayden (maar dan een halfjaar ouder dan de Jayden hierboven ;)) ligt ook dag en nacht in slaapzakje.

6. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Ok dus ze koppelen volgens jullie niet een slaapzak aan het slapen 's avonds? Ik heb haar nu na de fles zo in bed gelegd omdat ze helemaal moe was. Maar ben inderdaad bang dat ze zo weer helemaal boven in de wieg ligt.

7. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Hoi poema,

Ik zou haar idd gewoon ook overdag in haar slaapzak leggen. Hier ook altijd zo gedaan, en ik heb niet het idee dat ze daarom dacht dat ze de nacht inging :)

8. Happymama70

Happymama70 Actief lid

Nov 1, 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Jayden ligt ook dag en nacht in een slaapzak. En toch kruipt hij nog steeds naar boven.

Als ik hem geen slaapzak aan doe is hij na een kwartier al weer wakker.

Groetjes Carina

9. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Ja wan te volgens mij vindt ze het wel lekker in d'r slaapzak. Nog gelijk een vraagje: ik heb een badstoffen slaapzak van de hema zonder mouwen. Maar ik heb ook van die slaapzakken die meer een heel lang shirt izjn met knoopjes aan de onderkant. Gebruiken jullie die ook als slaapzak?

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Ik gebruik overdag de slaapzak van de Hema, de badstof..
    S nachts heeft hij een winterslaapzak met mouwen van de Prenatal..
    Ik leg hem dan "vast", stop zijn slaapzak ook in, inderdaad omdat hij anders bovenin zijn ledikant ligt, of overdwars :(

11. Mijn docher ligt ook dag en nacht in haar slaapzakje. Is gewoon super handig.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook overdag en 's nachts. Alleen overdag vaak een dekentje minder, omdat het toch wel warmer is overdag in huis.

Op het KDV gebruiken ze ook een slaapzak voor het slapengaan.

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Wij leggen ze ook dag en nacht in de slaapzak. Ik heb wel het idee dat ze de slaapzak koppelen aan slapen, maar niet persé het slapen 's nachts. Gewoon slapen op zich. Leg ik ze zonder slaapzak in bed dan gaan ze liggen 'feesten'.

14. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Overdag gebruik ik geen slaapzak. 's Nachts wel.

15. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hier wordt ook de slaapzak overdag gebruikt. Als hij de slaapzak niet aan heeft, slaapt ie een uurtje en met zak rustig 2.5 uur. Hij valt ook zeker niet in een diepe nacht slaap. Hij gaat rond 1 uur naar bed en wordt dan tussen 3 en half 4 weer wakker. We zijn dit wel later gaan doen. Toen Joshua kleiner was sliep hij overdag zonder zak, maar toen we merkte dat hij onrustiger werd, hebben we wel een slaapzak aangedaan. Gaat prima.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Als Milan overdag al slaapt, heeft hij wel een slaapzak aan. Ik vind 'm altijd boven z'n dekentje en lakentje, en dat is zonder slaapzak een beetje koud.

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Sinds twee maand gaat Jesse staan in z'n bed, dus nu ook altijd overdag z'n slaapzak aan.
    Hij gaat ook wel staan met slaapzak, maar dan krijgtie het tenminste niet koud als hij bovenop de deken in slaap valt.

18. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    hier alleen snachts in slaapzak. soms kan ik snacht niet naar hem toe om zijn dekentje weer terug over hem heen te doen. overdag kan ik afentoe naar hem toe voor zijn dekentje.

19. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna heeft zowel 's nachts als overdag haar slaapzak aan.
    Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan. :)

20. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,071
    3,863
    113
    Meestal dag en nacht. Alleen zomers als het warm is niet of als ik 's winters haar slapend uit de auto of haar kinderwagen heb gehaald. Als ik haar dan eerst in de slaapzak gaat wurmen, is ze gelijk weer wakker. Met slaapzak heeft ze meer rust, vaak gaat ze zonder gelijk keten.

Share This Page