hoe laat en hoe lang slapen met 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miranda22, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    nou het topic zegt het al!

Xander slaapt s,nachts goed, rond half 11 ze laatste fles en daarna slapen tot 6 uur a half7 slaapt hij door, dan de fles en dan weer op bed en dan slaapt hij oook nog wel door tot de volgende fles 3 uur later. Maar hierna is het gewoon afwachten of hij in slaap valt of niet. En maakt niet uit waar ik hem neer leg in de box of in ze bed of op de bank op een kussen of op ons bed en vaak valt hij dus niet in slaap. maar hij gaapt maar aan 1 stuk door en ook heel veel huilen, volgens mij omdat hij zo moe is.

Dus hoe lang en hoe laat sliepen jullie baby,s van 3 maanden?

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Als hij moe is leg ik hem in bed, soms jengelt hij nog even 10 minuutjes en dan slaapt hij. Ongeveer 4 keer per dag voor een klein uurtje.
    Misschien is xander wel te moe om in slaap te vallen. Dat heb ik hier ook een keertje meegemaakt... uiteindelijk viel hij toen aan de borst in slaap...
    Dus msschien als hij begint te gapen op bed doen. Even 10 minuten wat anders doen (tenzij hij heeeeel hard begint te huilen, ik kan daar ook niet zo goed tegen) misschien slaapt hij dan wel! Succes!

3. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Hij kan op dit moment ook een sprongetje hebben he? Hier werd toen ook niet of nauwelijks geslapen. Ja alleen bij mama op schoot aan de borst, haha...

4. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    vaak leg ik hem ook na de eerste gaap op bed maar na een kwatier schreeuwt hij alles bij elkaar.

Hij is 4 en halve week te vroeg geboren, dus dan komt ze sprongetje toch ook 4 en een halve week later?

5. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee heeft al vanaf 10 week deze schema en nog steeds heeft ze dezelfde tijden:

7.00 uur fles
    8.00 uur naar bed
    11.00 wakker en fles
    12.00 uur naar bed
    14.30 uur fles
    16.00 uur naar bed
    17.00 uur wakker en spelen
    18.00 uur in bad
    18.30 uur fles
    19.00 uur naar bed en slapen tot de volgende ochtend

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Luc word meestal rond 07.00 of 08.00 wakker en gaat na de fles weer naar bed. Dan slaapt hij meestal ongeveer anderhalf uur en ligt een beetje in bed te kijken. Dan tussen 11.00 en 12.00 weer de fles. Rond 15.00, rond 19.00 en 22.00. Na de fles is hij maximaal een uur op soms haal ik hem iets eerder uit bed en speelt hij nog een half uurtje maar eigenlijk alleen s ochtends. Hij slaapt dus gemiddelt tussen elke fles 2 tot 3 uur en s nachts ongeveer 9 uur. Zodra hij begint te jengelen na de fles breng ik hem meteen naar bed en meestal valt hij dan meteen in slaap.

Wat het sprongetje betreft dan moet je echt uitgaan van je uitgerekende datum en niet zijn geboorte datum.

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Elk kind is anders. Dax slaapt 's nachts een uur of 10 tot 11 en overdag meestal maximaal 2,5 uur. 1 Keer anderhalf uur en 1 keer een half uur tot een uur. Dat was ook zo toen hij 3 maanden was.

8. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Juultje houdt er een erg apart ritme op na:

18.00u fles en naar bed
    22u fles (half slapend) en meteen doorslapen tot volgende fles
    5u fles en meteen doorslapen tot volgende fles
    9u fles en meteen doorslapen tot 11.30u
    12u fles en daarna een uurtje slapen
    15u fles en heel soms een uurtje slapen

Ze slaapt 's nachts dus zo'n 16 uur en overdag max 2 uur.

Ik ben nu wat aan het stoeien met de tijden om tot 5 voedingen te komen, maar dat is lastig. Vandaag heeft ze om 13u de fles gehad en krijgt om 17u weer om daarna meteen naar bed te gaan. Ben benieuwd of dat zo lukt.

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Wat een luxe, 18 uur slapen per dag.

10. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    dat wou ik zeggen wat heerlijk.

xander slaapt overdag dus bijna helemaal niet, heel af en toe een uurtje.

We zijnz zins vorige week op aanraden van het cb over gestapt op voeding tegen koemelkallergie, daarvoor sliep hij overdag dus helemaal niet.
    We krijgen gewoon niet meer dan 110 per voeding naar binnen, dan gaat hij maaien met ze armen, dus opvoeren heeft geen zin en daarom slaapt hij denk ik ook zo kort, hij komt vaak ook al na 2 uur probeer het tot 2 en een half uur uit te reken en dan krijgt hij weer voeding, heel vervelend dit.

11. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne deed dat ook dat maaien enzo. Wij kregen ook maar zo'n 110/120 naar binnen. Na 2 weken ging het iets beter, maar een dikke "eter" is ze nog steeds niet hoor.
    Sanne slaapt op dit moment ook erg weinig, ik denk dat het ook met het sprongetje te maken heeft.
    Wat dat sprongetje betreft: ze zeggen wel dat je van de uitgerekende datum uit moet gaan, maar Sanne is 3 weken te vroeg geboren maar gaat keurig met de sprongetjes mee! Het klopt precies met de sprongetjes. Ze heeft het sprongetje van 12 weken bijna overleeft nu, haha.

12. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    bij Liam is het heel verschillend, maar het is wel een slaapkopje hoor! over het algemeen heeft ie dit ritme

7-8 uur fles, even spelen
    tussen 8.30 en 9 naar bed, slapen tot 11.00 uur
    11.00 uur fles, even spelen tot 12.30 - 13.00
    uurtje slapen, daarna wakker, spelen of in de box
    15.00 uur fles, soms nog een uurtje slapen, soms niet.
    19.00 fles, even spelen, dan slapen
    2300 uur fles - direkt weer naar bed.
    slapen tot volgende ochtend 7-8 uur

Liam geeft gelukkig zelf heel goed aan wanneer hij wil slapen, dus de ene keer is dat vaker dan anders.
    Veel mensen hoor ik zeggen dat hij wel veel slaapt.... maar ja hij zal het nodig hebben...

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier ziet het er ongeveer zo uit:

6:30 uur flesje en meteen weer slapen
    rond 8:30 wakker en dan
    09:00 uur flesje.
    Even wakker en spelen dan rond
    09:45 weer slapen tot 11.30
    12:00 uur flesje en dan meteen naar bed
    14:30 wakker spelen/knuffelen
    15:00 uur flesje +spelen/knuffelen
    15:45 slapen
    rond 17:45 wakker en flesje
    vanaf 18:45 op bed
    22:00 wakker flesje meteen weer slapen
    01:30 wakker flesje meteen weer slapen
    04:00 wakker klein flesje en weer slapen
    06:30 wakker flesje enz

14. randi

randi Niet meer actief

bij mij gaat het schema zo

7.00u fles 210 en 7 schepjes
    ze gaan dan rond 8.00 slapen tot 11.00
    11.00 groentepap gevolgd met een fles van 150
    meestal zijn ze dan wel een uurtje of 2 wakker om dan nog een goed uurtje te slapen tot aan de volgende voeding
    15.00 fles 210 en 7 schepjes
    ze doen dan een paar hazeslaapjes van een 20 minuten tot aan de volgende voeding
    19.30 fles210 en 7 schepjes

tussen 20.30 en 21.00 gaan ze hun bedje in en slapen ze tot 7.00 s'morgens dus zalig gewoon :D

15. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hier is t over t algemeen

8.30 flesje
    10.00 /10.30 bedje in
    12.30 flesje
    14.00 bedje in
    16.00 flesje
    19.15 (om de dag) in bad en flesje en erna bedje in
    00.00 (ligt eraan hoe laat wij naar bed gaan en hoe laat ze zelf wakker wordt) laatste flesje en slaapt door tot volgende ochtend.

t komt niet op de minuten aan hoor hier.
    als ze nog lekker slaapt laat ik dr wel eens ietsje langer slapen.en als ze wat eerder wakker is krijgt ze ook wel eens ietsje vroeger.

16. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    hier het zelfde als debs ongeveer,
    7uur half 8 zijn flessje
    om 9uur weer naar bed
    om 11 uur weer flessje
    om 12 uur half 1 naar bed ligt er ook aan of hij moe is.
    15 uur weer zijn flessje
    16uur 16,30 naar bed
    19uur weer zijn flessje
    en dan gaat hij altijd 20uur 20,30 naar bed
    maak ik hem om 23 uur wakker voor zijn laatste fles half slapend drinkt hij hem leeg en dan gelijk weer naar bed dan slaapt hij door tot de volgende ochtend 7uur half 8.

hij geeft ook heel goed aan als hij moe is dan gaat hij een beetje jammeren en als je hem dan in bed legt is het stil en valt hij in slaap.
    meestal doen we hem om 18,30 in badje en dan om 19uur zijn flessje.

liefs diane

17. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Pfff... al zoveel kindjes hier die zo mooi al doorslapen... :(

18. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier is het:

07.00 uur flesje en 08.00 weer naar bed, slapen tot
    11.00 uur flesje, wakker tot 12.30
    14.00 / 15.00 uur flesje, ongeveer 1,5 uur wakker
    18.30 / 19.00 uur flesje, ongeveer 1,5 uur wakker
    23.00 uur verschonen, wakker maken en laatste fles, meteen weer verderslapen.

Doorgaans dus 6,5 uur wakker en 17,5 uur slapen per 24 uur. Dit zijn wel de 'thuis' tijden. Op het kdv slaapt ze bijvoorbeeld wel minder, en ook als we ergens heen gaan, is het vaak een korter slaapje, even in de wagen of maxicosi..

19. irma55

irma55 Lid

14 apr 2008
    36
    0
    0
    Pffft, zeker netjes allemaal. Daniel slaapt soms s nachts door, maar meestal niet, en overdag is hij heel veel wakker. Soms wel van 1 voeding tot de volgende, en dan nog langer.... dus een uur of 5-6.
    Geen groete slaper dus...

20. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Wow, wat een tijden allemaal!

Misschien even een stomme vraag, maar houden jullie je aan de ritmes? Zoë heeft absoluut geen ritme, het verschilt iedere dag. Wij wonen in Spanje en hebben hier geen consultatie bureaus of kraamhulp, dus moeten alles een beetje zelf uitvinden. Omdat Zoë erg klein was bij de geboorte 2440 gram, heeft de kinderarts gezegd dat we haar moeten voeden wanneer ze wilt en laten slapen wanneer zij wilt.
    Zoë is een erg onrustige baby, sommige dagen slaapt ze goed, maar over het algemeen huilt ze erg veel en kan ze de slaap niet vatten. Ze kan ook niet in slaap vallen in haar bedje (dan schreeuwt ze alles bij elkaar), alleen in onze armen.
    's Nachts is sinds een paar dagen een drama. UUr voeden, uur slapen, uur voeden, uur slapen en zo door tot de volgende ochtend.
    Zoë is sinds haar geboorte trouwens wel prima aan het aankomen en groeit goed. En verder is ze ook een fantastisch lieve meid met de mooiste lach van de wereld :)

Nu ik dit lees denk ik dat het misschien toch tijd wordt om een ritme te gaan krijgen met Zoë, misschien wat rustgevender voor haar en voor ons. Maar hoe zouden we dat aan moeten pakken?

Ik ben erg benieuwd wat jullie hierover denken.

Alvast heel erg bedankt!

Cassie

Deel Deze Pagina