nieuwe rits winterjas

Discussion in 'De lounge' started by Poohbeer2, Feb 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Even aan de dames die goed kunnen naaien:

Ik ga proberen om in de winterjas van mijn man een nieuwe rits te naaien. Als het niet lukt breng ik 'm gewoon als nog naar een naaiwinkeltje.
    De stof rekt erg uit als ik de rits er in probeer te naaien, dus met als gevolg dat ik aan het einde van de rits nog een stukje jas over heb. Ik weet dat ik moet proberen om de stof te 'rimpelen', maar hoe doe je dat nou een beetje handig???

Moet er wel bij zeggen dat ik helemaal niet handig ben met een naaimachine. Heb ooit eens in mijn eigen winterjas een nieuwe rits genaaid. Die had als binnenvoering fleece. Uiteindelijk na veel pogingen heb ik de voering er maar met de hand erin genaaid om exact bovenstaande reden.

Ik hoop dat iemand een handige tip heeft!

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Kan je niet gewoon met spelden de rits vastspelden aan de jas en dan gewoon die lijn volgen?
    De jas rimpelen wordt niet mooi denk ik!

Ik hoop dat je het zelf kan oplossen want naar een coupeur brengen kan wel eens een duur grapje worden!

3. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

Jun 6, 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hier ook dat zelfde probleempje gehad,
    terwijl ik best aardig kan naaien,
    maar hoorde dat er hier op dorp een coupeuse was
    en voor 7 euro heeft ze het gedaan, rits er uit gehaald en
    nieuwe er in. Voor die 7 euro ga ik niet lopen klooien, want
    vergis je niet het is een heel werk.
    Groetjes en succes

4. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    @sarah 84: Ik bedoelde ook niet echt rimpelen, maar ondanks het afspelden hou ik aan het eind van de rits zo'n 4 cm stof over omdat de stof rekt en de rits niet. Terwijl de rits net zo lang moet zijn als de stof. De kunst is, volgens mij, om de stof niet strak te trekken en de rits wel. Maar hoe doe ik dat nou handig!!!
    Het is me al eens gelukt, door het grootste gedeelte met de hand te naaien, maar het moet met een naaimachine te doen zijn.
    Ik doe het ook niet voor de bezuinigingen hoor, maar gewoon omdat ik dit leuk vind om te doen en het graag uit wil vogelen. En natuurlijk het trotse gevoel achteraf als het toch gelukt is!!!

Share This Page