hoe lang positieve ovulatietest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Nijntje01, Aug 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ik zit vandaag op dag 28 en heb volgens mij vanaf gister eindelijk een positieve ovulatietest.

Ik zal een foto van vandaag toevoegen, volgens mij is dit wel positief toch?
    Hoeveel dagen blijft hij positief? Gister was hij ook positief.

We hebben dus gister extra geklust... Hadden het zaterdag ook gedaan... Hopelijk is het niet slecht voor m'n vriend z'n spulletje als we het vandaag weer doen ;) Normaal doen we het om de dag, maar door die testen durf ik geen dag meer over te slaan nu haha.

Dit is mijn 1e keer met ovu testen, hopelijk hebben jullie wat tips!

Attached Files:

2. eviiii

eviiii Fanatiek lid

Feb 27, 2013
    1,137
    0
    0
    werk en gezelligheid
    vrouwenpolder
    jahoor ik vind hem zeker positief :) wij hebben rond mijn ei ook iedere dag gedaan.. wilde geen dag overslaan en zie mijn banner :)

Lekker klussen en hopelijk over 2 weken een posi test! :D

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Jaa positief!
    Ik heb meestal 2 dagen een positieve test, op de 3e dag nog een duidelijke streep maar zeker niet meer positief.

Ik zou ook gewoon lekker elke dag klussen nu. Zolang je niet áltijd elke dag klust, kan dat helemaal geen kwaad bij normale vruchtbaarheid.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hopelijk heb ik morgen ook een lichter streepje!
    Vind m'n cyclus nu wel weer lang genoeg duren ;)

En eviiii gefeliciteerd!!!
    Hopelijk heb ik over 2 weken ook een positieve test :)

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Heb nog geen 24 uur een positieve test gehad

Sommige meiden hebben 2 dagen achter elkaar een positieve test.
    Sommige korter,

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Nijntje, je ei kan ook tijdens de piek springen.

Ik heb dus ook altijd 2dagen een posi ovutest. Mijn eitje springt dan altijd op de 2e dag. Dus ong. 24u na de eerste posi test.

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je ei springt 36-48 u na het inzetten van de piek. Het gaat dus om het begin van de piek en niet hoe lang de piek duurt. Je moet vanaf de eerste positieve test rekenen. Een LH-piek kan maximaal twee dagen duren. Hoe lang je positief test hangt er maar net van af op welk punt je de piek te pakken hebt. De piek kan immers al begonnen zijn tussen twee ovulatietesten in. Succes!

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oeps lees nu in de bijsluiter (tijdje geleden dat ik die voor de laatste keer had gelezen) dat je 24 uur na positieve test moet klussen ;) Als de 1e test echt positief was is dat gelukt, maar na de 2e gaat dat niet meer lukken.

Maar heb wel gistermiddag en avond een steek aan de zijkant van m'n buik gehad, was echt vervelend, want was aan het werk. Hopelijk was dat mijn eitje....

9. Lindas87

Lindas87 Actief lid

Apr 16, 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Kan goed zijn dat dat inderdaad je eitje was Nijntje! Mag ik vragen hoeveel dagen jij getest hebt voordat je deze knaller had? Ik ben ook deze maand voor het eerst begonnen met ovutesten en zit nu op dag 26 en nog niet die knaller gevonden zoals jij hem hebt ;)

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb in totaal 16 dagen getest, waarvan de laatste 2 dus knallers waren. Mijn eitje was dus ook erg laat. Mijn temperatuur is nu 3 dagen hoog, dus heb maandagmiddag/avond echt een eisprong gehad (een pijnlijke ook nog).
    Dit was ook mijn 1e keer met die testen en op zich bevalt het me wel, ik heb nu extra kunnen proberen, dus een extra kans gekregen :)
    Gelukkig heb ik wel de goedkope dipsticks van zwanger&kids, anders was het een dure hobby geworden.
    Welke heb jij?

11. Lindas87

Lindas87 Actief lid

Apr 16, 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Die gebruik ik ook :) had er 21 besteld omdat ik zo onregelmatig ben. En toevallig net voor t eerst een donkere. Ik denk morgen een knaller wat denk jij? ;) dag 26 vandaag dus ook een late

Attached Files:

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ja denk ook wel morgen! Hij begint goed te kleuren :)
    Bij mij was er eigenlijk de ene dag bijna niets te zien en dag erna een knaller. Ben ook van tijdstip verandert (van na werktijd naar eind vd ochtend), misschien was dat het.
    Bij mij zijn de streepjes van de andere testen helaas lichter geworden, dus, dit is niet helemaal meer hoe het echt was, maar geeft toch nog een aardig beeld:

Attached Files:

13. Lindas87

Lindas87 Actief lid

Apr 16, 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Heel duidelijk! succes met wachten en hoop snel voor jou een positieve test :D

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Dankje en jij ook!!

Share This Page