Baby rolt niet meer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sydneys, Aug 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dylan kan goed van de rug naar buik rollen, andersom wat moeilijker maar dat kan hij ook, of "kon"

3 weken geleden deed hij niks anders, echt een hele dag lang rollen, rollen en rollen en ik moest hem dan terug helpen rollen, de dagen daarna deed hij het af en toe en ineens niet meer, nu toch al minimaal 2 weken niet meer.

Hij rolde wel altijd dezelfde kant op, nu rolt hij zich heel vaak op zijn zij, beide kanten op maar niet meer naar de buik.

Hij ligt nu op het tapijt, ik heb aan beide kanten speelgoed gelegd zodat hij er net niet aan kan maar het interesseert hem niet, hij gaat wat met zijn beentjes wiebelen, fake hoesten,het plafond uitlachen, geluidjes maken maar dat speelgoed maakt niet uit en nu begint hij stilaan te babyvloeken :p
    Hem lokken werkt ook niet, hij volgt het speelgoed wel maar doet geen aanstalten om te reiken als het buiten zijn gebied komt.

"Kan" hij niet meer rollen of zou het hem echt niks meer interesseren ?

2. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Ik vraag meeen beetje hetzelfde af. Onze dochter was al weken aan het oefenen met rollen. Benen in de lucht en dan naar haar zij, en dan viel ze weer terug. Van het weekend rolde ze ineens en later die dag ook de andere kant op. Ze heeft in totaal 3 keer gerold. En daarna helemaal niet meer en ze probeert het ook niet meer. Wij hebben ook een beetje het idee dat ze zoiets heeft van: " goed, dat kan ik ook weer". Maar goed misschien komt het nog...

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Stijn liet altijd zien wat ie geleerd had om het vervolgens niet meer te doen, voorbereiden op weer een nieuwe ontwikkeling....en liever lui dan moe :D;)

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier ookhoor...
    Met 4 maanden voor het eerst van buik naar rug gerold...
    Met 5 maanden nog een keer...

En heb t m daarna hooguit nog 5x zien doen...

En er is niks mis met m hoor:D

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Dat was hier ook zo en lijkt me veel dingen zo te gaan 2 weken geleden was hij de heeeele dag bezig met papa roepen . Ik weet niet of het bewust of onbewust was . Maar daar is hij dus mee gestopt.
    Veel dingen stoppen hier even om later weer terug te komen .
    Of hij bereid zich weer voor op wat nieuws , hier is dat op handen en voeten staan en proberen te kruipen . Maar het hoeft niks zichtbaars te zijn hij kan nu ook even bezig zijn met iets anders ontwikkelen

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij is wel heel sterk aan het worden in zijn rug, misschien komt het daardoor, hij is liever met andere dingen bezig?

Net legde ik hem op zijn buik, geen idee wat hij aan het doen was maar het was wel grappig om te zien, het was een combinatie van proberen terug te rollen en vooruit proberen te komen, geen idee welke van die 2 dingen hij probeerde maar hij was een kwart rondje gedraaid op zijn buik, hij was wel een beetje aan het vloeken maar niet zoals normaal

Tja ik noem het vloeken want het is geen jengelen, babyvloeken is wel een voorteken van "als ge me nu verdomme niet helpt dan ga ik jengelen,..."

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

:D potverdorie :D dat typte ik helemaal niet haha

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier ook extreem gerold en in 1x was het klaar. Buikliggen was veel leuker :D
    Ik leg haar nu expres wel ns op de rug zodat ze toch ff moer draaien om iets te pakken. Af en toe rolt ze nog even. Het is nu meer buikschuiven en starten met kruipen.

Misschien gaat hij buikschuiven?

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geen idee, buikligging vind hij vreselijk, ik stond er van versteld dat hij vanochtend 5 a max 10min op zijn buik lag en "iets" deed, hij deed eens wat moeite, voor wat weet ik niet, geen idee wat de bedoeling was maar het was wel grappig om te zien haha en als ik dan "goed zoooo" en "bravoooo" zei dan veranderde dat babyvloeken in een minuscuul lachje :p

10. kwebbel86

Hij kan net in de tussenfase zitten. Slaapt hij meer of meer humeurig (zo te lezen wel :D) dan zit hij misschien in een groeispurtje.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Moeilijk te zeggen, met die dagen zoals vandaag (warmte) slaapt hij meer, soms heeft hij echt wel een vloekmoment hoor, niet echt jengelen maar tja,...moeilijk te beschrijven maar dan ben ik toch blij dat hij niet kan praten, wie weet wat hij allemaal bedoelt dan haha, blij dat ik het niet versta

Op zijn zij gaat hij wel heel vaak liggen, ook in bedje, vooral in bedje zelfs dan vliegt hij alle kanten op maar slim genoeg om niet op de buik te gaan liggen

12. tuc

tuc Niet meer actief

hier is buikliggen ook erg populair. Ik leg hem expres op zn rug neer en op het moment dat hij ligt draait tie al meteen om;) Hij kan nog niet kruipen, maar wel achteruit schuiven...dat zorgt ook voor de nodige frustratie.

KatiRogo likes this.
  13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij is net zeker 2 cm naar voren gekomen op zijn buik! :D dat lijkt niks maar volgens mij is dat toch een hele grote stap niet?
    Misschien dat hij niet meer rolt omdat hij nieuwe dingen wil leren?

Het naar voren komen ging wel niet lachend maar ook niet echt boos

14. kwebbel86

Dan zit hij net in de fase van nieuwe dingen leren denk ik. Wel weer grappig om te lezen :)

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha ja maar psychisch wil hij echt niks nieuws op de buik leren volgens mij, hij vind er niks aan maar hij doet wel minder moeilijk.

Normaal als je hem op de buik legt dan begint hij binnen 2 minuten heel zielig te huilen met een soort van blazen erbij en als hij blaast dan is het echt menis hoor, dan huilt hij ook niet hard maar zoooo extreem zielig, dat doet hij nu minder.

Nu doet hij na een minuut of 3 een oud vrouwtje van een jaar of 90 na wat niet voorruit komt met haar rollator, wat kiemen dus haha

Maar neen, rollen is niet meer leuk

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

17. Koon

Koon Niet meer actief

Hier precies zo!
    Afgevinkt van het lijstje, klaar. Haha!

Share This Page