Hai allemaal, Ik ben op zoek naar tips voor een zonvakantie in februari. In 2015 zijn we in de winter met onze (toen 15 maanden oude) zoon naar de Dominicaanse Republiek geweest. Onwijs toffe vakantie gehad maar het grote nadeel.. weer thuis heeft hij een week lang iedere nacht keihard gehuild omdat ie niet wilde slapen, jetlag. Nu is hij 3 jaar en hebben we nog een kleine van nu 6 maanden oud. Ik twijfel heel erg of we weer die kant op gaan (Dom.Rep, Curaçao, Cuba oid) of dat we naar Gambia of de Kaapverdische Eilanden gaan. Voor deze laatste landen geldt een tijdverschil van maar 1 uur, maar ze raden wel verschillende vaccinaties aan. Voordeel ook dat dit maar zo'n 6 uur vliegen is en de andere opties 9/10 uur vliegen. Iemand met kleine kinderen naar een Afrikaans land geweest? Hoe is dat bevallen? Of heeft iemand een andere goeie tip?
Afrika met kleine kinderen is geweldig! Houd er alleen wel rekening mee dat je voor Gambia ook malaria tabletten nodig hebt, iets wat voor de jongste niet echt handig is.... Hoe dat bij de kaapverdische eilanden zit weet ik niet uit mijn hoofd. Qua vaccinaties heb het voor Gambia hepatitis A nodig (je jongste nog niet is pas vanaf 1 jaar, voor die tijd verloopt de ziekte heel mild), en voor jullie als ouders zijnde DTP. Houd er ook rekening mee dat er zika heerst dus dat je pas weer zwanger mag worden als je 2 maanden terug bent in Nederland. Maar de mensen in Afrika zijn over het algemeen dol op kinderen, ze willen er alles aan doen om het naar hun zin te maken.