Ik ga volgende week naar Barcelona en wil de Bugaboo gewoon meenemen. Nou is het mij bekend dat ze niet altijd even voorzichtig met bagage omgaan... Wat is verstandig? Een transporttas huren? Of is laten sealen op Schiphol ook voldoende?
Geen idee. Ik neem nooit mijn kinderwagen mee, maar ging ook niet met zo;n kleine baby. Ik heb wagens nog nooit geseald gezien.....Bestaat er een transporttas voor je Bugaboo?
Als je een transporttas van bugaboo hebt is hij ook verzekerd. vervelende is wel dat hij qua gewicht van je bagage af gaat en je hem direct bij d ekoffers moet inleveren. Een simpele buggy mag mee als extra. Voor onze zoon hebben we een keer de bugaboo mee genomen en er een tas voor aangeschaft. Hij is toen veilig aangekomen. Nu hebben we een bugaboo bee en twijfeld eik aan een transporttas aanschaffen of een simpele buggy. Wij gaan voor een andere buggy eventueel via marktplaats omdat we 's nachts vliegen en ik het wel erg fijn vind (omdat we in totaal 3 kinderen hebben) dat we de buggy pas hoeven in te leveren bij het binnen gaan van het vliegtuig.
Ik vind het geen probleem om de wagen meteen bij het inchecken in te leveren, heb een draagzak bij me. Maar dat het dan van het gewicht af gaat vind ik wel vreemd? Heb gister de vliegmaatschappij gebeld en die zeiden dat de kinderwagen niet als gewicht voor bagage telt Een buggy wil ik echt niet gebruiken omdat mijn zoontje pas 2,5 maand is dus de Bugaboo gaat echt mee Er bestaat idd een transporttas voor de Bugaboo en die kan gehuurd worden zag ik! Is kleine moeite, maar als sealen ook voldoende blijkt te zijn doe ik liever dat...
Ik denk dan dat het verschilt met welke maatschappij je vliegt denk ik. Bij ons was dit bij alle reizen niet het geval. We zijn ver weg geweest maar ook korte vluchten maar alle keren werd de wagen gewogen en van het totaal van het mee te mogen nemen bagage afgetrokken. Bij een buggy is dat niet het geval. Een kinderwagen sealen is misschien niet zo handig. Zo'n apparaat staat niet overal en je zal daarna dus de wagen nog een eind moeten tillen. Buiten dat is het open maken van een geseald pakket niet erg makkelijk en uit ervaring kan ik zeggen dat het erg handig is dat je je kinderwagen weer erg snel kan gebruiken. Wij vliegen komende zomer met Transavia, wij kopen om deze reden een goedkopere buggy. Wat je ook zou kunnen doen is een transporttas via mp kopen en hem na de vakantie weer verkopen.
Sealen lijkt me bij nader inzien idd ook niet zo handig! Ik twijfel nu tussen een transporttas of de Bugaboo helemaal niet meenemen maar op locatie een kinderwagen te huren! (bedrijfje gevonden die dit doet)
Ik ben vorige maand met het vliegtuig naar Aruba geweest en heb ook de bugaboo meegenomen. Wij wilden hem in laten sealen, maar op schiphol aangekomen bleek dat ze kinderwagens niet insealen(het gaat namelijk een oven in!). Wij hebben toen de gok maar genomen en de wagen zo in laten checken en hij is helemaal ongeschonden op Aruba aangekomen, er zat zelfs geen krasje op.
Fijn dat 'ie ongeschonden aangekomen is Ik heb toch maar besloten in Barcelona een kinderwagen te huren!
Ik zie dat je al besloten hebt een kinderwagen te huren. Zelf zou ik het niet zo snel doen denk ik. Het is tegelijk ook het bedje van je kindje (neem ik aan) en je weet nooit hoe de toestand van de wagen is. Wij hebben vorige maand de bugaboo in de transporttas meegenomen. Ging prima en super om mijn eigen wagen bij me te hebben.
Bij de seal-winkel op schiphol kun je ook grote transporttassen/hoezen kopen voor ong. 25 euro. Veel succes!
Eefkoekie, dat is wel handig om te weten voor een volgende keer! Linda84, gelukkig was de wagen prima en heeft mn zoontje er heerlijk in geslapen