Parijs

Discussie in 'De lounge' gestart door Angelina, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    We gaan komende vrijdag voor een weekend met de bus naar Parijs. we zijn er allebei nog nooit geweest. Heeft er iemand nog leuke tips en ideeen voor bezienswaardigheden en restaurantjes ofzo?


    Angelina
     
  2. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Niet origineel maar wel typisch Parijs: Eifeltoren, Notre Dame, Arc de Triomphe.
    En het Louvre natuurlijk.
    Restaurantjes ben ik alweer allemaal vergeten, dus ze zullen wel niet zo goed zijn geweest. :)

    Veel plezier!!
     
  3. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Eiffeltoren, Sacré Coeur staan al op de lijst van "To Do". Maarre... het eten, daar maak ik me wel zorgen over. Iedere dag Macdonalds zal niet zo'n strak plan zijn :oops: Maar ik durf niet zo makkelijk in het buitenland te eten.

    Angelina
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je kunt in Parijs prima eten! Er zijn heel veel verschillende restaurantjes. Vooral rondom het gebied van Centre Pompidou zitten veel restaurantjes. Tip: de restaurantjes in de iets meer achteraf gelegen straatjes zijn vaak een stuk goekoper en - vonden wij - even goed.

    Ik zou de Jardin Luxembourg ook niet overslaan. Dit is een prachtig park waar het vooral op zondag heerlijk toeven is. Er zijn alllerlei zitjes waar je heerlijk kunt uitrusten en mensen kunt kijken.

    Pim
     
  5. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Geen idee, maar alvast veel plezier :) Geniet maar vast van je voorpret ;)
     
  6. bengel

    bengel Niet meer actief

    en natuurlijk het hotel des invalides, met het graf van napoleon!
    veel plezier!!!
     
  7. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Verrek ja, daar had ik nog niet aan gedacht :) Ik moet het wel even opschrijven, want onthouden doe ik het nooit.


    Angelina
     
  8. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik ben er zelf ook nog nooit geweest, dus kan je helaas niks aanraden. Wel alvast heel veel plezier toegewenst :D
     
  9. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Wat ik een hele leuk wijk vind in Parijs is Mont Martre.
    Hier zitten allemaal kunstenaars en zij verkopen allerlei werken op straat.
    Ik vind het echt een aanrader.
    Heel veel plezier. Ben zelf al weer een tijdje niet in Parijs geweest. Krijg er nu al weer zin in.
    Gina
    ;) :)
     
  10. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    fijn weekend alvast!!
     
  11. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Bedankt dat zocht ik nog.... Ik wist niet meer hoe dat heette :oops:
    Er is weinig blijven hangen bij Franse les ( was vast met andere dingen bezig ;) )

    Angelina
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Monmartre kun je vastplakken aan je bezoek van de Sacre Coeur. Dat ligt vlak bij elkaar.

    Bij een van die restaurantjes op Place du Tertre (dat is het pleintje waar de kunstenaars schilderen) kun je een geweldige tosti (croque monsieur) eten. Heb nog nooit zo'n lekker tosti gehad!! Echt een hele dikke met veel kaas en ham!! Volgens mij was het het eerste tentje waar je langs loopt als je van de Sacre Coeur afkomt en Place du Tertre oploopt.

    Fijn weekend!

    Pim
     
  13. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Gaan jullie nog naar Disney?!? Wij zijn toen vanuit Parijs met de trein geweest, is een leuke trip, lekker optijd weg en je hebt de hele dag plezier als een kind!!!
    Maar daar is een weekend misschien te kort voor???
     
  14. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Ooo pim,

    dat van die tosti is een geweldig verhaal, ben helemaal "in to the tosti" 8) . Volgens mij is het de bedoeling dat we in de avond naar de Sacré Coeur gaan, dus kunnen we overdag naar die kunstenaarsmarkt. Dat gaan we allemaal op zaterdag doen dan. Heb er zin in ;) . Bedankt voor de tips meiden!!

    Angelina
     
  15. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Lekkere eettentjes zitten er volop op de champs elysee.
    En eigenlijk in ieder staatje en steegje wel.

    Wij hebben gewoon bij ieder tentje voor de deur gekeken naar de menukaarten tot we iets zagen wat we echt de moeite waard vonden en wat onze pinpas geen kramp bezorgde.
    Want ik vond sommige dingen echt extreem duur.

    En idd de burgerking of de mac.... Die heb je hier ook volop.

    Wij hadden in een boekenwinkel zo'n boekje gekocht over Parijs.
    Via dat boekje zijn we ook bij het grafmonument van Napoleon. Daar zit ook een mooi museum aan vast.

    Père Lachaise is een hele grote begraafplaats met bekende namen zoals Oscas Wilde, edit piaf, Jim morison etc.

    En de eiffeltoren beklimmen (met lift) is gaaf.
    Je hebt ook nog zo'n groot heel hoog gebouw waar je op de bovenste verdieping over parijs kan kijken.
    's avonds erg leuk als de eiffeltoren verlicht is.

    Tja ik zou zo met je mee willen ik vind het een geweldige stad.
     
  16. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik ben er nog nooit geweest maar ik wens je heel veel plezier
     
  17. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Volgens mij kom ik tijd te kort dit weekend :) , kijken of ik lief zover krijg dit jaar nog een keer te gaan ( lukt vast wel ) bij alle dingen die jullie opnoemen denk ik "o'ja, daar moeten we ook zeker een keer heen "
    Hoe zijn trouwens de Parijzenaren? Mijn frans is buitengewoon euh... matig, en ik denk dat ik steeds zal terugvallen op engels :rolleyes: . Misschien moet ik zo'n boekje kopen met standaard franse zinnen....


    Angelina
     
  18. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    je ne parle pas francai
     
  19. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Je kan je in die wereldstad aardig uit de voeten met engels hoor.
    Zeker in de grote winkelstraten.

    Verwacht alleen niet dat ze bij de Sacre Coeur allemaal engels spreken.
    Hoe verder je van de grote winkels afkomt hoe minder het engels.

    Maar met handen en voeten kom je ook heeeel ver.
    Geloof mij maar.
     
  20. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Ik ken wel een beetje frans, "Ehhh, pardon, parlez vous Anglais? "
    (Jaja standaard uitrusting 8) ). Of het goed geschreven is, weet ik niet zeker, maar dat horen ze toch nie :)

    Bedankt meiden! Angelina
     

Deel Deze Pagina