Intrum Justitia is een vreselijk bedrijf! De mensen die er werken, daar valt werkelijk waar niet mee te praten en als je ze een email stuurt wordt daar gewoon niet op gereageerd. Maar wel ondertussen dreigmailtjes, smsjes en telefoontjes van ze ontvangen (allemaal binnen een paar minuten elke keer) Ik ben al jaren in conflict met intrum over een rekening van Oxxio (nog zo'n vreselijk bedrijf!) waar geen bal van klopt. En elk jaar begint het gezeur weer van voren af aan. Heel vermoeiend.. Gelukkig ben ik zo slim geweest om alles te bewaren. Ben benieuwd wanneer ze het weer gaan proberen om geld van me af te pakken.
En hier ook gezeur gehad. Jaren geleden had ik een betalingsregeling,tot ik een brief kreeg dat ik een maand niet betaald had,en omdat ik verzaakte,moest ik het hele bedrag in 1 keer betalen. Ik heb gebeld,verteld dat ik wel heb betaald,maar volgens hun was mijn dossier nu al omgezet ik moest maar betalen. Ik was het hier duidelijk niet mee eens,heb bewijs kunnen leveren van mijn betaling,en tot mijn kopie bij hun binnen was hebben ze zeker elke dag 2 keer naar de huis telefoon gebeld dat ik het bedrag in 1 keer moest voldoen. Zelfs nadat mijn kopie was aangekomen beweerden ze dat ze niets meer konden doen. Uiteindelijk heb ik een andere medewerker aan de lijn gehad die volgens mij ook niet zo blij was met de gang van zaken,en die heeft alles geregeld uiteindelijk!
Goed dat je het hier neerzet! Ik moet voor mijn bedrijfje op zoek naar een incassobureau, weet ik dat ik deze niet moet kiezen!
intrum das echt zo bedrijf pffffff ik had met de ns een nieuwe kaart besteld a 11 euro was vergeten te betalen kreeg na 1 brief van de ns direct intrum(is de ns snel in) ik zo ik betaal jullie niet!! heb het bedrag voor dat jullie brief binnen was bij mij al betaald hoor ja dan moet u bij de ns zijn nou ik heb geen brief meer gehad van intrum en dat moest begin nov betaald zijn indd 25 euro komt erbij zei zo als u niet betaalt komt er weer geld bij ik zo nouja das dan maar de keuze voor mij maar ik betaal niet want de ns heeft de betaling blijkbaar heeft de ns het afgehandeld het bedrag dus binnen was alleen intrum stuurt je niet netjes een brief
Als je met een incassobureau zoals IJ te maken krijgt, zorg er dan voor dat je goed op de hoogte bent van het Rapport Voorwerk II. Zie: Rapport Voorwerk II - Wikipedia http://www.bellfs.eu/downloads/Rechtspraak.nl%20-%20Rapport%20Voorwerk%20II.pdf
Ik geloof m'n ogen niet als ik zie wat jullie allemaal beschrijven. Ik heb zelf voor een deurwaarderskantoor gewerkt en daar ging het er echt heel anders aan toe. Te allen tijde blijf je als medewerker beleefd, wat er ook gezegd word aan de andere kant van de lijn (en je krijgt wat verwijten naar je hoofd hoor!).
Pff heb heel de dag last gehad van hoe ze me aan de telefoon was aangegaan. echt hartkloppingen van gehad. Ik heb al een hekel aan bellen..vind dat heel erg moeilijk..dus was echt een stap voor mij om dat te doen en dan wordt je op zo n manier afgekat. Dat rapport voorwerk ken ik wel, maar het schijnt dat dat niet altijd door een rechter wordt gehanteerd. Ik ga morgen even een vriendin van me vragen hoe dat zit..ze is advocaat dus weet vast wel hoe en wat. @annetske..ik heb vandaag ook meteen naar de naam gevraagd! Ik vraag me echt serieus af hoe het kan dat daar nog nooit iemand naar binnen is gereden ofzo. Ik bedoel ze maken mensen echt helemaal gek...ik heb er vandaag gewoon hartkloppingen door gehad, maar ik kan me echt voorstellen dat er mensen zijn die helemaal flippen!