Mijn dochter van 7 jaar is een die-hard duimster. Ik heb al veel dingen geprobeerd om haar ervanaf te helpen maar het lukt niet, zelfs door bitex duimt ze heen... Iemand tips???
We zijn nu ook bezig met onze dochter van 2 en hebben de thumbguard aangeschaft. In begin haalde ze hem eraf, maar nu gebruiken we het samen met bitex en dat gaat super goed. Wij hebben een silicone versie, maar je hebt ook gewoon stoffen: misschien is dat een optie. Anders sporttape, heb er zelf geen ervaring mee, maar ben het vaak genoegen tegen gekomen in mijn eigen zoektocht naar tips.
Ikzelf heb tot mijn 11e geduimd.. Pas toen ik naar de orthodontist werd gestuurd ben ik gestopt.. Ik was zo geschrokken dat ik anders een beugel moest dat ik nooit meer heb geduimd. Voor die tijd had mijn moeder ook van alles geprobeerd, ook zelfs peper, maar daar zoog ik gewoon doorheen. Eigenlijk niet echt tips dus.. Of misschien de tandarts laten zeggen dat het echt moet stoppen? Heb trouwens nooit een beugel gekregen en nu echt een perfect netjes gebit