Tips 2 dutjes aan elkaar plakken Baby 6mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlinderCN, 11 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ik ben benieuwd!!
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Helaas vooralsnog lijkt ie er nog minder door te slapen :cry:.
    Vooral sochtends lijkt ie echt niet te willen. Vandaag bijv 8u wakker, 9:45 op bed, al een half uur aan het jammeren, gisteren zelfde verhaal, hii heeft toen 1,5 !!! uur lopen huilen (zeurend) dus toen maar eruit gehaald, bv en nog even spelen en daarna sliep ie wel redelijk snel in maar ook maar weer 40min. Vervolgens nog een dutje van 30min en toen wilde ie echt niet meer smiddags.
     
  3. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Wat je kan doen is beginnen met dutjes op een plek waar hij hem makkelijk pakt, bijv de kinderwagen auto of draagzak. Om op deze manier het ritme in te bouwen. Dus dan ga je met de wakkertijd wandelen of autorijden.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Daar slaapt ie ook nooit:rolleyes: ja na een uur wandelen ofzo maar dan zijn we weer thuis en zodra je drempel over bent ....auto ook net zo.

    Nou ja we klooien nog wat verder aan :| duurt niet lang meer voor ie kruipt wellicht dat ie dan langer gaat slapen.
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @Chechi heb jij nog een advies, ik word helemaal gek inmiddels..elke dag gewoon 1,5 uur huilen als zoon naar bed moet. Dus 8u opstaan, om 9:30 echt al behoorlijk moe, dus naar boven, om 9:45 ligt ie erop en dan gewoon aan 1 stuk blijven zeuren/huilen..ik ga er niet naartoe, pas na uurtje om te zien of ie niet toevallig poepluier heeft, dan is ie helemaal wakker.
    Zou ik hem nog eerder naar bed moeten brengen dan?
     
  6. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Kan even zo snel niet vinden hoe oud hij is :) dan helpt wel mee in het advies
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    7mnd 10dg
     
  8. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Dan verwacht ik niet dat hij eerder naar bed moet in de ochtend. Als hij een nacht heeft van minimaal 10 uur, dan kan hij in principe 2 uur wakker blijven in de ochtend. Het ritme is 2-90-90-3. Zou de eerste wakkertijd dus strak trekken, 1u45 naar boven zodat hij 2 uur er in ligt. Als hij al een tijd slecht slaapt overdag, dan is hij oververmoeid en dan kun je niet op zijn slaapsignalen vertrouwen. Oververmoeide kindjes laten dubieuze slaapsignalen zien.

    Kan hij wel zonder hulp inslapen? Het kan ook helpen om eerst met de kinderwagen of auto een paar dutjes te doen, zodat hij niet oververmoeid de dag in gaat. Slapen doet slapen.
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja hij slaapt zonder hulp, wil absoluut geen tut. Alleen snachts komt ie nog regelmatig om 4u en dan helpt echt alleen de borst:rolleyes:. Hij slaapt niet tot nauwelijks in in de wandelwagen of auto..pas na een uur ofzo en dan ben ik meestal weer thuis.

    Overdag ben ik superconsequent met max 2 uur wakkertijd al maanden (maar nu nav jouw tip maak ik daar bii 2e en 3e dutje 90 min van maar werkt helaas nog niet). Zou het probleem misschien de nacht zijn? Vaak wordt hij rond 6uur wakker en dan leg ik m in bed aan de borst en hij valt dan weer in slaap tot 8u. Dat dat "telt" als zijn 1e dutje van 1,5 uur.
    Zou het beter zijn om er om 6uur met hem uit te gaan? Als ie om 3/4 uur wakker is geweest dan sta ik daar niet om te springen :| nu het minder koud is, kan het misschien wel weer.
     
  10. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Goed dat je het zegt, want 6 uur wakker is inderdaad start van de dag. Geen fijn tijdstip maar voor babies heel gewoon. Als je dan weer terug in bed legt kan dat problemen geven voor het ritme de rest van de dag, omdat je timing dan iedere keer net ernaast zit. Zeker het proberen waard om eens om 6 uur met hem op te staan :)
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    En half 6:|??

    dat is nl. best vaak. Vannacht ook weer van 18:15 tot 5:30 geslapen.. zonder onderbreking. Ben er nu dus maar uitgegaan met hem en om 7:30 lag ie er weer op..45min geslapen. Benieuwd naar de rest vd dag.
     
    Chechi vindt dit leuk.
  12. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    ja ook dan! Je zal merken dat als je kindje overdag beter slaapt, hij snachts langer slaapt en dus later op staat. Dit zal dus beter worden..
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  13. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Maar half 6 is toch gewoon midden in de nacht? En aanleggen is dan toch gewoon een nachtvoeding.
    Ik zou juist denken dat je door eruit gaan en wakker houden je juist een vroeg wakker worden ritme creeert.
    Het zou heel erg tegen m’n gevoel in gaan om wakker te gaan houden terwijl ze met de borst normaal zo weer verder slapen.
     
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja ik ben er ook bang voor maar wil het wel proberen want nu gaat het ook ruk. En op zich als hij van 18 tot 5:30 slaapt zonder ons wakker te maken is ook al heel fijn ;) ik slaap vaak niet echt goed meer als hij dan naast me ligt sochtendsvroeg dus kan er net zo goed uitgaan, hopelijk gaan de dutjes overdag beter.
     
  15. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hij slaapt dus snachts echt heel erg goed. Alleen zou het prettig zijn als hij dat een uurtje zou verschuiven.

    De schema’s proberen is prima, maar het blijven wel richtlijnen. Hou je er niet te strak aan vast.
    Sommige kinderen passen er nou eenmaal niet in.
    Zo lees ik dingen in die schema’s waarvoor ik hoog en laag had kunnen springen maar hier echt niet van toepassing waren.
    Met 7 maand zaten ze hier al op 2 slaapjes.
    Mocht dit niet werken, zou je ook toch doorslapen met borst, en dan een 2-3-4 schema kunnen proberen.

    Maar nogmaals, het blijven richtlijnen
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja klopt hoor ..ga het gewoon uitproberen. Hij was best tevreden tot 6 mnd ofzo kon dan een kwartiertje bezig zijn op zijn kleedje maar nu is het echt na 5-10min huilen ..gewoon supermoe al heel snel omdat ie probeert te kruipen wat niet lukt.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  17. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Je wil eerst dat je kind in een ritme komt. Daarna dat het ritme opschuift. Op dit moment slaapt hij van 18:00 tot 5:30. Een gemiddelde nacht van een baby duurt 11 uur, dus is zijn natuurlijke opstaan tijd van 5:30 heel normaal. Even los van dat het niet wenselijk is voor jou als ouder. Als je baby in een goed ritme zit ga je daarna over op het verschuiven van het ritme. Als zijn dutjes langer worden door de juiste timing kom je vanzelf op een latere bedtijd en dus 11 uur er bij opgeteld uit op een latere opstaan tijd. Ritme opschuiven doe je met meer slaap overdag en niet de nacht verlengen.

    Verder laten slapen zou ik alleen doen voor de 6 maanden, dan is de slaapbehoefte veel groter. Hoe ouder je wordt hoe minder slaapbehoefte en moet je die slaapbehoefte dus goed spreiden over de dag om het optimaal te benutten.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  18. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Maar waar ligt de grens met de nacht dan?
    Wat als ze om 4 uur willen drinken. Dan ga je niet je dag al beginnen. En dus is verder slapen wel wenselijk. Waarom dan niet die slaap eraan plakken als je dat uiteindelijk toch wilt bereiken.
    Door in de ochtend die slaap direct te pakken, kan je toch dan savonds direct later gaan slapen, waardoor je de slaapjes overdag direct op de juiste tijd kan laten plaatsvinden ipv weer te veranderen?
    En tot minstens 18 maand zijn nachtvoedingen belangrijk als je kind erom vraagt. Dus die ga je snachts ook niet weigeren.

    Ben gewoon nieuwsgierig hoor, hier zijn ze ondertussen al ouder, maar ik deed het dus wel zo. (En ze hebben altijd minder geslapen dan gemiddeld en altijd veel eerder met slaapjes gestopt dan al die schema’s aangeven)
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  19. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Dat is natuurlijk per kindje verschillend. 4:00 wakker worden is natuurlijk echt nacht en dan heeft een kindje nog geen 11 uur geslapen. De duur van de nacht slaap is dus heel belangrijk en daarnaast hoe de slaap overdag verloopt. Als je terug legt en daarna slaapt een kindje prima overdag, dan kun je het zo laten. Als je terug legt en de dag verloopt rommelig dan kan de oplossing zijn niet terugleggen (mits een nacht 11 uur geduurd heeft).
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja als ie om 4u wakker wordt dan voed ik hem en leg m terug en wordt ie om ca 7u wakker. Ik ga nu dit proberen wat @Chechi zegt omdat hij dus overdag echt te moe is en het vaak 1,5uur duurt voor ie slaapt en dat dutje niet doen is ook geen optie want dan is het constant huilen..
    Ik merk aan alles dat ie om 12/13u eigenlijk echt een lange dut nodig heeft maar dat doet ie dus nooit en als ue er dan 10min uit is (na dutje van 40min) dan is het al in oogjes wrijven en huilen..
     
    Fristi2012 en Chechi vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina