Tips 2 dutjes aan elkaar plakken Baby 6mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlinderCN, 11 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ben benieuwd hoe de dag verder is verlopen!

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    5:30-7:30 op
    7:30-8:15 slaap
    8:15-9:45 op
    9:45-10:30 slaap
    10:30-12:30 op
    12:30-13:30 slaap
    13:30-16:30 op (15:30 op bed maar duurde uur)
    16:30-17:15 slaap
    18:30 slaap

De 1e 3 dutjes gingen nu wel makkelijk maar nu was laatste probleem .. waardoor die eigenlijk te laat was, moest m echt wakker maken:rolleyes: leek alsof ie al weg was voor de nacht.
    Morgen weer maar zien, zal toch wel even duren voor het effect heeft.

3. Chechi

Chechi Niet meer actief

Fijn dat de dutjes nu een stuk makkelijker gingen. Hard gewerkt! Ritme heeft inderdaad meestal 2 weken nodig om in te werken :) en echt volledig duidelijk effect te zien. Dan gaan dutjes meer steady worden en langer duren.

Ik zie dat hij 17:15 wakker was uit z’n dutje en relatief vroeg weer in bed lag, was hij al duidelijk moe toen? Anders mag hij om 20:00 naar bed (ja echt, heel normaal als z’n dutje tot 17:00 duurde) en dan kom je dus ook op een latere opstaan tijd uit de volgende dag :) Het kan door de korte wakkertijd zijn dat hij onrustig gaat slapen, omdat de slaapdrang voor de nacht niet goed is. Later naar bed is later opstaan, dat betekent ook een dutje minder overdag en dan kom je net wat beter uit voor het ritme in het vervolg.

4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Ja helaas ik heb het geprobeerd :( maar hij kon nog net zijn avondeten wegkrijgen en even op schoot zitten :rolleyes: zo moe..hij was echt al weg voor de nacht dat laatste dutje. Ging ook meteen weer slapen om 18:30.
    Ik denk echt dat ie door die korte dutjes telkens gewoon niet echt goed uitrust.

5. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ah ja dan is het helemaal prima! Het zijn maximale wakkertijden, eerder naar bed mag altijd. Later liever niet :)

vlinderCN vindt dit leuk.
  6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Nou schiet nog niet op hier :(
    Nu is telkens vanaf ca. 14/14:30u wakker tot bedtijd:eek: doet gewoon echt geen 4e dutje en maakt ook nog geen dutje langer dan 40min :(.
    Slaapt nu van 18:30 tot 4u nachtvoeding, slapen tot ca 7u.
    9-9:45 dutje
    11:15-12 dutje
    13:30-14:15 dutje
    Om 16u probeer ik dan nog dutje, want is echt wel moe dan maar hij weigert pertinent en om ca 16:30 haal ik m er maar weer uit . Rond 18/18:30 naar bed.

Kan ik niet beter dan toch proberen de rijd tussen de dutjes te verlengen zodat het laatste dutje rond 15/15:30 eindigt?

7. Chechi

Chechi Niet meer actief

#47 Chechi, 22 feb 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 feb 2021
    Ik zelf ben er geen voorstander van, maar er zijn slaapcoaches die het wel adviseren (hanteren andere methodes). Je kan het altijd proberen.

Is er een plek waarbij hij wel makkelijk een dutje pakt? Bijv de auto, draagzak of kinderwagen? Zodat je daar het laatste dutje doet?

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Nee helaas :( hij slaapt gewoon echt niet makkelijk in maar dus ook niet door:rolleyes:

9. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ik zie trouwens dat hij 14:15 wakker is, dan moet z’n volgende dutje 15:45 (dus 15:30 naar bed). Eigenlijk komt er dus een extra 90 bij. Kan zijn dat hij hem weigert omdat je hem net te laat brengt.

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Ik zal het nog eens vroeger proberen! maar je kunt dus echt nergens naartoe:|

11. Chechi

Chechi Niet meer actief

Haha nee 6-7 maanden is echt een drama leeftijd. Want dutjes in de wagen doen ze vaak niet meer.. maar ze hebben nog veel dutjes nodig, vooral met korte slaapjes. Vanaf 8 maanden wordt het beter. 2-3-3-3 bij korte dutjes en 2-3-4 bij lange dutjes.

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Maar over 1,5 week is hij 8 maanden dus dan moet ik sowieso de wakkertijd verlengen tot 3 uur dus? Ik kijk even of hij de 4 dutjes gaat doen maar vermoed dat ik net zo goed al 8mnd schema aan kan houden. Snap gewoon niet dat ie vroege middag niet lang slaapt, zo moe..en hij kan het wel, snachts vaak 10/11 uur en 1x per 3 weken ofzo ook overdag een lange dut...

13. Chechi

Chechi Niet meer actief

Je zou kunnen proberen wat het 2-3-3 ritme doet; maar aangezien hij nu juist al veel eerder moe oogt ben ik bang dat hij dat nog niet aan kan. Meestal zie je vanaf 8 maanden dat kindjes langer wakker blijven en niet moe zijn, waardoor je de wakkertijd kan oprekken. Er is dan ook een slaapregressie waardoor de slaap erg gaat rommelen.

14. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Whaha nog meer rommelen dan dit :roflmao: ;) misschien werkt dat bij hem wel andersom dan, dat ie dan juist beter gaat slapen. Hij is vanaf 3,5 maand slaapregressie "moeilijk" aan het doen.
    We gaan t zien.. pff baby's. Dank voor al je tips hoor.

15. Chechi

Chechi Niet meer actief

Hahaha meer rommelen dan dit kan zeker. Lees: dutjes van 20 minuten, als ze dan überhaupt slapen overdag. En snachts ieder uur wakker :D zo zag de regressie er bij ons uit met 8 maanden. 6 weken later; perfecte dutjes van 1,5-2 uur en 13 uur aan een stuk snachts. Dit is gelukkig altijd zo gebleven. Succes! Ben benieuwd of het 2-3-3-3 ritme gaat werken.

16. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Oh nooo...:eek: als ie zich dan aan die 6wk houdt dan wil ik het wel :D maar naar mijn idee duurt zijn 4mnd slaapregressie dus al bijna 4mnd!

Chechi vindt dit leuk.
  17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier zijn ze ook al wat ouder, maar kinderen zijn echt zo verschillend, je kan niet zeggen doe het zo en zo en dan zal je kind perfect slapen.
    De oudste moesten wij ophouden tot hij bijna omviel van de slaap, dan snel in bed leggen en dan viel hij hopelijk in slaap voor een poosje (ook zo'n 3 kwartier), maar hij werd pas na het 1e jaar een betere slaper, toen hij eenmaal gewoon 1 dutje van een uurtje of 2 deed.
    Hij deed dus ook korte dutjes, totdat hij met 6-7 maanden bij de gastouder met het ritme van een iets ouder kindje mee ging (denk 2-3 maanden ouder) en die sliep 2x per dag. Bij haar deed hij het daar perfect op. Ik heb die tijden overgenomen en vanaf die tijd sliep hij tot een maand of 10 perfect 2 slaapjes op een dag van 1,5-2 uur. Soms echt wel eens een slaapje dat het minder ging, maar in elk geval stukken beter dan die korte slaapjes. Daarna begon het 'gedoe' weer voor een maand of 2, tot we een fijn ritme hadden met 1 slaapje.
    Hier dus vanaf die leeftijd het 2-3-4 ritme (ongeveer) aangehouden.

De jongste was weer een heel ander kind. Haar moest ik ruim voor ze moe werd op bed leggen. Wachtte ik te lang, dan was ze over de slaap heen en kon ik het wel vergeten dat ze ging slapen. Haar legde ik dus op tijd erin, dan lag ze nog een poosje rond te kijken, moest soms even keer lopen voor een speen of iets en ze viel dan vanzelf in slaap. Kon wel eens een half uurtje duren, maar zij had die rust van tevoren nodig.
    Zij sliep overigens al vanaf een maand of 3-4 allemaal goede en lange slaapjes in haar bed, maar ging ook rond de leeftijd van 7 maanden echt wel naar 2 slaapjes, voornamelijk dus omdat ze lang sliep. Zij kon zo van 9.30-12.00 en van 14.00-17.00 slapen. :eek:
    Zij heeft ook tot ruim na haar 1e jaar 2 slaapjes gedaan.
    Beide kids sliepen overigens het 1e jaar niet door, oudste ging dat doen rond de 18 maanden en de jongste helaas pas voorbij haar 3e verjaardag, maar dit had ook zo zijn redenen.

18. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Dank voor jouw ervaring, ja ik moet het dus nog uitvinden wat hier werkt (en dan denk je dat je het gevonden hebt en dan verandert het weer) maar het is vooraldat het gewoon echt niet leuk is als ik hem wakker houd, alleen maar huilen omdat ie wil kruipen maar lukt niet en verder niks kan en er supermoe van wordt, dus dan moet ik de hele tijd met hem op schoot zitten en kan ik o o k niets doen (te zwaar om te dragen).
    Klinkt heerlijk zeg die slaapjes van je dochter :) ..wat is bij jou doorslapen? Zoontje slaapt al heel lang van 18:30-4/5 uur (soms wel rond 00u wakker)

19. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja lastig is dat. Kan je hem in slaap wiegen? Dat deed ik hier soms nog wel, dan werden ze na een kort slaapje wakker, nam ik ze bij me terwijl ik in hun donkere kamertje bleef en na een minuut of 10 kon ik ze dan terug leggen voor nog een slaapcyclus.

Tja doorslapen, van de oudste weet ik het niet meer. De jongste kwam rond die leeftijd elke 2 uur ongeveer. Als baby van paar maanden sliep ze ook zoals jouw zoontje. Van 21.00-4.00 en dan weer door tot 8.00 ofzo. Hoe het verder ging met de nachten ben ik een beetje kwijt inmiddels, uiteindelijk was het wel weer gewoon 1 fles over de hele nacht geloof ik, maar na het 1e jaar is ze erg ziek geworden dus vandaar nog heel lang slaap problemen gehad met meerdere onderbrekingen per nacht.
    Oudste kwam trouwens ook wel 2 of 3x 's nachts en ging alleen slapen met een flesje melk. Daar zijn we uiteindelijk toen hij bijna 1,5 was mee gestopt omdat het echt een gewoonte was. Daarna is hij gaan doorslapen (klokje rond).
    Maar van een baby die 7 maanden is verwacht ik echt geen klokje rond slapen hoor, wat jouw zoontje doet lijkt me keurig!

20. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Zit echt met handen in het haar.. maak me ook beetje zorgen. Iemand nog tip? Denk dat zoon nu vaak maar 12,5/13 uur slaapt. Bijna 8,5mnd.
    Zijn gewichtscurve is ook best aan het afbuigen waarschijnlijk omdat ie natuurlijk veel meer calorieën verbruikt door zo lang op te zijn.
    Zijn max aan overdag slaap is 3x 40min of 2x 40 (soms 1x 40min en 1x 1,5u) en snachts 11uur. Hij komt gewoon niet in slaap, binnen 90min erop, 2 uur, 3 uur maakt alkemaal niet uit.
    Sochtends wil ie nu echt niet meer als ik m na 2 uur erop leg terwijl ie gewoon moe is (ga na 1h40 naar boven) ligt ie gerust een uur zeurend te huilen tot ik m er maar weer uit haal (ga er niet naartoe in tussentijd) dan fruit eten en weer terug, vaak slaapt ie dan wel 30-40min, heel soms 1,5 uur maar dan is het dus al vrij laar en komt er meestal nog maar 1 dutje van 40min tussen 1 en 2.. probber het rond half 4 altijd nog maar heeft geen zin. Wandelen of autorijden ook niet.
    Dus zijn wakkertijden zijn ongeveer 3/4 uur- 2/3 uur - 4/5 uur :eek:

Deel Deze Pagina