Tips...? 4 maandjes en overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sunshine1976, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Dames,

Ons moppie is voor het eerst ziek. Ik vind het zo zielig en ik vind het ook eng!! Ben er gewoon verdrietig van.
    Ze ligt nu in de box want ik wil er niet in haar eigen bedje leggen want het was de hele tijd sprinten naar boven omdat ze lag te kokhalzen en ze geen adem meer kreeg.
    Ze is zo moe maar wordt steeds wakker omdat ze moet kokhalzen en overgeven. Alleen komt er niets meer uit, alleen maar speeksel.
    De laatste fles van 16:00 uur heeft ze er compleet uitgegooid. Hierna is het begonnen.

Volgende fles maar een klein beetje melk geven of alleen lauwe thee ofzo? ( en wat voor thee mag je dan gebruiken, zakje groene thee? Ik heb ook nog verse thee zonder theine) Ik kan me voorstellen dat melk nu niet zon goed idee is?

Temp was 37,6

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wil niet paniekerig doen maar waarom bel je niet even de hap.
    z.n kleintje dat alles er uitspucht en niks meer binnen houd nee dat kan niet goed zijn. Even na laten kijken. Zeker als het nog een nacht aanhoud ze heeft toch echt al haar vocht nodig.

Sterkte er mee.

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Zou ook zeker even naar de HAP bellen. Ze hebben daar vast wel een tip of vragen of je langs komt. Sterkte

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het belangrijkste is dat ze genoeg vocht binnen krijgt en houdt. Qua thee zou ik inderdaad thee zonder theïne gebruiken. Rooibos thee maakt de maag rustiger. Ze schijnen minimaal 50 ml op een dag te moeten binnenhouden als ze ziek zijn.
    Maar goed, als haar maagje niet rustiger wordt, zou ik inderdaad even de HAP bellen om advies. Ze krijgen vast regelmatig bezorgde ouders aan de lijn en zeker als je de nacht in gaat is het fijn te weten wat je moet doen. Beterschap!

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nou, het is 500 ml. Ons meiske is ook ziek geweest, 2x. één keer flinke buikgriep, duurdee maarliefst 11 dagen :$ en één keer waterpokken (ook in haar mondje) In beide gevallen moest ze van de dokter 500 ml binnenhouden. Met de waterpokken heeft ze in het ziekenhuis gelegen en als ze niet ging drinken en 500 ml binnenkreeg moest ze aan het infuus. Gelukkig kon ze met verdovingsspray wel drinken uiteindelijk. Brrr...als ik er nog aan denk.

Maar TS hoe gaat het nu met je kindje? Al gebeld? Klinkt zielig hoor, dat ze zo moet overgeven. Sterkte!

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ons mannetje was ook eens ziek en dronk heel weinig. Had die dag maar 300 gehad, was ruim voldoende zei de HA. Wat een verschil dan in wat een HA zegt.

TS ik zou ook even bellen hoor. Je kindje is nog zo klein!

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Inderdaad even bellen, zeker omdat je straks de nacht in gaat.. Zoveel mogelijk vocht aanbieden om de kans op uitdrogen te verkleinen..

Beterschap!

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ey sunshine,Wat zielig voor je meissie en ik snap dat je ongerust bent!

ik zou ook even bellen naar de HAP om te vragen wat je moet. Misschien kun je voor het vocht kleine beetjes water geven? Weet niet of thee mag.

Liefs sassie

9. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Allemaal,

Voeding van 8 en 12 uur goed gedronken, 400 cc. Voeding van 16 uur er dus uit, vanaf 16:45 tot 19:45 af en aan slapen, wakker worden, kokhalzen, speeksel eruit werken. Tot 21:00 geslapen, toen wakker gemaakt om te kijken/voelen koorts, plasluier. Gebeld met HAP.
    Tips gekregen, fles geprobeerd, moest ze echt niets van hebben! Nu weer in bed, weer gekokhalst. Nu weer lekker aan het slapen.

Ze lacht wel gewoon als ze wakker is, maar valt ook weer heel snel in slaap.

Wilde eigenlijk weer de HAP bellen maar mijn vriend denkt dat we haar maagje gewoon van slag is en die rust nodig heeft en we de nacht maar even moeten afwachten..... Dat lijkt mij veels te lang.

Super fijn al jullie reacties!!!!!!

Wat moet je zonder Zp?

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja snap je vriend maar ga vooral op je moeder gevoel af dat is de beste leidraad. Als jij het te lang vind is dat dus zo. Gewoon bellen, En bij de hap vinden ze dat echt niet er er bellen zo veel mensen en zeker moeders. Dus doen als je het niet vertrouwd. Je vriend kan wel zeggen haar maag moet tot rust komen maar zij moet vocht binnen hebben op deze leefijd is het zo belangrijk.

Sterkte,

11. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amen;)Nee precies wat ik me ook bedacht had.Wij zijn groot en zij is nog zo klein.Ziek zijn bij kindjes kan zo apart verlopen!Als een leeuwin voor mijn meisje!Dus met hap gebeld.Gerustgesteld en nu ga ik slapen.

Ik laat morgen nog wel weten hoe die dag zal gaan.

12. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    We houden haar thuis vh kdv vndg.Vannacht laatste voeding om 23:30.100cc gedronken zonder probleem.Hij kwam er alleen om 1:30 weer uit.Kokhalzen,ademnood tijdens overgeven.Zo eng!Mijn vriend is thuis.Straks weer flesje proberen en anders ha bellen.Ik baal enorm dat ik op het werk zit!!Nou afwachten maar het zal achteraf vast gewoon een virusje zijn ofzo.Maar ja ze is pas 4mndjes.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Hey Meid,

wat vervelend dat het nog niet over is. Blijven bellen met de HA of de HAP als je het niet vertrouwd hoor ! En het kan een virus zijn, vanaf 4 maanden zijn ze er vatbaar voor.
    Ik zat eergisteren met Tycho bij de HA omdat hij knalrode wangen had, verhoging had en elke keer als ik hem neerlegde ging huilen huilen huilen. Dus toen de HA gebeld en die zei kom maar even langs. Gelukkig was er niks (dan de bekende problemen) en die zei als ze een telefoontje krijgen van een moeder met een baby met dit soort klachten, dat ze die altijd even langs laten komen omdat ze vanaf 4 maanden vatbaar zijn voor virussen, koorts en oorontsteking enz enz.

Bel gewoon een keertje extra naar huis vandaag om te vragen hoe het gaat. het komt vast weer goed :) Hoe gaat het verder met jullie?

Liefs

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou vandaag zeker even naar de HA gaan, er heerst inderdaad van alles op het moment onder de kleintjes. Op ons kdv waren dinsdag op 1 kindje na alle ouders gebeld. Het ene kindje naar het andere kindje was aan de diarree of overgeven.

Je kindje is nog zo klein. Met 4 maanden is vocht natuurlijk wel erg belangrijk.

Beterschap voor je kleintje.

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oei dat ken ik nog!!! maddi was toen ongeveer net zo oud als jouw dochter en hij bleek een virusje te hebben. helemaal niks ernstigs hoor..soort buikgriepje zeg maar. de ha adviseerde ons toen om 2-3 dagen minder schepjes nutrilon in de voeding te doen, melk is erg moeilijk verteerbaar en dat maakte het overgeven erger. dat heeft erg goed geholpen en hij was er zo vanaf.

ik ken de verhoudingen niet meer zo goed maar wij deden 2 schepjes minder nutrilon erin. daarnaast gaven we hem een klein beetje worteltjes uit zo een potje zodat hij toch iets op zijn maag had.

heel erg veel beterschap

16. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Erg sneu inderdaad zo'n kleintje en dan al ziek! Ik heb dat met mijn oudste ook gehad zo jong, en de ha zei dat ze gewoon pakken wat ze nodig hebben, met regelmaat iets blijven aanbieden en al wat ze binnen houden is meegenomen. Het belangrijkste is dat ze wel nog plasluiers hebben. Dan drogen ze niet uit. En natuurlijk geen plotselinge hoge koorts.

Hoe gaat het vandaag? Kan gerust een paar dagen aanhouden... sterkte!

17. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hoi,
    Vervelend dat je meisje ziek is. Toen ik je berichtje las, herinnerde ik me dat ons meissie één keer flink ziek is geweest en dat was ... toen ze vier maanden was. Gek hè? Ik las ook al een andere reactie hierover.

Ik heb toen het zekere voor het onzekere genomen en de HA gebeld. Ik kreeg toen te horen dat ze de helft moest drinken/binnenhouden van wat ze normaal gesproken binnenkreeg. En verder dat ik haar evt. wat water kon geven, steeds kleine beetjes. Want het gaat erom dat ze voldoende vocht binnenkrijgt.
    Gelukkig was ze na twee dagen al behoorlijk opgeknapt!

Hoe is het nu met jouw meisje? Beter dan gister, begrijp ik? Bij twijfel gewoon even bellen met HA hoor, al is het alleen maar om gerustgesteld te worden.

En.... zelf ook uitrusten, proberen te slapen als je dochter slaapt.

18. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Allemaal, Nog steeds hetzelfde hier. Het is nu alleen dat ze wat minder overgeeft omdat ze ook minder krijgt. Maar man wat snaaide ze naar haar fles, tong helemaal naar buiten zo van 'kom hier met die fles!'. Ze krijgt ook flesvoeding sinds de kraamweek al en nu was ze opeens weer op zoek naar mijn borst. Ze heeft gewoon hartstikke honger. Erg lastig!

Ik hoop dat het snel ochtend is en dan ha bellen voor een afspraak. Ga nu hap bellen. Ze heeft denk ik net 60 cc gedronken en misschien 1 goede plasluier gehad vandaag.Heb er geen goed gevoel over.

19. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan zo naar de huisartsenpost ovv de huisarts. Ff kijken naar ons meisje voor we de nacht ingaan.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Succes meis.

En zielig dat z.n honger heeft. Sterkte.

Deel Deze Pagina