Poepen hoe afleren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door rooswine, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    Mijn kindje poept zodra het wakker word. Overdag is het zindelijk maar zodra het wakker is poept het dus nog ff in de luier.
    Wat kan ik er aan doen dat mijn kindje ons gaat roepen?
    Heb al een stikkerkaart geprobeerd, beloond met een auto die mijn kind graag wilde als het een aantal dagen droog was met poepen? Deze heeft mijn kind uiteindelijk ook verdient maar gaat nu gewoon weer verder met poepen. Het is drie jaar en wil het liefst geen luier om in bed maar door dat poepen moet mijn kind dat wel van mij

2. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Potje naast het bed zetten en uitleggen dat het daarin kan. Of eventueel naar het toilet loopt. Babyfoon naast bed zetten dat alleen maar hoeft te zeggen dat ze moet poepen.

Misschien vindt ze het ook gewoon spannend om te poepen op de wc. Boekjes halen en in een verhaal vorm uitleggen

3. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    Potje staat er al mijn kind slaapt op zolder mag ons roepen maar doet niet. Elke avond leggen we uit je mag best zonder luier slapen maar dan moet je niet meer gaan poepen hebben paar geer geprobeerd zonder maar ging alsnog poepen

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier staat ook een potje naast zijn bed en hij gaat zelf poepen als hij moet. Soms roept hij me als hij er net 10 minuten in ligt en heeft dan netjes in het potje gepoept. Zo ook in de ochtend als hij moet.

Ik denk dat het enige wat werkt is meteen naar haar toe gaan als je hoort dat ze wakker is en meteen op het potje zetten. Het is even lastig (hier met babyfoon slapen zodat ik hem meteen hoorde) maar dat is wel wat wij altijd gedaan hebben tot ik eens wat langer wachtte en hem zelf hoorde gaan. En soms kan het dan vroeg zijn (ooit was het al om 5.30 uur maar dan poepte hij en moest hij weer terug zijn bed in tot ik hem een uur of 1,5 later kom halen) maar wel de beste manier om het te leren.

Deel Deze Pagina