Verwende baby....En bedankt!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben boos! :x:x
    De oma van mijn man vond het afgelopen weekend even nodig om tijdens verjaardagsvisite even haar mening te geven. Volgens haar is onze dochter verwend, omdat ik volgens haar onze kleine meid elke keer uit bed haal als ze huilt...(hoe weet ze dat trouwens, ze kan toch niet zien wat er in ons huis gebeurt:().
    Dit is dus NIET waar!:x En dat heb ik ook duidelijk gemaakt. Ben soms zelfs behoorlijk streng als het om huilen gaat. Onze buurvrouw(die ook op de visite was)knipoogde naar me van; niks van aantrekken meid!
    Sowieso is het soms een vreemd mens. Ze is van mening dat babys nog geen besef hebben en dat alle soorten huiltjes hetzelfde zijn. Volgens haar kan het niet dat een baby huilt om aandacht van papa en mama. Wat denkt ze wel, dat onze dochter een robot is?!
    Gatverdamme, zulke mensen kan ik wat! en het ergste is nog dat we met haar op hetzelfde erf wonen(boerderij)...dus word constant met haar opmerkingen geconfronteerd:$:x

2. In dit geval dus geen verschrikkelijke schoonmoeder, maar een schoon-oma.....

Helaas ken ik het wel een beetje van mensen uit die generatie. Ze hebben gewoon echt een heel ander beeld hoe je met kinderen om moet gaan dan dat er tegenwoordig over wordt gedacht. Gewoon met een korreltje zout nemen die oude tang :p ;)

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah bah... :xwat zei je man?

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Mijn oma reageerde ook een keertje zo. Toen reageerde ik terug met: JA, ik verwen mijn kind graag zodat het lekker verpest is straks!

En verder: adem in, adem uit. Niks van aan trekken en met een korrel zout nemen. Jij weet prima wat het beste is voor je kind.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    De mensen van toen hadden geen tijd en middelen om zich hierin te verdiepen, erover te lezen of iets dergelijks. Dat werd toen niet gedaan. Trek het je dus niet aan als ze iets niet weet of praat uit ervaring waar jij het niet mee eens bent. Ze weer echt niet beter. Trouwens, hier ook een moeder en SM die denken dat ze het beter weten. Soms is dat wel zo, maar er zijn ook ideeën van vroeger die compleet achterhaald zijn.

6. adi

adi Niet meer actief

In haar tijd heeft zij andere uitgangspunten mbt opvoeding geleerd. Deze veranderen voortdurend. Slecht 5-10 jaar geleden was de 'laten-huilen' methode nog een gangbaar advies aan ouders. Dat zie je nog steeds terug bij cb's. Terwijl de maatschappij inmiddels diverse onderzoeken verder is over de nadelen daarvan.
    maar een oma die zelf al decennia uit de kleine kinderen is kan dat niet weten.
    Zij vertelt haar overtuiging, en jij vertelt de jouwe.

Maar ik snap niet helemaal waar je boos om bent. ZZoals ik het lees gelooft zij dat je je kind moet laten huilen, en jij zegt dat je daar ook streng in bent.
    Of mis ik iets in je post?

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik denk da het meer om het eerste zinnetje gaat, ze beweert iets wat ze niet kan weten

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Inderdaad.
    Ik kan me voorstellen dat andere generaties anders met kinderen omgingen, maar gewoon maar iets lopen verkondigen waar ze geen weet van heeft(dus wat er in ons huis gebeurt) vind ik te ver gaan, en dan ook nog waar een stel andere mensen bij zijn:x Wat de leeftijd ook is van iemand, zoiets doe/zeg je niet. Ik vind het gewoon brutaal.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik snap je. Kan je zelf of je man niet aangeven dat je hier iet van gediend bent? Niet dat je er ruzie om moet gaan maken he;) maar zeker aangeven hoor.

Zo'n mensen moet je wel afremmen....

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou het negeren, het heeft geen zin om je druk te maken en zij blijft waarschijnlijk toch bij haar mening. Je kent je kindje toch het best en de manier waarop je het doet is de beste manier, daar moet je altijd vanuit gaan. En dat een ander het er niet meer eens is dat moeten ze dan zelf maar weten.

11. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Pff ik weet precies wat je bedoeld.
    Mijn vriend heeft ook zo'n oma...
    Ik kan het woord vroeger niet meer horen... Vroeger dit, Vroeger dat.
    Ging ze de kleine een keer een fles geven en ik zeg tegen haar wel rustig doen met hem want hij spuugd heel snel (kind met zware reflux) en dan zeggen ik heb er 4 grootgebracht dus ik weet wel hoe het moet.
    Vervolgend zo met dat kind sjorren dat het haar (lekker puh :p) helemaal onder spuugt. En dan zeggen dat ik hem teveel melk geef en dat dat de rede is .. hahahaha lijkt me vreselijk om met haar op een erf te wonen ;) sterkte!!!

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar wat heeft dat met vroeger te maken eigenlijk.... Je wilt dan gewoon niks van een ander aannemen eigenlijk. Stronteigenwijs.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.188
    8.908
    113
    En juist omdat ze iets beweert dat ze niet kan weten zou ik haar lekker laten kletsen. :) Ze weet immers niet waar ze het over heeft. ;) Ik zou dat ook op een rustige manier aangeven, levert je, denk ik, meer op dan er heel boos om worden. :)

14. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hahaha, goeie van jouw kindje, oma onderkotsen! wie zijn billen brand moet op de blaren zitten:D

15. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    En hier maak je je zo duk/boos om? Laat het rusten....en de gewoon wat goed voelt voor jou.

Deel Deze Pagina