Te vroeg voor babyspulletjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vivianne, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vivianne

Vivianne Lid

6 aug 2015
    48
    0
    0
    Ha allemaal,

Morgen hoop ik naar een Koeka-verkoop te gaan, maar het voelt nog een beetje alsof ik op de zaken vooruit loop (18 weken zwanger). Alsof er nog van alles kan gebeuren. Hebben jullie al spullen gekocht? En wanneer daarmee begonnen? 😄

2. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    zzp er schoonheids en pedicure salon
    Enschede
    Gewoon lekker shoppen hoor!! Ik ben al gaan shoppen na de eerste echo met 10 weken, heerlijk om al die babyspulletjes in huis te hebben. Geniet er van!

3. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

18 weken is toch niet op de zaken vooruit lopen? Ik ging al heel snel nadat ik wist dat ik zwanger was dingetjes kopen, is toch leuk :F

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    18 weken vind ik niet te vroeg hoor!
    De dure dingen (kamertje, wagen, enzo) heb ik pas na de 20 weken echo besteld, maar vanaf iets van 15 weken heb ik wel al wat kleine dingetjes gekocht. Hield de aanbiedingen al goed in de gaten ;)

5. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Ik had al mn babykamer 2e hands gekocht bij 8 weken.. en ookal wat kleertjes.. maar dat was ook wat vroeg. Mn box staat hier trouwens al vanaf week 22! Haha dus 18 weken is niet raar. Bij 17 weken wist ik dat t een meisje werd en kocht ik ook gelijk wat pakjes en dingen! Gewoon doen

6. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Gewoon heen gaan. Heb ook al allerlei spullen gekocht voor onze zoon. Veel plezier met shoppen!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij gingen met 12 weken al shoppen hoor!

8. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Whehe ik ben misschien wat extreem. Maar ik wist net 1 dag dat ik zwanger was van mijn tweede (4 weken ongeveer dus) toen manlief vroeg hoe duur dingen als een kinderwagen enzo kosten. (van de eerste had ik niks meer) Toen ik even op marktplaats ging kijken wat ik meteen verkocht en hebben we hem de volgende dag nog -tweedehands- opgehaald. Dus hoezo 18 weken vroeg? :p

9. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hadden voor de 12 weken al een kinderwagen gekocht. En net na de 20 weken echo het kamertje

10. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Nee joh, gewoon lekker gaan. Zelf ben ik misschien wat laat, moet nog een heleboel haha.

11. Louloute

Louloute Niet meer actief

Eens met de meiden! doen!
    wij hebben met 15/16 weken al onze kinderwagen besteld. Was onze eerste aankoop :cool:

12. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik shopte meteen al na de positieve test. Dit deed ik bij de vorige zwangerschap die uitliep op een missed abortion ook en vond het niet fijn om dat nu niet te doen! Wel waren het vooral kleertjes!

De grotere dingen zou ik zelf vanaf 16 weken gewoon lekker gaan halen, dus shopse alvast! :)

13. LSdV1989

LSdV1989 Nieuw lid

27 okt 2015
    1
    0
    0
    Ik ben tandartsassistente
    Almere
    Ik ben nu 20 weken en de babykamer is zo goed als af! We hadden de meubeltjes ook al vrij vroeg gekocht maar aangezien alles bij elkaar wel wat geld kan kosten is het ook wel fijn om de kosten te spreiden..
    Lekker gaan shoppen dus! :D

Het enige nadeel aan het shoppen voordat ik wist of we een meisje of een jongetje zouden krijgen is dat je het geslacht niet weet. Veel dingen zijn echt geslacht gericht (roze of blauw) dus daarom hebben wij het in die periode erg neutraal gehouden. Een geluk daarvan is dat dat sowieso onze stijl in huis ook is, bruin/ecru tinten..
    Geniet van je zwangerschap en het shoppen! :D

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Je kan wachten tot na de 20 weken echo als je je daar 'veiliger' bij voelt. Dat hebben wij gedaan, daarna pas kleertjes gaan kopen. Verder moeten wij alles nog kopen maar wij zijn wel rijkelijk laat geloof ik ;)

15. Vivianne

Vivianne Lid

6 aug 2015
    48
    0
    0
    Thanks allemaal! Het is soms wel even fijn om te weten hoe anderen dat doen ;). Grote dingen wachten we sowieso tot 20 weken hoor. Gewoon beetje voor het idee! Je we het natuurlijk toch nooit, maar eigenlijk is dat met alles zo natuurlijk. Bedankt voor jullie reacties.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik lees hier zo vaak ( op het hele forum ) voor de zekerheid wachten tot de 20 weken. Maar gaan jullie er dan echt zo vaak van uit dat als er iets met het kindje zou zijn, je de zwangerschap zou afbreken?

17. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf 6 weken zwangerschap al stiekem een paar kleine dingetjes gekocht/gekregen, weliswaar vooral grijs en wit. Lekker rond gekeken in alle babywinkels, goed gekeken wat ik mooi vond.
    Met 16 weken wisten we dat we een jongen kregen, vanaf toen ben ik los gegaan, alles besteld, kinderwagen, babykamer, wiegje, wiegje laten bekleden, kleding, hydrofiele luiers, thermometers, kruiken.... ALLES wat je nodig hebt! Vandaag komt de muurschildering en dat is het aller laatste wat er moet gebeuren en dan ben ik lekker klaar.
    Misschien ben ik wel een tikkeltje te vroeg, maar liever te vroeg dan te laat toch?
    18 weken lijkt me een prima tijd om te beginnen met je baby uitzet, geniet er van!

18. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik was al gaan shoppen voor ik zwanger raakte :D
    Maar dat is nog gewoon zwijmelen over het idee.

Met 6 weken kocht ik onze kinderwagen omdat ik al lang van te voren had uitgezocht welke ik wilde hebben. Ach, waarom wachten het is toch heerlijk om alvast te zwijmelen?

19. Sneeuwbloempje

Sneeuwbloempje Actief lid

24 mrt 2015
    177
    42
    28
    Met 18 weken loop je echt niet op de zaken vooruit! Je zit al bijna op de helft.
    Ga lekker shoppen. Koeka heeft super leuke spullen :D

20. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik heb alles al in huis een tijdje :) alleen nog een aantal kleine dingen waarvan ik nog niet zeker ben wat ik nou precies wil. en de babykamer is zo goed als af :p. dus ik zou zeggen gewoon lekker gaan.

als ik zie hoe laat ik reageer. ben ik benieuwd of je leuke dingen gevonden heb?

@suusjeuh: Ik niet hoor terwijl ik wel risico heb op hartproblemen bij de kleine. Maar het viel me inderdaad ook al op:$

Deel Deze Pagina