Tips aanschaf voor 2e baby in anderhalf jaar?

Discussion in 'De babyuitzet' started by sneeuw, Jun 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    tussen onze 2 oudste zit 22 maanden.
    Ik vond een 2e babykamer kopen niet nodig, dus wij hebben voor de oudste een cotbed van bopita gekocht. Dat is in eerste instantie gewoon een ledikantje met spijlen (wel groter dan een ledikant voor baby's), en kan later omgebouwd worden tot peuterbedje.
    De jongste heeft 1 week bij ons op de slaapkamer gelegen en daarna zijn ze samen op 1 kamer gaan slapen. Nooit problemen mee gehad.

Verder heb ik weinig aangeschaft... maar wel een easybase voor de maxi cosi. Dat vond ik toch wel dé aankoop!

Nu komt nummer 3 er bijna aan, en zijn de 2 oudste samen naar een nieuwe kamer gegaan

2. Eef16

Eef16 Bekend lid

Aug 7, 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Oh ja en ik was vergeten te melden dat wij ook een 2e babyfoon hebben aangeschaft. Bij de kruidvat superdeal dankzij een ander topic hier op het forum. (Alecto DECT voor 35euro).
    Nu nog niet heel erg hard nodig tot de verhuizing, maar daarna slapen de kids op 2 verschillende verdiepingen dus dan wrschl wel handig.
    Wij zijn dan ook misschien wel beetje neurootjes, omdat dochterlief een spugertje was wil ik niets missen, zó zielig als ze in hun eigen spuug liggen....

3. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier zit 13,5 maand tussen onze 2 dames.

Aangeschaft:
    - Duo wagen Phil & Teds explorer (ideaal!) en een draagdoek.
    - Nieuw babykamertje. De oudste is nog lang niet uit haar kamertje gegroeid.
    - 2e babyfoon Alecto DBX-88, zeer tevreden over. Hebben er nu dus 2 naast elkaar staan.
    - Voor de rest geloof ik alleen wat mooie nieuwe dingetjes gehaald speciaal voor nr 2. Wat mooie hydrofiele doeken (die leuke gekleurde van de Hema), was spuugdoekjes etc etc. Gewoon zodat Lizzy ook wat nieuwe dingetjes zou hebben.

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Hier is zoon van 21-8-2009 en 2de uitgerekend op 13-7-2011. Beide zomerkindjes en zit ook nog net geen 2jr tussen...

Wat we hier hebben aangeschaft voor de 2de al heeft de 1ste t ook:

-ledikant
    -maxi cosi ( wilde een andere voor de 2de)
    -wandelwagen met inzet en wiegenbak( wilde voor de 2de andere)
    -commode/kledingkast maar dan lades
    -aankleedkussen
    -kleding
    -badkleding en spullen
    -hydrofile luiers, dekens, beddengoed, spuugdoekjes en dat soort dingen.
    -voedingskussen ( had ik bij de 1ste niet)
    -box ( had ik bij de 1ste niet)
    -draagzak( had ik bij de 1ste niet)

5. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo klinkt het alsof het allemaal nog mee gaat vallen aan kosten. Ik hoop het maar, want als ik er goed over nadenk wil ik voor de kleinste straks ook eigenlijk het liefst een nieuw kamertje. Kan me niet voorstellen dat kleine van anderhalf dan al uit de zijne is gegroeid inderdaad.

6. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wat wij ook hebben gedaan is voor onze oudste een XL aankleedkussen gekocht van KidzImpulz en de kleine door naar de baby. Zo hebben ze allebei weer een goed aankleedkussen.

7. jongmama

jongmama Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    1,476
    0
    36
    Hier ook zwanger, en als de 2e uk geboren gaat worden zit er 15 maanden tussen. Ik wist ook nog niet zo goed wat ik moest doen duowagen of niet en weer een nieuwe babykamer aanschaffen.

Ik ga toch maar weer een nieuwe babykamer bestellen, want 2e hands wat ik mooi vind word nog veel op geboden en dan ga ik liever voor iets nieuws met garantie. Onze enkele wagen ga ik houden voor de kraamweek, en evt. haal ik er nog een duowagen bij. Ik ga denk ik maar uitvogelen wat ik dan het handigste vind. Ga uiteindelijk vast voor de duowagen, maar voor de kraamweken vind ik een enkele nog wel fijn. voor de rest krijgen we toevallig nog een dochter dus de maxicosi kunnen we nog een keer gebruiken net zoals de andere spulletjes.

8. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hier is de oudste van augustus 2008 en de nu nog jongste van april 2010. De oudste liep al goed en hele stukken dus alleen een nieuwe babykamer erbij gedaan en een draagdoek. Nu zwanger van de derde en uitgerekend begin augustus. De oudste is al een tijdje over naar een peuterbed maar voor de baby toch weer een nieuwe babykamer omdat ik de jongste nog niet zie slapen in een peuterbed en ook een duowagen gekocht omdat de jongste nog niet loopt en met drie kinderen vind ik het wel handig dat ik er maar één rond heb lopen tijdens het winkelen enzo plus dat de jongste als hij gaat lopen vast niet meteen hele stukken kan lopen.

Daarnaast alle standaard baby dingen weer gekocht en veel kleertjes hahaha

9. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier zal er 17 maanden verschil zijn.

Hebben een duowagen aangeschafd en mn dochter krijgt een nieuw kamertje met een meegroeibedje.

Verder zal ik nog wat nieuwe monddoekjes, hydrofiel luiers en meer van dat soort kleine dingetjes kopen. En wie weet mag ik wel shoppen voor blauw dit keer ;)

10. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Hier zit er 14 maanden tussen.
    - we hebben geen nieuwe commode gekocht. Toen de oudste 1 was, gebruikte ik het al niet meer, dus kon mooi naar de jongste
    - geen extra babyfoon, want de oudste horen we ook zonder.
    - wel duo wagen --> Kees, ideaal ook omdat hij makkelijk in de auto mee te nemen is
    - natuurlijk nieuwe flessen, dekbedje, hoeslakens etc
    - Oudste heeft nieuwe kamer gekregen, de oude baby-kamer hebben we wat aangepast (nw vloerbedekking enzo) om het weer een "eigen" kamer van te maken

Verder kan ik je zeggen dat je wat tropen-jaren kan verwachten. Tenminste, zo ervaar ik het!
    Ik vind het heerlijk, mn 2 draken, maar het is soms wel pittig. Moet ik wel zeggen dat de oudste vrij druk is, maar dan nog.
    Het eerste half jaar ging prima, maar zodra de jongste ging kruipen moest ik veel op gaan letten. ook qua slaapjes was het een tijd lastig, waardoor ik hele dagen thuis zat met steeds één kind op en één kind slapen.
    Nu slapen ze lekker tegelijk en vinden ze dezelfde dingen leuk.
    Echt genieten!

Share This Page