Ik weet niet wanneer je wil gaan en of het een buiten of binnenzwembad moet zijn. Maar wij zijn vorig jaar april naar Kosta Lodge geweest, is redelijk zuidelijk. Alleen was bij ons het buitenzwembad toen niet open, de jazucci wel. En het was uitgestorven . Wij zaten in een 4 persoons huisje maar ze hebben ook grotere huisjes volgens mij.
https://www.tanumstrand.se/?lang=en&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-_mvBhDwARIsAA-Q0Q7rFIwChhrP1jTzZJ5xKuiCvJMAbCknX0j5Azu52Az926ert7yPmQYaAisrEALw_wcB misschien deze hierboven, of hieronder? https://motesplatsborstahusen.se/
Dank jullie wel! We willen ook aan de westkust een dag of vijf doorbrengen.. volgens Mij heel mooi met al die kleine eilandjes.. Mocht iemand daar tips voor hebben dan hoor ik het ook heel graag
Tanumstrand die hierboven genoemd wordt zijn we ooit geweest. Ze hebben wel stuga’s tot 6 personen. De huisjes staan alleen wel echt heel dicht opelkaar , zonde om in zo’n uitgestrekt land dan zo dicht opelkaar te gaan zitten vind ik. Ik zou dan toch voor een particulier huisje gaan.
Wij hebben een paar dagen in een stuga op Saltvik camping gezeten. Stuga was krap, maar de omgeving prachtig. Je liep zo het de natuur in (Tjurpannan; echt zo mooi) en Fjallbacka en rotstekeningen bij Tanumshede waren op 15 minuten rijden ongeveer.
Oh dank jullie wel! dat gebied vinden jullie dus een aanrader? Tips daar zijn meer dan welkom. We willlen eerst een week in dalarna (eerst met boot kiel - goteborg( zitten en daarna naar de westkust, dan twee dagen Kopenhagen en dan naar huis Mijn man zou liefst op twee verschillende plekken in dalarna zitten en dan door naar Kopenhagen.. mij lijkt het leuker om eerst naar westkust te gaan ter afwisseling.. Hier nog een discussie puntje
Ja zeker in combi met Dalarna; totaal ander gebied. Wij hebben destijds ( 2021) Vimmerby, Stockholm, Malung en Grebbestad gedaan. Super afwisselende reis en onwijs genoten; voelde als 4 vakanties in 1.
Dus jij vond dat deel van Zweden echt mooi ook? Idd dan voelt het als meerdere vakanties in een hè Mooi argument om aan te voeren
Ja, nu houden wij sowieso van rondreizen en zullen niet snel 2 weken op dezelfde plek zitten. Van de zomer ook weer 4 verschillende plekken(maar dan in Duitsland/Oostenrijk) in 20 dagen. Die hoeveelheid bevalt ons goed; je hebt dan wel het idee dat ergens lang genoeg bent en niet hoeft te ‘haasten’ om alles te zien, maar ook niet te lang dat je alles al gedaan hebt.
Wij gaan dit jaar weer naar Zweden en gaan via Kopenhagen naar Idre (met tussenstops) en dan via Oslo weer terug. Vorig jaar tot aan Mora geweest maar wil heel graag een keer naar Idre en vorig jaar vond ik het rondreizen echt prima te doen, dus iets meer noordelijker moet prima lukken.
Maar hebben jullie specifieke tips? Accomodatie? Gebieden? Is die westkust echt zo mooi en aan te raden?