Tips accomodaties en bezienswaardigheden Italië

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Shy24, 7 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shy24

    Shy24 Actief lid

    17 sep 2014
    152
    91
    28
    Ja wij stoppen bij vrienden in Duitsland zodat we de reis erheen ook even in 2 kunnen breken. Voor mijn man die rijd en de kinderen ook wel heel fijn. En een zwembad is zeker fijn
     
  2. Shy24

    Shy24 Actief lid

    17 sep 2014
    152
    91
    28
    Thanks voor beide tips! Dat van Google Maps is echt wel handig en was ook zeker van plan om te kijken naar de afstanden. Daarom zijn we ook maar van het idee afgestapt om Toscane en garda te doen, je maakt denk ik de kinderen niet echt blij met de autoriten. Ondanks dat uitzicht/natuur waar we voorbij rijden vast fenomenaal zal zijn. We zijn 5 jaar geleden in Capri en amalfi kust geweest. Dat was echt prachtig maar voor de kinderen weinig aan.
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.484
    113
    Altomincio family park hoor ik goede verhalen over, maar is echt heel groot, ik ben er zelf nooit geweest. Dan zou zoiets kunnen boeken en een tweede week (of andersom) in een agritourisme kunnen overwegen. Heb je allebei wat je leuk lijkt en kan je aan het einde de balans op maken wat het beste is bevallen.
     
    Shy24 vindt dit leuk.
  4. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Reizen met kinderen kan prima hoor. Is ook maar net wat ze gewend zijn. Wij doen het altijd nog een stukje extremer dan wat jij van plan bent. Wel doen we juist kortere stukjes. We verplaatsen altijd na 1 a 2 nachten en pakken dan halverwege of juist op de nieuwe bestemming weer een bezienswaardigheid mee. De afstanden hou ik op max 2,5 uur rijden (op de eerste en laatste dag na) Of op zo'n 4 uur onderbroken met een uitje. Zelf zou ik jouw reis dus ook iets meer opbreken. Maar mijn kinderen van 8 en 4 vinden het al jaren super. Denk dus ook dat je idee prima haalbaar is.
     
    Shy24 en MyrtheMyr vinden dit leuk.
  5. MyrtheMyr

    MyrtheMyr Lid

    23 nov 2012
    64
    38
    18
    Wij reizen al jaren net zo als Inge1984. Het hangt uiteraard helemaal van jezelf en je kinderen af, maar voor ons werkt dat juist perfect. Je hoeft niet vanuit 1 plek steeds heen en terug te reizen naar de uitjes, maar pakt de uitjes onderweg mee of overnacht 1-3 nachten op een nieuwe bestemming. Dat heen en weer gerij vind ik zonde van de tijd en wij willen allemaal altijd wel veel zien van de omgeving, dus als je 3 weken op 1 plek zit, blijf je steeds dezelfde stukken heen en weer rijden. Als je echter van plan bent om veel op een camping te verblijven is dat natuurlijk niet aan de orde. Ik vind het heerlijk: een stukje Zwitserland of Oostenrijk meepakken, wandelen in de bergen, stukje Dolomieten, paar mooie steden in Italië, stukje strand / kust, door naar Frankrijk of Kroatië/Slovenië en dan een andere route weer terug naar huis. Heb je van alles wat in je vakantie en elke keer weer wat nieuws te ontdekken en beleven bij je nieuwe accommodatie (wij wisselen af: hotels, agriturismo’s, appartement, airbnb, soms een paar dagen op een camping (in het hoogseizoen kan je echter vaak alleen per week reserveren als je een huurtent of stacaravan wilt)). Bij ons pakt dit altijd goed uit, maar ik weet uiteraard ook dat er kinderen (en volwassenen zijn) die echt even moeten landen ergens en zo’n rondreis helemaal niet trekken. Maar het is dus niet per se een no go!
     
    Shy24 en Inge1984 vinden dit leuk.
  6. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Wij zijn een aantal jaren hier geweest aan het Gardameer: https://www.gasparinavillage.it/nl/
    Zeker met kinderen in de leeftijd van jouw kinderen een heerlijke plek. Alle appartementen liggen rondom het zwembad dat juist voor kinderen in die leeftijd leuk is. Kinderen ontmoeten elkaar door de opzet ook makkelijk en maken makkelijk contact met elkaar. Inmiddels zijn onze kinderen te oud voor deze locatie en na een aantal keer aan het Gardameer te zijn geweest, hadden we het daar ook wel gezien. Maar wij vonden het daar heerlijk.

    Leuke plaatsjes om te bezoeken vonden wij Lazise, Garda, Riva del Garda en Limone bijvoorbeeld. Sirmione is ook leuk maar echt een van de drukste plaatsen en vreselijk om met de auto te bereiken door de drukte en doordat het een schiereilandje is. Maar mijn tip is om plaatsen ook met de boot te bezoeken: je hebt meteen een leuk boottochtje en ontwijkt drukke wegen rondom het meer.
     
    Shy24 vindt dit leuk.
  7. Shy24

    Shy24 Actief lid

    17 sep 2014
    152
    91
    28
    Dank allemaal voor jullie tips! Heb een camping gevonden nu voor de eerste week en zijn nu bezig met kijken wat we met de tweede week gaan doen. Maar heb al jullie tips op een rijtje gezet, ontzettend fijn en bedankt voor het meedenken
     
    Sopje1234 vindt dit leuk.
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Wij zaten in cecina mare.

    We zijn met de trein naar Luca, Pisa en Florence geweest.
    Ook naar Livorno geweest ivm tijd en energie over. Maar dat is geen must see.

    Met de auto naar San Gimgiano, Volterra en Sienna.

    Het strand is niet zo mooi daar, maar wij zijn geen strandmensen.

    Volgens mij zat ergens in die regio ook een leuk Piniccio pretpark.
     
    Shy24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina