Eind augustus gaan wij op vakantie naar Zuid-Frankrijk met de trein met een treinpas. Met deze pas kunnen we 4 dagen door Europa reizen binnen 1 maand maar voor de vakantie gebruiken we hem maar 2 dagen. Daarom wil ik in september nog een nachtje met man en twee kinderen (van 6 en 8 jaar) naar een Europese stad op maximaal 4 uur treinen vanaf Utrecht of Rotterdam (dus België/Duitsland of Noord-Frankrijk. Voorwaarde is dat het buiten Nederland is. Dan maak ik optimaal gebruik van die treinpas. Idee is dan vrijdag na school te vertrekken en zondag rond 1 uur weer terug. Maar welke stad is leuk met twee kinderen? Ik heb namelijk geen idee dus alle tips inclusief leuke activiteiten zijn welkom!
Parijs met de talys goed te bereiken, onze kinderen vonden de eiffeltoren en arc de triompf mooi om eens te zien. Keulen, kun je leuk winkelen, maar ook lekker een biertje drinken, daar heb je ook een dierentuin.
Natuurlijk https://www.interrail.eu Je hebt verschillende varianten, van enkele dagen tot een maand (of enkele maanden) onbeperkt. Let wel op dat je voor diverse trajecten moet reserveren en soms een toeslag moet betalen bovenop de pas. Maar dat staat allemaal op de site.
Thalys en Eurostar zou ik juist niet doen, kans is groot dat die juist buiten de interrail vallen en je daar kan bijbetalen. Brugge misschien een idee? Leuke stad om te zien en er zit een chocolademuseum
Super leuk maar helaas geen goede verbinding op vrijdagmiddag.. Maar deze gaat wel op de planning voor een andere keer
Berlijn is ook super leuk, ook met kinderen, musea, parken, shoppen! Maar dan is het wel iets verder reizen, al snel 6 uur.