Dag dames, Ons meisje bijna 1 jaar en dan mag ze uitdelen op het kinderdagverblijf. We hadden al iets lekkers/gezond gevonden. Appel kaneel chippies van zonnatura geloof ik. Helaas hebben we voor 33 kindjes een zakje nodig en dat is er niet meer. Over een week mag ze uitdelen en we zijn nu opzoek naar een ander lekker en gezond alternatief. Er zit een waterpistooltje (babies krijgen een badboekje) in het zakje en er komen rozijntjes bij. Dus tja nu toch nog iets maar wat ? Niet te duur graag zoals goodies of nestle/nutricia. We zijn al genoeg kwijt eraan
Is een waterpistool / badboekje + rozijntjes niet genoeg dan? Anders zou je er misschien nog rijstwafeltje bij kunnen doen of zo? Of een klein ontbijtkoekje?
Wow 33 kindjes! Dat zijn er veel. Ik zou het persoonlijk al genoeg vinden wat je nu hebt. Wij hadden een banaantje met een strik erom heen en een kaartje met "Hoera Wesley 1 jaar".
Ik vind het al heel wat, er zit zelfs een cadeautje bij. Ik zou zelf denk ik alleen de rozijntjes geven ofzo. Trakteert ze niet op de groep? Op het kinderdagverblijf waar ik werkte gaven ook veel ouders zakjes, maar die gingen vaak gelijk in de bakjes mee naar huis. Bij jullie trakteert ze die zakjes?
Hier gaan de zakjes ook in hun vakje. Soms eten ze het koekje er bijv uit. Onze kinderdagverblijf is een dure kinderdagverblijf en daarom wil ik wel wat meer geven. Ik denk dat ik ga kijken voor ontbijtkoek voor kids.
Dat begrijp ik niet. Het kost al veel geld om ernaartoe te gaan, dus voel je je verplicht om ook dure cadeaus te geven? Waarom doet dat ertoe? Ik zou gewoon rozijntjes geven eigenlijk.
Nouja duur is het niet. Dit is eigenlijk nog niks hoor wat wij geven. Andere ouders komen echt met dingen aan dat ik denk zoooo hallooo. Maarja een "groot" uitdeelzakje met twee kleine dingen vind ik ook zo sneu.
Wij trakteren volgende week drink fruit ( slurpfruit) op het kinderdagverblijf. Ik werk zelf ook op het kinderdagverblijf en soms lijkt het of ouders elkaar steeds proberen te overtreffen met traktaties en vooral kado's erbij. Af en toe gaat er dan weer een brief uit met de vraag alleen iets lekkers te trakteren wat je eigen kindje lekker vind en verder geen extra kado's te doen. Ons meisje is gek op drink fruit dus doen we dat en voor de leidsters een taart. Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt ikdus. Anders evt. een stukje soepstengel?
kuipje/zakje fruit (stuk goedkoper bij lidl) kapitein koek/verpakte ontbijtkoekjes bij hema grote zak 2 euro dikkie dik koekjes (volkoren) krentenbolletje lange vinger in folie
Bandietje hier gaat het gelukkig niet om elkaar overtreffen. Het is haar eerste verjaardag. Wil dat het voor bijzonder is ook al weet ze het niet meer. Maar ook dat de kindjes denken ooh toen zij 1 werd was het een leuke dag! We hadden gehoopt dat die waterpistooltjes nog dezelfde dag gebruikt konden worden. Maar jammer genoeg zal het weer niet meewerken. Kapiteinkoek zag ik helaas niet in de hema
Waarom doe je niet een leuk strikje er omheen? Waterpistooltje mee naar huism rozijntjes eten op de groep, babyls misschien een banaan ofzo? Ziet er leuk uit, maar dan vul je niet het zakje voor het vullen. Want eerlijk is eerlijk, als mijn dochter een taktatie groter dan dit kreeg zou ik zelf het zooooo halloooo effect krijgen.
Ik vind het erg overdreven, vind 1 ding meer dan voldoende om te trakteren.... Helemaal als dat 33 x gebeurd! Dus zou alleen die waterpistooltjes doen persoonlijk ( leuk idee!). Uitdeelboekjes zijn ook leuk om op te trakteren ( Dora, dikkie dik, gouden boekjes of van dat gansje bijv.) of stoepkrijt...
Hahaha Snoopy, wij hebben die mandarijntjes getrakteerd voor 2de verjaardag (alleen dan een 'chinees' erop getekend), en die vlinders voor 3de verjaardag
Kinderen op kinderdagverblijf onthouden dat echt niet hoor. Als zij op babygroep zit, zijn de kindjes uberhaupt te klein om het te beseffen. En de peuters hebben te weinig aandacht voor een baby/dreumes om haar verjaardag langer dan 24 uur te onthouden. Wij hebben voor 1ste verjaardag een babyboekje (van de hema) en rozijntjes getrakteerd. Toen had ik er geen knutselwerkje van gemaakt, omdat het een babygroep was. Dus de babys er toch amper wat van meekregen. Mijn ervaring is dat de verjaardagen vanaf de 2de verjaardag een beetje gaan leven. Dan vindt het kind zijn eigen tractatie ook leuk, kan die het zelf uitdelen en kan zelf ook de liedjes meezingen. De tractatie voor 3de verjaardag was een feest hier, ze hebben de knijpers zelf geschilderd, de druiven zelf gewassen, en de zakjes voor de vlinders zelf gevuld. (in de andere 'vleugel' hadden we knutselspulletjes ingestopt)
Lang leve Google geen idee voor welke leeftijd echt geschikt is maar dacht fruit is altijd goed en die vlinderzakjes kan je vullen met wat je wilt en eventueel t midden een bellenblaas... Hahaha wat een toeval Dat jij beide ideeën al hebt uitgevoerd )
-stoepkrijtje of andere uitdeelcadeaus -knijpfruit -mini snackkomkommer -iets van gedroogd fruit ofzo ( bij de notenboer oid) -ontbijtkoekje -
Die vlinders: zit daar een wasknijper in het midden?? En gewoon een boterhamzakje ertussen en daar de spulletjes in??? Vindt het wel een erg leuk idee voor haar 3e verjaardag... Of kan ik toevallig ergens de uitleg ervan vinden??? Ben het overigens wel eens dat zo'n 1ste verjaardag écht niet onthouden wordt, zeker als er zoveel kindjes zitten en dan dus bijna iedere week wel een verjaardag is!
Wauuw snoopy dat zijn leuke dingen. Maar hoe plak je het op die mandarijn dan Adi ? En Adi, ze zit niet op een babygroep. Er zijn 3 babies en 3 die iets ouder zijn dan mijn dochter de rest is 2+ en die op maandag aanwezig zijn. Zijn zelfs 3+ de meeste. (Vandaar de waterpistooltjes ) Ik ga in het weekend kijken of er beetje degelijke mandarijnen zijn bij de AH. Vind die wel erg leuk ! En anders ga ik voor de kapitein koek. Of dikkie dik koek. Weet iemand vanaf welke leeftijd die koekjes zijn ? Heb het nog liggen van een vorige traktatie maar durf het nog niet zo goed te geven.