Ik lees mee, hier gaat ze vrijdag voor het eerst mee naar de tandarts! Ze is 1x meegeweest om te kijken wat er gebeurt bij mama, maar toen zat ze in een hoekje te huilen en te bibberen...
Bij ons zijn ze nu 2x mee naar de tandarts geweest. De eerste keer klommen ze enthousiast op de stoel tot deze naar achteren bewoog toen durfden ze niet meer. We hebben ze toen niet geforceerd. De tweede keer is een maand geleden. Ze bleven in de stoel zitten toen ze naar achteren gingen en ze hebben hun tandjes laten zien. Dus dat hebben ze super goed gedaan. De eerste keer toen ze er heen gingen waren ze nog net geen 2 jaar en bij de 2e keer waren ze 2,4 jaar. Tussen de 2 bezoeken in hebben we wel met ze geoefend om de tandjes te tellen, want dat is het enige wat ze doen bij jonge kinderen.
Bij ons toen ze net 2 was. Mocht bij mij op schoot. Hadden geoefend inderdaad met mond open en dat wij dan in de mond mochten kijken. Maar bij de tandarts zelf stijf de mond dicht houden. Heb een leuke tandarts dus op spelende wijs met wat kietelen af en toe de mond klein stukje open.
Mijn zoontje ging mee met 2,5 jaar met de grote zussen bij de kindertandarts. Hij wilde zelfs niet op de stoel en mocht van mij dus ook géén kadootje uitzoeken. Volgende keer was met bijna 3 jaar. Toen heeft ie netjes z'n mond open gedaan en meegewerkt. Een kadootje waard dus! Ging er ook niet bij staan oid. Hij deed het allemaal zelf...net alsof we dit elke dag deden. MOet zeggen dat we het smiddags wel even geoefend hadden op de bank tot grote hilariteit.
Wij nebben ook al geoefent met tandjes tellen dus ben heel benieuwt hoe het zal gaan! Laatste keer bij de huisarts ging erg goed terwijl het daarvoor altijd huilen was dus hey kan beide kanten op
mijn zoontje is nu ook 2x mee geweest, de 1ste keer wou hij echt niet op de stoel en ben ik alleen zelf voor controle geweest, zodat hij wel wat kan kijken en wennen, de 2e keer wou hij bij mij op schoot wel op de stoel en kon de tandarts goed kijken.
Menno mocht over twee weken met mij mee naar tandarts.. hij mocht gewoon bij mij op de schoot zitten! We hadden hem 'voorbereid' met te zeggen dat hij al zooo veel tandjes heeft dat de tandarts die even moest tellen voor mama en papa. En de tandarts heeft voor mama en papa nog een leuke verrassing opgeleverd: tandarts heeft tutje weggetoverd en sinds twee weken is Menno tut-vrij
Hier voor haar tweede verjaardag mee gegaan voor eerste controlle! Ik dacht die gaat bij mij op schoot enzo, maar nee hoor. Ze ging zelf zitten en deed braaf haar mond open! Ik trots, maar eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht. Nu gaat dat nog steeds zo, is nu drie! Dus al aardig wat keertjes geweest!