Tips/advies?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mj89, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Mijn dochter is nu 11 dagen oud. Ze komt ongeveer om de 4 uur voor een voeding. Soms zit er 6 uur tussen s nachts. Echter s avonds kan ik haar niet wegleggen of ze wil alweer drinken, ze drinkt dan niet veel, meerdere keren achter elkaar kleine beetjes. Ik heb zelf het idee dat ze het meer doet om zichzelf in slaap te sabbelen/drinken. Ze komt dan gerust elk uur.

Ik heb nog een dochter en vind dit voor haar heel sneu, gebeurd meestal rond de tijd dat het voor haar bedtijd is en zo kan ik haar geen aandacht geven. Zij wil ook graag met mama knuffelen. Ik voel me schuldig tegenover haar.

S nachts/s avonds laat ben ik zeker 2 uur bezig met voeden en verschonen. Ze drinkt 1 borst, is zo diep in slaap dat ik haar niet wakker krijg voor de andere borst. Leg haar vervolgens in haar wieg naast mij, dan poept ze en moet ik haar verschonen. Daarna geef ik haar dan de andere borst. Dan poept ze nog een keer, weer verschonen. Nog maar een keer de borst geven dan. Dan poept ze weer, is ze klaarwakker dus probeer ik haar maar weer de borst te geven enz. In 1 voeding verschoon ik haar dus wel 3/4 keer s nachts en/of s avonds laat.

Is dit normaal? Ik vind het bv geven zo wel heel erg vermoeiend.

Soms spuugt ze na het drinken best wat terug, daarna wil ze dan weer verder drinken. Doe ik iets verkeerd? Iemand tips/advies?

2. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Ja het is volkomen normaal, baby clustert 's avonds.
    Het beste is er toch aan toe geven. Misschien dat je andere dochter bij jullie kan kruipen? Verhaaltje voorlezen desnoods leest je partner voor. Probeer er het beste van te maken, pak samen met baby je rust.
    Het clusteren wordt op een gegeven moment wel weer minder.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier ben ik 's avonds ook bijna 2u bezig met omkleden, haar laten drinken en eer dat ze dan uiteindelijk in slaap valt..

4. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ik zie dat jou dochter al een stukje ouder is rainbow88, slaapt ze wel langere stukken achtereen?

5. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Heel normaal. Daarnaast zit je nu ook midden in de regeldagen. Het is heel vermoeiend, maar het word beter.

6. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Heel herkenbaar je verhaal. Maar volgens mij gaat het heel goed, soms zit er snachts al zes uur tussen de voedingen. Je kleine krijgt dus genoeg binnen.

Voor je oudste is het wel moeilijk, mamma die alle aandacht aan de baby geeft. Mijn oudste vond dat ook niet zo leuk. Wat hier hielp was om op andere momenten aandacht aan de oudste te geven. Hier clusterde de baby ook savonds. Dus overdag probeerde ik altijd wat leuks met de oudste te doen (koekjes bakken, tekenen, etc), savonds was ik druk met de baby en ging mijn man met de oudste in de weer.

En verder, dat clusteren is normaal. En het komt echt wel weer goed, uiteindelijk wordt het minder. Zoals alles: het is een fase. Die eerste weken/maanden is altijd veel investeren wat bb betreft maar daar pluk je later de vruchten van. Succes!

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Sinds 1 week doet mijn zoontje dit niet meer. Hij ligt nu rond half 9 in bed en krijgt dan om 11 uur nog een voeding.
    Sorry voor de opbeurende woorden :D

Dit is voor mij de 3de keer dat het gebeurt, dus ik kijk er niet meer van op, maar ben wel blij dat het nu klaar is :p
    Hij clusterde van 7 tot 11 pfff.

Zijn huil-uurtje begon rond etenstijd, dus lekker in de spits. Ik heb hem in die periode veel in de draagdoek gehad. Dan was hij rustig en kon ik de kids op bed leggen. Mijn man is rond die tijd nog niet thuis.

Wij eten altijd warm tussen de middag, zodat ik tijdens de spits alleen brood hoef te smeren. En weinig op te ruimen heb.

Heel veel succes, ik hoop dat het bij jou wat minder lang duurt.

8. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Bedankt voor al jullie lieve woorden. Ben inmiddels al wat optimistischer en heb bevestiging gekregen dat ze goed gegroeid is, 200 Gr in een week. 😊

Heb als tip meegekregen om 's nachts 1 borst te geven ipv 2, zodat ik wat meer slaap krijg.

Het clusteren is verplaatst naar s ochtend en dat komt me eerlijk gezegd wel goed uit..

Bedankt voor alle tips wat betreft de oudste erbij betrekken. "Fijn" om te lezen dat die gevoelens richting de oudste wel normaal zijn. Soms geeft ze ook echt aan "baby wegleggen" voel me nog steeds wat schuldig richting haar. Gelukkig zal dit straks allemaal makkelijker worden neem ik aan. S avonds als de oudste naar bed gaat, leg ik D. bij haar neer op bed en lezen we samen een boekje. Het gaat vrij goed zo.

Als D. goed slaapt tussen de voedingen door komt het helemaal goed. Alleen op momenten dat ik zo vermoeid ben, denk ik er wel eens aan te stoppen met de bv of s nachts over te gaan op kv zodat papa haar de fles kan geven.

JJ1980; ik hoop toch echt dat het bij mij niet zo lang duurt! Wordt al moe als ik eraan denk. Respect voor jou dat je het ondanks dat toch hebt weten vol te houden.. Doe het je niet na. In Juli moet ik gewoon weer gaan werken dus helaas lukt 's middags warm eten hier niet. Zou anders wel een goede tip zijn.

Bedankt voor de opbeurende woorden! Goed om te lezen dat het normaal is en dat het wel weer over gaat.

Deel Deze Pagina