Ik heb al wel meer hier gepost over mijn zoontje die zich lichamelijk vrij langzaam ontwikkelt. Tijgeren bij 11 maanden, optrekken net voor de 15 maanden, zelf zitten en kruipen bij 16 maanden, langs de meubels lopen met 16 maanden. En nu, afgelopen weekend, notabene op de verjaardag van zijn vader, is hij los gaan lopen! Bij ruim 20 maanden! Hij oefent zich een ongeluk, het gaat nog wankel en hij valt nog regelmatig, maar HIJ DOET HET! Hij is super onzeker, wil het ook alleen nog maar doen als hij naar mij of naar papa toe kan lopen (om vervolgens platgeknuffeld te worden natuurlijk). Zelfstandig van de bank naar zijn speelhoek bijvoorbeeld doet hij nog niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel komt. YES, ik ben zo trots!
Wat leuk! Zo zie je maar ze gaan allemaal een keer lopen Je zult wel super trots zijn nu! Ik heb een tante die zelf ging vertellen aan ons oma dat ze zelf kon lopen, kun je nagaan hoe oud ze was. Maar die tante wandelt wat af hoor!
He wat leuk om te lezen! Hier 11 maanden en tijgeren is nog laaaaanggggg niet in zicht maar uiteindelijk komen ze er allemaal wel he
ik was zelf als baby laat met alles, en ook als volwassene. nu vind ik mezelf emotioneel meestal voor op anderen . komt allemaal goed!
Ik maakte me niet echt zorgen, hij ontwikkelde zich wel, maar echt op zijn eigen tempo. Maar toch vond ik die eeuwige vragen en opmerkingen van andere mensen echt niet leuk. "goh, loopt hij nu NOG niet los? Die van mij deed dat al bij 13 maanden...." zucht. Ik hield steeds de opmerking van mijn moeder in mijn hoofd. "meid, maak je geen zorgen. Ik heb nog nooit een kind gezien wat kruipt naar de kleuterschool." @Sydneys: Ja ze komen er zeker!!
Kan me goed voorstellen dat je trots bent! Goed van je zoontje! Hier ook tijgeren met 10,5 maand en zitten is hier standaard omvallen, dus tja... Ach, komt vanzelf allemaal wel goed hoor
Mijn zoontje is ook wat traag, hij liep los met ruim 19 maanden. Toen hij net een paar stapjes erg onstabiel los liep gingen we naar het zwembad. Meestal gaan we elke zondagmorgen zwemmen. Mijn zoontje wilde alleen maar in het ondiepe water met het water tot onder de oksels met zijn bandjes om heen en weer lopen. Hij wilde niet meer spelen maar alleen maar heen en weer lopen, bijna 1,5 uur heeft hij dit gedaan. Dit voelde natuurlijk fijn. Toen we thuis kwamen zette ik hem op de grond en hij liep zo weg, nog wel wat wankel maar heel erg goed loslopen en ook hele stukken. Net of hij in het zwembad goed geoefend heeft om vervolgens thuis echt los te gaan lopen.
Hey dat is best een goed plan, dat oefenen in het zwembad! Hij vindt het zwembad geweldig, en ik zelf vind het ook wel fijn om mn zwangere lijf even "gewichtloos" in het water te laten dobberen haha. Bedankt!