mn dochtertje heeft veel last van krampjes ze heeft 1x in de 4 dagen ontlasting maar het is niet hard of zo . ik ben nu bezig met cinababy en de termometer heb ik ook al gebruik dit werkte niet . wat kan ik nog meer doen want ze heeft er echt last van . kan ik extra care gebruiken voor de voeding?ondanks dat ze ontalsting gewoon is . ik weet het gewoon niet meer want het extra water help ook niet en de rooibos/venkelthee ook niet
Hoi Rilana, Natuurlijk is elk kindje verschillend, maar bij ons hielp het overstappen naar meer licht verteerbare voeding goed, de hypo allergene voeding. Dit ging echter wel in overleg met de kinderarts, aangezien florian ook erg veel last had van krampjes en wij doorgestuurd zijn door de huisarts. Mijn ervaring is dat dit een goede stap is geweest, ga zelf niet teveel dingen uitproberen en trek aan de bel! florian was vrij snel daarna een heel andere baby suc6
Wat ook goed helpt is Lactulose. Dit moet je alleen wel doen in overleg met het CB of de huisarts maar is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek. Ook maakt het de darmpjes niet lui ofzo. Ik heb pas vorige maand dit advies gekregen. Ons dochtertje poepte soms 1 week niet en had er overduidelijk last van. Ik moest elke dag 7 ml Lactulose geven. Maar heb het tot nu toe 1 keertje gegeven. De volgende dag had ze een hele grote luier vol en sindsdien elke dag. Ik had het idee dat ze verstopt zat ofzo en dat het even op gang geholpen moest worden. Wij hebben dus ook heel lang rondgelopen met een kindje die erg last had van de darmpjes en nu gaat het harstikke goed.
wat is dat abc dan precies want ben nu 3 dagen met extra care bezig en bij cinababy en ze heeft al 5 dagen niet gepoept
mijn zoontje kon ook niet poepen en duurde dagen voordat het lukte en een halve theelepel van abc dophilus darmpoeder per dag en hij poepte elke dag
Hier ook vandaag sab- simplex binnen. Is een middetje uit Duitsland. 1x druppels door de fles gedaan en gelijk een poepluier! SUPERSPUL!
abc dophilus heeft hier ook perfect geholpen. Het is wel duur! 21,- maar voor ons was dit de moeite waard! Je kan het gewoon bij de apotheek kopen. Het drengt de darmflora op gang en de krampjes gaan weg. Het is een middeltje met goede bactierie die de darmflora nodig hebben zeg maar.... Bij ons consultatiebureau vertelde ze dat kinderen van sinababy ook spastische darmen kunnen krijgen. Dit is pas uit onderzoek gekomen.
Hallo Babs, Sinds vandaag gebruik ik ook Lactulose (siroop). Alleen vraag ik me af of ik dit ook kan mengen met poedermelk (friso)? of moet ik dit gewoon via een lepeltje geven?
gewoon een paar druppels zonnenbloemolie in de fles het werkt niet binnen 1 dag maar na een dag of 3 dan hebbenze smeuige ontlasting. Lactulose siroop mag binnen de groepen waar ik gewerkt heb altijd maar 7 dagen wel gegeven worden en dan 7 dagen niet juist omdat het juist wel de darmen lui maakt
Het enige wat bij ons echt goed heeft geholpen is de osteopaat, ik heb ook spijt dat ik niet veel eerder gegaan ben (wij gingen met 4/5 mnd na eerst op het aanraden van het cb alle voedingen te hebben geprobeerd, druppeltjes, venkelthee etc etc). 2 behandelingen en bij de eerste zagen we al duidelijk resultaat. De darmen zaten verkleefd nl en daar kunnen andere voedingen niets aan doen. Ik had zoiets baadt het niet schaadt het niet. Succes