Radeloos

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pepper92, 8 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Hoi dames.

Ik ben even radeloos. Dochter 8 maanden wil geen borstvoeding meer!

Onze dochter is al een paar dagen verkouden.
    Van dinsdag op woensdag nacht begon ze. Voor het eerst sinds maanden een gebroken nacht met veel huilen en veel snot en hoesten. Ze heeft nog tussen ons in geslapen en nog bij mij gedronken. Woensdag was ze nog ziek en heeft goed gedronken. Donderdag ging het wat beter en dronk ze ook goed. Alleen de laatste voeding om 7 uur wilde ze niet meer. Ik zag er geen kwaad in, omdat ze net haar warm eten en toetje gehad had. Vrijdag ochtend nog wel gedronken bij mij. Daarna wilde ze niet meer! Begin van de middag fruit gehad. Maar wat water geprobeerd omdat ze geen bv wilde, maar hiervan begon ze te kokhalzen. Thee wilde ze ook niet. Eind van de middag wilde ze ook niet meer drinken bij mij. Warm eten heeft ze een beetje gehad en nog een paar happen fruithap. Daarna wilde ze voor het slapen gaan ook geen bv meer. Tussendoor was ze de hele dag onrustig en huilt ze veel. Ook erg verkouden.
    Ik wist niet meer wat we er mee aan moesten en daarom hebben we de huisartsenpost gebeld. Die lieten ons langskomen, omdat we bang waren voor uitdroging.
    Gelukkig niet uitgedroogd, wel een lichte oorontsteking. Zo veel mogelijk laten drinken en zorgen dat ze vocht binnen krijgt. Zetpillen geven voor de koorts en pijn en zoutoplossing neusspray voor de verkoudheid.

Vanmorgen viel ze me zowat aan voor borstvoeding! Ze had dorst, dus ik was heel blij! Normaal drinkt ze nog 4x per dag en nu op vrijdag maar 1x, dus ik had hele volle borsten met harde knobbels. Ze heeft 1 borst leeg gedronken. Daarna een broodje gegeven met wat sap uit de tuitbeker. Na vanmorgen weigert ze weer om uit de borst te drinken :( :( 1 borst is dus al sinds gisteren ochtend niet meer uit gedronken en die doet nu zo veel pijn! Kan wel huilen.

Wat moet ik nu met die volle borsten en het weigeren van borstvoeding? Helaas heb ik geen kolf tot mijn beschikking.

2. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ohhh... Wat naar! Even snelle reactie... Proberen af te kolven met de hand. Staan wel instructies op internet. Proberen half slapend aan te leggen? Pas op voor borstontsteking. Proberen zsm een kolf te regelen?

3. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    warme douche en dan masseren en met de hand de druk eraf kolven. Kijk anders even op YouTube. Daar staan ook filmpjes over handkolven. Zorg ervoor dat je rust hebt om je heen. Eventueel filmpje van je kleintje bekijken net voor of tijdens het kolven.

Kolf kan je ook huren maar dan moet je meestal n setje met slangetjes e.d. zelf aanschaffen.

4. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb net een beetje druk er af kunnen kolven met de hand en een warme doek op de borst. De meeste knobbeltjes zijn gelukkig weg. Niet veel melk gekolft, er is een beetje in de kom terecht gekomen, maar ook veel in de hydrofiel die ik er onder had gevouwen.

Kolf heb ik momenteel niet omdat we op vakantie zijn. Thuis heb ik wel een kolf. Ik dacht die kolf niet nodig te hebben, daarom is die niet mee.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ai ja het is een beruchte periode. Ben je in NL op vakantie? Dan kun je vaak een kolf huren bi een LK oid.
    Anders echt instructiefilmpje bekijken over handkolven.

Je dochter slapend aanleggen
    Echt eerst borst voordat je ander eten of drinken aanbiedt.

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bovenstaande tips zijn fijn.verder kijken of (half) slapend aanleggen lukt evt zittend bij jou op schoot.dat hielp hier als ze verkouden waren het beste. O en evt stomen op de badkamer zodat het neusje zo open mogelijk is.

7. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Bedankt voor jullie tips! Ik ga het proberen.

Heb eerder nog geen goede ervaringen met het slapend aanleggen, dan hapt ze gewoon niet.

Als ik haar probeer aan te leggen overdag dan drukt ze zich naar achteren en gaat huilen. Ze blijft zich afzetten, wegduwen en verzetten. Vertikt het om aan te happen. Als ik haar geen ander drinken geef dan krijgt ze helemaal niks ben ik bang. Ben als de dood dat ze uitdroogt, omdat ze ook verkouden is.

Ben in NL op vakantie. Maandagochtend gaan we weer naar huis. Ik moet alleen vanavond en morgen doorkomen met die pijnlijke borsten.....

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hou je temperatuur in de gaten als dat mogelijk is. Ivbm het mogelijk ontwikkelen van een borstontsteking.

9. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Had ik nog niet aan gedacht! Ga ik zo direct doen

10. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Wat bij mijn zoontje wel lukte toen hij de borst weigerde was hem op zijn rug op ons bed neerleggen en dan zelf met mijn borst langs zijn gezicht gaan van bovenaf... Hier hapte hij dan aan.

11. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Vanmorgen heeft ze gelukkig weer aan de borst gedronken. Hoop dat het vandaag wat beter gaat. Ze had gelukkig geen koorts meer vanmorgen :)

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Fijn dat ze weer heeft gedronken en dat de koorts is gezakt. Hopelijk blijft het nu goed gaan en kunnen jullie van jullie laaste vakantiedag genieten.

13. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Helaas weigert ze alweer.... Denk dat de productie nu wel echt terug loopt. Heb nog geen harde plekker meer gevoeld en ze drinkt al 2 dagen (nu 3e dag, maar weet nog niet hoe het vandaag verder gaat) alleen maar 's ochtends vroeg. Moet dr maar vrede mee hebben denk ik...

14. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Draag je wel eens?
    Misschien dat voeden in een draagdoek of zak helpt.
    Ze is dan lekker dicht bij je en dicht bij de melk, misschien dat ze dan ook wil aanhappen.

15. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Je bent toch morgen of overmorgen toch weer thuis? Dan extra kolven om productie weer op te krikken. Hopelijk drinkt ze thuis wel weer.
    Nu ook steeds even met hand iets afkolven. Elke keer als je stimuleert, stimuleert dat je productie ook weer.

Hier weigering toen de kiezen in opkomst waren. Hier hielp soms een paracetamol.
    Oortjes laten nakijken is een optie.

16. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Dragen heb ik nooit gedaan. Lopend voeden wel, maar dat lukt nu ook niet.

Oortjes zijn nagekeken bij de huisartsenpost vrijdag avond. Waren licht ontstoken. We geven nu zetpillen en zoutoplossing neusspray. Omdat ze niet uit de borst wilde drinken is ons aangeraden om dan drinken uit de tuitbeker te geven zodat ze wel vocht binnen krijgt.
    Vanmorgen en vanmiddag had ze geen koorts meer. Vanavond had ze 38 graden.

Misschien dat het thuis wel weer wil, anders dan heb ik ee denk ik wel vrede mee dat we gaan stoppen met de borstvoeding.

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.948
    113
    Vrouw
    Een kindje dat op deze leeftijd opeens de borst niet wil,heeft daar meestal een reden voor, in jouw geval ziekte.
    Hier weigerde zoon met 9 maanden 2 weken de borst.

In bijna alle gevallen zal een baby weer gaan drinken,logisch natuurlijk,
    de natuurlijke speenleeftijd ligt veel later.
    Nursing strike is een bekend verschijnsel,Google maar eens.
    Wil je zelf stoppen,dan is dit wellicht een moment. Niet meer de borst aanbieden maar datgene waar je het mee wil vervangen.
    Wil je wel verder voeden, dan blijven aanbieden, dan gaat ze naar alle waarschijnlijkheid wel weer drinken.

Deel Deze Pagina