Ik hoop zo dat iemand hier een tips voor me heeft. Sinds een aantal weken wordt mijn dochter steeds eerder wakker. Vanochtend was dit 5 uur. Speen/fles/aai heeft allemaal geen zin. Na 10 min begint ze weer te krijsen. Bij mij in bed gaat ze klimmen/spelen/huilen. Overdag is het ritme nu ook in de war. Ze wil maar 1x slapen en soms is dit maar een uurtje waardoor ze de hele dag moe is. Ik vind dit echt heel moeilijk, ze is overdag bij ons ook heel driftig/huilerig en hangt de hele tijd aan onze benen. Ik weet het gewoon niet meer, iedereen is hier moe omdat iedereen wakker van haar wordt...
Wij hebben dat ook een periode gehad. Weet niet precies meer wanneer. Bij ons hielp het als je ernaast ging liggen. Wel heb ik altijd de tijd half 7 aangehouden. Dat is de tijd dat hij uit bed mag. Ook al loop ik steeds heen en weer. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing wat dit is idd niet fijn.
En hoe ga je er dan naast liggen? Op de grond ofzo? Of dat bij ons helpt vraag ik me af aangezien ze in mijn bed ook niet rustig blijft liggen. Ik probeer haar ook tot half 7 boven te houden. Meestal bij ons in bed dan maar. Ze krijst nogal hard dus mijn zoon is nu ook steeds zo vroeg op. Zijn er nog mensen met tips of ervaringen?
Met een (camping) matje naast ledikant zodat wij ook nog kunnen slapen. In bed ligt onze kleine man ook niet rustig.
Mijn dochter heeft het rond die leeftijd ook gehad, vreselijk vermoeiend voor jezelf! Het is gelukkig ook weer vanzelf over gegaan. Ik pakte haar bij ons want in haar bed kreeg ik helemaal niks voor elkaar. Bij ons ging ze vaak vervelend lopen doen op bed maar af en toe ging ze lief slapen. Als ze dan weer wakker werd rond een uur of 7 deed ik alsof ze een geweldige prestatie had geleverd . En zomaar ineens sliep ze weer langer en werd ze gezelliger.
Oh ik hoop het zoo Bailief, ze is nooit een super slaper geweest en met half 7 ben ik al heel blij. Eerst wilde ze na een speen geven nog wel een tijdje doorslapen maar ineens wil ze dat niet meer. Vandaag was ze 5 uur wakker. Toen om 12 uur naar bed en na een uur en een kwartier weer wakker. Lijkt wel of ze heel weinig slaap nodig heeft ineens. Ik ken dit ook helemaal niet van mijn zoon.
Ik herken je hele verhaal . Mijn dochter is altijd een beroerde slaper geweest. Maar wist je dat kindjes die overdag te weinig slapen, vaak 's nachts ook niet genoeg slapen? Dat heb ik toen ook ondervonden namelijk. Zij sliep net als jouw dochter ook te weinig overdag. Tegenwoordig slaapt ze nog meer dan toen in die periode 😅. Mijn dochter sliep toen op het kdv wel netjes voldoende maar thuis niet, zo frustrerend!
Klopt Bailief dat is ook zo, maar mijn dochter slaapt ook vaak 2 of zelf 3 uur en ook dan is ze helaas vroeg wakker. Ik had alleen gedacht omdat ze zo vroeg wakker was ze juist wel moe zou zijn. Het is er ook bij gebleven. Bij een volgende in bed leg poging begon mevrouw na 5 min al te krijsen. We zitten gewoon in een cirkeltje waar we niet meer uitkomen. En dan gaat de klok ook nog achteruit over 2 weken. Ik maak me daar zorgen over omdat ik dan ook een zoon van 6 heb die dus tussen 4 en 5 wakker is. Het zal vast een fase zijn, maar het is al een week of 6 zo nu.
Hier had ze toen nog een papfles als ontbijt. Als ze belachelijk vroeg wakker werd in het weekend dan gaf ik haar die papfles alvast, wachtte naast haar tot ze die opgedronken had, gaf haar dan een kus+knuffel en zei dat ze nog even verder moest slapen. Meestal deed ze dat dan ook weer voor paar uurtjes.
Ja dat heb ik vanochtend ook gedaan maar helaas na een kwartier was het weer krijsen. Ik had ook gehoopt dat het zou helpen.