Ik wil dit weekend gaan boeken en heb er alweer zoveel zin in! Misschien kunnen we hier tips en ervaringen uitwisselen! Waar gaan jullie heen?
Aussois, Frankrijk. Voor de 2e keer naar dat gebied. Niet zo gtoot, maar ideaal met kinderen die op les gaan. Skischool is recht voor het appartementencomplex...
Wij zouden naar NY maar hebben besloten te gaan skiën. We gaan in de buurt van Lech, Oostenrijk. Een week in een hotel vol pension met een hele mooie spa 😍 Zonder kinderen trouwens. Wij hebben 3 dagen les, zijn echt beginners. Vorig jaar zijn we naar Zermatt geweest. Zo ontzettend mooi! Maar ook zo ontzettend duur haha.
Voorjaarsvakantie gaan wij weer naar Oostenrijk. Gaan eigenlijk altijd naar Oostenrijk, maar het gebied wisselt. Dit jaar niet kunnen skiën ivm geboorte van de jongste, dus heb er nu heel veel zin in! Zeker als ik de beelden zie van de sneeuwval van afgelopen week.
Ik doe mee! Januari, met vrienden naar Oostenrijk. Zoveel zin in. Vorig jaar wel geweest, maar niet geskied aangezien ik toen zwanger was. Zap anders zijn dan andere jaren omdat dit de eerste keer is met ons zoontje. Maarrr.. mijn vriendin is geen skiër, dus die wilde met alle gewend oppassen zodat wij ons gang kunnen gaan. Super lief! Dus kunnen en skieen en tijd in de sneeuw door brengen met ons gezin zo. 😁
Ja! Leuk! Wij gaan naar Les Orres in Frankrijk. Kleiner gebied (100km) maar gericht op gezinnen en kinderen. Dit jaar gaan we voor het eerst met onze dochter die ook op de skies zal gaan. In de Uithof doet ze het echt al prima. Ik ben zo trots Het zal voor ons ok wel anders worden, wij zijn beiden Vergevorderden skiers en nu zal het niet om ons gaan, maar een goede basis leggen voor onze dochter. Wij gaan trouwens met de kerst 10 dagen. In een appartement, aan de piste met een verwarmd zwembad ook buiten.
Oooh heerlijk! Dat is volgende maand al! Klinkt al erg dichtbij he haha. Het scheelt wel dat wanneer zij op les is, jullie wel even lekker jullie ding kunnen doen al zijn het dan kleinere stukken geen verbindingen naar andere gebieden. Leuk om te zien he! Geen moment bang geweest?
Ik weet niet of ik haar echt achter bij de skijuf/mees durf te laten hoor Ze krijgt in ueder geval haar gps-horloge om. Ze krijgt 5 ochtenden les en de rest met papa en mama mee. Veel groen en blauw daar, dus dat moet goed komen. Op de uithof wilde ze na 3x tussen mijn benen het halve baantje; wel los, want nu kan ik het wel hoor! Ze was zelfs 'boos' dat ze niet eens helemaal naar boven mocht Waar willen jullie naartoe?
Slim! Heel kinderachtig dat ze niet naar boven mocht zeg haha. Wij gaan naar Zillertall, appartement in Stumm. Allang geboekt aangezien dit appartement heel snel vol zit. 3e week van januari, dus wij moeten nog ff wachten haha.
Leuk. Wij zijn ook fervent wintersporters. Normaliter gaan we altijd naar Oostenrijk of Italië. Dit seizoen voor het eerst naar Zwitserland met ons gezin. Wij gaan altijd met een vriendengroep en alle kinderen. Heel gezellig! Nog 105 dagen...
Wij gaan normaal altijd naar Oostenrijk,verschillende plekken, maar Mayerhofen vind ik wel geweldig hoor! Lang leve de Eisbar maar daar wil ik mijn dochter niet aan laten wennen, wordt ze dalijk net zo'n apres-ski feestbeest als haar moeder Frankrijk is relatief goedkoop, omdat we nu zo'n pakketreis hebben incl skipassen. Er is daar ook niet echt apres-ski, wel kinderfeestjes, en daar doen we het voor dit jaar. Zwitserland lijkt me ook zoooo mooi!! Maar vind ik wel erg duur hoor.
Wij zijn in mayerhoven geweest deze zomer, was ook heel erg mooi! Hahaha zo leuk apres skieen. Ons zoontje zat vorig jaar in mijn buik, dus al gewend 😂 We hebben afgesproken dat de dames ook een keertje mogen en niet alleen met baby in het appartement zitten terwijl de heren de zillertalbiertjes achterover slaan en de lasso dansjes aan het doen zijn. Van mijn vriendin hoeft het niet zo, die zei ga jij maar lekker ook hoor Wat betreft Zwitserland deel ik je mening. Het ziet er zo mooi uit, maar ook zo duur 😳
Wij gaan in voorjaarsvakantie hierheen... Gradonna ****s Mountain Resort | Hotel und Châlets in Osttirol https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g676650-d3749911-Reviews-Gradonna_Mountain_Resort_Chalets_Hotel-Kals_am_Grossglockner_Tirol_Austrian_Alps.html Kinderen allebei in een klasje, Kunnen al aardig skiën en vinden het leuk in de les. En partner en ik heerlijk zelf en dan samen kopje koffie boven op de berg. In de middag nog lekker met zn vieren en daarna het zwembad in ZOOOO zin in
Wij gaan in januari naar wagrain, helemaal zin in. Voor m'n oudste dochter heb k van die onderbind skitjes besteld, kijken of ze t leuke vind om dat mee in de sneeuw te spelen, hopelijk kan k dr vast en beetje enthousiast maken. Vanaf welke leeftijd deden/doen jullie je kids op les?
Mijn dochter is dan 4,5 als ze het klasje in gaat. Op de Uithof geef ik haar zelf les (mag ik ook officieel) en daar doet ze het zoooo goed! Ik vind het alleen best een soort eng om haar in een klasje achter te laten... dus misschien blijf ik de eerste dag wel in de buurt. De skischool zit op de piste aan ons appartement, misschien houd ik haar wel in de gaten vanuit het zwembad
Noordeling goed idee van die skietjes. Ik wil zoontje volgend jaar ook in een klasje doen, dan is hij ruim 4. Nu vindt ie sneeuw niet leuk, hopelijk verandert dat nog en anders wachten we gewoon totdat hij het wel leuk vindt.
Ik lees trouwens ook veel op het wintersportforum. Erg leuk, veel goede tips en info te vinden daar. Bovendien genieten van alle leuke blogs en vlogs.
Wij hebben dit jaar juist gekozen voor Zwitserland omdat de pakketreis veruit voordeliger is dan Oostenrijk
Echt waar?? Welke reis en bij wie hebben jullie dit geboekt dan? Ik zou ook zo graag een keer naar Zwitserland willen
Idd! heb je een link? Wij gaan met vrienden die echt een budget wel hebben waar we binnen moeten blijven namelijk. We zijn nu 600 kwijt voor een week voor het appartement, 300 per stel. Komt skipas en eten dan nog wel bij, maar wij zijn net een rijdende supermarkt en slepen alles mee dan haha. Vorig jaar met z'n 2e geweest en dan pakken we gewoon een halfpension hotel dichtbij de piste, ideaaaal haha.