Ik heb hier eerder een topic over geopend omdat ik mij afvroeg waar dit vandaan kwam. Nu kwam iemand met de opmerking dat het ivm kan staan met heel gevoelig zijn en dat is onze dochter ook. Ben er op gaan letten en idd zodra ze zich niet fijn voelt gaan direct alle dingen in de mond die ze in haar handen krijgt. Maar ook uit zenuwachtigheid oid. In de praktijk gebeurd dit dus heel vaak en gaan er ook steeds meer dingen kapot die niet tegen kleutertanden bestand zijn. Ik wordt hier heel hopeloos van. Straf geven vind ik moeilijk omdat ze het volgens mij echt niet expres/bewust doet, maar het gaat vanzelf..reflex. Maar aan de andere kant ben ik wel klaar met alles wat hier kapot gaat. Wat kan ik hier nou nog aan doen...hoe kan ik voorkomen dat ze de halve inboedel kapot bijt.
Logopediste van mijn zoontje vertelde dit idd ook. Ik merk wel dat het nu bij mijn zoon aan het afnemen is. Misschien kun je iets kopen waar je dochter op mag kauwen als ze daar behoefte aan heeft? Dit op een vaste plek leggen en met haar afspreken dat ze dit mag pakken wanneer ze dit wil? Misschien een bijtring oid.
Of een armbandje met iets eraan. Dan heeft ze het altijd bij de hand. Ik denk ook dat je er beter aan kunt toegeven, want het is denk ik een grote behoefte van haar.
Kinetisch zand kopen... zeer ontspannend. Als je het ziet dan lekker even met zand spelen.. werkt hier als een dolle
ik ben leerkracht van groep 1 en merk heel vaak dat kleuters opeens weer van alles in hun mond gaan steken wanneer ze zich niet lekker in hun vel voelen zitten. Bij sommige kinderen terug te leiden op gewoon wennen, bij andere dingen te saai/weinig uitdaging, etc. Kun je achter de oorzaak komen waarom ze op dat moment het bijten nodig heeft? als je de oorzaak aan kunt pakken is dit voor je meisje natuurlijk nog fijner.
Je hebt er speciale dingen voor. Ziet eruit als een gewone ketting maar daar kunnen kids dan op kauwen Zie link : CHEWIGEM BIJTPRODUCTEN Bijten/kauwen op spullen kan heel rustgevend zijn. Ik doe het ook nog heel vaak. Zo zie je ook vaak volwassenen die kauwen op een balpen of potlood als ze aan het denken zijn ofzo
Wat een verhelderend topic dit! Ik zal eens kijken voor die bijtketting en dat zand! Onze zoon pulkt zo aan zn nagels en vingers en denk indd dat het door spanning of iets komt. Het is namelijk in bepaalde periodes erger dan in andere periodes!