Hallo, Bij onze zoon zijn afgelopen donderdag buisjes geplaatst (en neusamandel verwijderd). Hij had een oorontsteking aan 1 oor toen hij de ingreep onderging. voor die oorontsteking heeft hij vanaf dinsdag antibiotica. sinds gister klaagt hij weer over oorpijn, terwijl dit eerder weg was. is dit normaal na het plaatsen van buisjes? Of kan dit nog komen hierdoor, of nog door de oorontsteking zelf? Of is het iets om maandag de huisarts/kno arts voor te bellen?
Lastig, mijn dochtertje had ook een (dubbele) oorontsteking op het moment van plaatsen vd buisjes, tijdens het plaatsen vd buisjes hebben ze toen ook nog extra ontstekingsvocht achter het trommelvlies weggezogen, er werd mij verteld dat ze erna nog maximaal 2 weken een loopoor mocht hebben. Uiteraard duurde dit bij haar weer langer dus na die 2 weken weer aan de oordruppels. Pijn gaf ze niet echt aan maar ze was die week net 1 jaar geworden, wel was haar temperatuur ook normaal. Anders maandag toch voor de zekerheid de poli bellen? Mocht je zoontje nou koorts krijgen dan zeker dit weekend nog even de hap bellen. Sterkte in elk geval!
het kan hoor. mijn dochter heeft maandag nieuwe buisjes gekeregen. eerste keer nergens last van. nu had ze twee dagen een loopoor. zolang de pijn niet heel erg wordt en zijn temp niet oploopt zal ik het dit weekend gewoon even aankijken
van het verwijderen van die neusamandel kan hij ook wat oorpijn hebben. heeft te maken met die buis van eustachius
Net voor de zekerheid zn temp gemeten. Is 36.3 Dus keurig. Heeft paracetamol gekregen tegen de oorpijn. Dan is het verder ook wel goed. ik kijk het gewoon wel even aan. Vind het vooral vreemd, hebben namelijk helemaal geen info gekregen voor na de tijd, wat te verwachten etc. is verder ook vrolijk, alleen dus wat pijn aan zn oor. We kijken het sowieso nog ff aan... maar vroeg me af eigenlijk wat we kunnen verwachten
Ik weet wel dat de buisjes ook moeten vastgroeien in het trommelvlies, wie weet heeft hij daar last van? En wat je kan verwachten, tja dat weet niemand, ik hoop voor je dat het beter helpt dan bij ons, ik zit nog elke 3 a 4 weken bij de kno arts wegens oorontstekingen ondanks dat de buisjes goed zitten...
Het is natuurlijk voor elk kind anders. Dat verwachtte ik wel. maar had wel info verwacht over wat te verwachten na de ingreepm wanneer wel of niet bellen, wat is normaal en wat niet. zo hebben we alleen zetpillen meegekregen met de mededeling deze de eerste 2 dagen te gebruiken. Dat was het.
Vreemd, wij kregen toendertijd een hele informatie folder mee. Zo mag je de eerste1 of 2 weken ook niet de oren nat laten worden tijdens het douchen/ haren wassen, hiervoor waren van die vette watjes de oplossing. En bij koorts of looporen langer dan 2 weken moesten wij bellen.
Mijn dochter krijgt over 3 weken nieuwe buisjes. Bij de eerste keer plaatsen had zij nergens last van alleen een vies oortje. kno vertelde mij dat de druk weg is na het plaatsen en geen pijn meer mag dan.
hier ook een informatiefolder meegekregen. Dochter had ook oorontsteking tijdens het plaatsen en heb daarom oordruppels meegegeven die ervoor moesten zorgen dat de oorontsteking binnen een paar dagen weg was..was echt met een dag of 3 weer helemaal de oude. Heb je wel een controle afspraak staan voor over 2 wkn? als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen
We hebben een bel afspraak voor over 3 weken. Hij krijgt nog antibiotica tot en met dinsdag. Hij klaagde vandaag toch ook weer over oorpijn. In datzelfde ontstoken oor. ik bel morgen voor de zekerheid wel even.
Nee eerlijk gezegd nooit aan gedacht, ga het toch dan even de eerst volgende keer noemen als we bij de kno arts zitten. Ze krijgt momenteel alleen moedermelk dus misschien moet ik mezelf ook even op een kma dieet zetten om te testen, bedankt in elk geval! @Ts, morgen inderdaad toch maar even bellen dan en ik denk dat de kans idd groot is dat ze toch de buisjes gaan checken.