Ik weet niet of er nog meer meiden hier ingeschreven staan bij woonnet-haaglanden? Ik word zo langzamerhand gestoord van het aantal urgenties wat ik zie staan!! Wij staan nog maar iets langer dan een jaar ingeschreven maar willen gewoon zo graag een andere woning. Mijn vriend had net voor de geboorte van onze zoon gevraagd of we in een 2 kamerwoning mochten wonen met zn 3en en dat mocht gewoon. Ook hadden we natuurlijk geen recht op urgentie (dat wisten wij al maar nog een keer vragen kan nooit kwaad toch?). Ze zeggen wel dat het moeilijk is een urgentie te krijgen maar dan verbaas ik me elke keer weer hoeveel urgenties er elke week op plaats 1,2 en 3 staan bij ongeveer elke woning waar je op kunt reageren. Ik vroeg me af of jullie tips hebben om toch snel aan een andere woning met meer kamers te komen via dat woonnet. Wij kunnen niet particulier huren omdat wij daarvoor niet genoeg verdienen en hypotheek krijgen we niet want we hebben beide geen vast contract. Ik hoop dat jullie tips hebben want ik word hier zo moedeloos van...en zeker als ik zie dat we nog wel 4 of 5 (!!) jaar kunnen wachten op een andere woning
ik kan je helaas niet helpen daarmee... wij staan er ook ingeschreven en wij wonen al 3 jaar in dit huisje en we worden ook gek van die Urgentie en van dit huisje. nu hebben we besloten om een huisje te kopen.. gaat sneller en heeft zoveel voordelen.. als je een goeie hypotheekadviseur neemt dan krijg je vast wel een hypotheek... wij kregen een blaadje waar je baas dan in moet vullen of de contract wordt verlengd of niet.. misschien wel een optie
Nou wij zitten met een lening voor een auto ook dus dat gaat m niet worden. We zouden dan miss wel een hypotheek krijgen maar dan moeten we echt super schraal leven en dat wil ik nou ook weer niet. Ik vind het gewoon zo freaking irritant om elke keer die urgenties te zien staan dan denk ik wonen er allemaal gekken in z'meer ofzo? Of allemaal mensen die mishandeld worden want alleen dan schijn je urgentie te krijgen....
Ik heb zelf mijn woning via urgentie gekregen bij woonnet, daarvoor ook al een aantal jaar ingeschreven 4 ong. en toen nog steeds niets normaals gevonden dus het kan idd erg lang gaan duren
Wij stonden 7 jaar bij woonnet ingeschreven en nu pas een eengezinswoning in zmeer! Voor een flat kom je wel sneller in aanmerking maar inderdaad alleen maar urgenties... gek wordt je er van! Misschien moet je via direct zoeken reageren... maar daar moet je maar net het geluk hebben dat er wat bijstaat in Zoetermeer! Vaak zijn dat ook maar eenkamerwoningen in Den Haag, Delft en Rijswijk! Met direct zoeken werken ze ook via een loting systeem.. dus als er 300 mensen reageren moet je maar net het geluk hebben dat jij uitgeloot wordt! Voordeel er van is, is dat er niet gekeken wordt naar hoeveel je verdient en wat je gezinsgrootte is... Succes meis!!
@Eleni jeetje 7 jaar!! Dat is lang zeg. het huisje waar we nu wonen hebben we idd via direktzoeker gekregen was echt puur geluk gewoon! En idd het zijn vaak huizen in dh,delft en rijswijk en idd maar 1 of 2 kamers dus dat schiet ook niet op... Wonen nu ook in een flat en vindt het niet erg om in deze flat te blijven we hebben leuk uitzicht en tis een relaxte buurt enzo. Maar ik zou graag gewoon 3 of 4 kamers willen.
jha dan wordt t idd moeilijk... dit is ons eerste huisje dus ik weet niet hoelang je er ongeveer over doet.. ligt er ook maar net aan op welk huis je reageert.. maar idd ik word ook gek van die Urgentie.. wij hadden t ook aangevraagd omdat we toen nog bij me schoonouders woonde, maar omdat het niet goed ging (liepen elkaar in de weg, me schoonmoeder is manisch depressief, ik lag tegen depressie aan dus het klikte op dat moment niet echt) maar wij kregen geen Urgentie omdat ik er zelf voor koos daar te wonen.. maar toe besloten wij om het eerste beste huisje aan te nemen, en nu hebben we er enorme spijt van... het is echt veel te klein... onze buren hebben hetzelfde huisje en dan hebben ze een kind... ze kunnen geen box kwijt en alle andere "dure" babyspullen kan net in dat huis maar is wel erg krap... het eerste ander half tot 2 jaar van een kindje kan wel...daarna echt niet meer...
Oh, sommige mensen zijn heeeeel handig met die urgenties aanvragen. Ik had een buuf die 3 hoog woonde. Zij had een aantal jaar terug problemen met haar rug. Maar wat deed ze nu? Zware boodschappentassen sjouwen, ervoor kiezen om 3 hoog te gaan wonen terwijl ze toen al rugklachten had, lekker met de honden sjouwen, maandelijks haar huis van inrichting veranderingen en lekker meubels sjouwen en tillen. En die zei gewoon heel droog tja ik gebruik mijn rugklachten daarvoor, krijg ik urgentie en dan kan ik overal wonen waar ik wil. Die figuren ZIJN er dus wel. Natuurlijk niet allemaal, logisch. Ik zou particulier nog eens goed overwegen. Ons 1e huisje was particulier. Wij kregen daarbij een woning van ong. 60m2 met 2 slaapkamers, op nog geen 10 minuten van het centrum. We betaalden maandelijks 450 euro huur. Dat is niet slecht voor particulier. Het huis mankeerde wel wat dingen, maar allicht kun je je ogen en oren eens openhouden op particulier gebied want soms kom je toch net het juiste huis tegen. Succes. Ohja en dit was ook in Den Haag. Inmiddels heb ik een koopwoning elders in Den Haag.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar in Tilburg zijn ze heel druk bezig met het opknappen van best wel wat buurten. De mensen uit die buurten krijgen allemaal urgentie omdat veel huizen gesloopt worden/drastisch gerenoveerd. Hierdoor is het woningaanbod voor de rest dieptriest (2 woningen per week). Misschien dat dat bij jullie ook het geval is.
@naily hoeveel kamers is dat dan ook 2 kamer? Wij hebben namelijk ook 2 kamer en ik wil hier niet zitten tot mijn manneke 2 jaar is liefst wil ik zelfs voor zijn eerst jaar weg. Belachelijk he dat ze dan zeggen dat jij er voor kiest om daar te gaan wonen. Maar andere mensen die goed kunnen liegen of wat dan ook die krijgen zo een urgentie. @Melloncollie ja maar ik heb niks aan 2 kamers dat hebben we nu en ik wil hier juist weg omdat ik een aparte kamer voor mijn zoontje wil. Ik ben bang dat de particuliere huurwoningen hier allemaal zeker boven de 450 zitten en je moet 5x je maandsalaris op kunnen hoesten we hadden dit namelijk al eens uitgezocht, maar goed het in de gaten houden kan geen kwaad natuurlijk. En wat een rare buuf, zo is het allemaal wel heel makkelijk... @Devy ja hier knappen ze ook zo'n achterbuurt op nu palenstijn en ik denk idd dat het woningaanbod daarom zo klote is nu al die mensen die in de flats zaten worden nu onder gebracht in andere huizen...., maar goed dan nog zijn hier altijd extreem veel urgenties geweest. Ik had het er gisteren nog over met mijn vriend van ja dan gaan wij een keer liegen o.i.d om een ander huis te krijgen en dan mislukt dat natuurlijk dan zijn wij weer de sjaak...