Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen.. Ik heb een Kat en een Poes hier in huis zijn broer en zus.. Hebben nooit problemen met elkaar gehad tot gisteravond.. Wij hebben een groot hok voor hun in de tuin gemaakt zodat ze lekker naar buiten kunnen(wil ze niet los rond hebben lopen in de buurt) Normaal liggen ze daar lekker in met zijn twee.. Gister avond liep er een andere kat in onze tuin en hoorde we dus een kabaal.. Onze eigen katten hadden elkaar aangevlogen.. we moesten ze echt uit elkaar trekken.. We hebben ze meteen naar binnen gehaald maar nu kunnen ze elkaar niet meer luchten of zien.. zonder dat ze elkaar aanvallen.. Wij weten even niet meer wat te doen want we hebben hier ook een klein mannetje van 1 rond kruipen en ik wil niet dat ze gaan vechten waar hij tussen zit.. Wat kunnen we nou doen zodat ze niet meer gaan vechten? want ik kan ze niet elke keer apart houden.. Hoop dat iemand ons kan helpen!
Jeetje, dat is ook wat! Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt, dus helaas geen tips voor je! Ik hoop dat de lucht weer gauw opklaart!
misschien kan je een oplossing vinden bij www.kattengedrag.forumup.nl? Is een van je katten misschien een beetje ziek? kan ook daar mee te maken hebben! Voor de rest durf ik het niet zo goed te zeggen. heb zelf ook broertje en zusje katten maar dat gaat altijd goed op een enkele keer na dan.
Ik ken dat forum daar dringt iedereen er op aan dat je met zo'n therapeut in zee gaat wat vet veel geld kost terwijl dat helemaal niet altijd nodig is... Wel een rot situatie zeg misschien dat ze even genoeg van elkaar hebben? Dat hebben wij als mensen toch ook soms met onze broers en/of zussen? Laten ze elkaar wel met rust of zoeken ze mekaar echt op om ruzie te maken?Want ze elkaar alleen aanvallen als ze elkaar tegen komen zou ik het nog even aan kijken denk ik. Anders miss je d.a even bellen morgen en om raad vragen?
misschien straffen...met water..heb een plantenspuitje..moest me kitten afleren om aan de bank te krabbelen 2x gedaan en ze doet het nu niet meer nu gebruikt ze de deurmat terwijl we een krabpaal hebben staan.
Ze zoeken elkaar helemaal niet op terwijl ze dat normaal wel doen.. zodra ze elkaar tegen komen dan begint het al meteen..
Misschien moeten ze weer even beslissen wie de baas is doordat er een andere kat langs kwam? Heb je ze het al uit proberen te laten vechten of word dat echt te heftig?
vreemd gevalletje dit. Mijn ouders hebben twee broers in huis en een neef van hun en dat zijn echt de 3 musketiers. Hebben elkaar ook nog nooit iets gedaan, ja helpen als er problemen waren. Misschien idd toch even uit laten vechten om te zien wat er gebeurd al moet je wel in kunnen grijpen als het te heftig wordt. Grommen, blazen en wat poten werk is niet erg maar echt bijten en bloeden is niet wat natuurlijk. Vind je wel een topper dat je ze in een buitenren heb zitten.
Plantenspuit kan idd helpen. Zolang je niet laat zien dat jij het doet. Voor de rest kan het met hormonen te maken hebben? Hoe oud zijn ze misschien komen ze in de periode dat ze geslachtsrijp worden?
Dank je Ik ben gewoon niet zon held om ze hier buiten te laten we wonen aan een grote weg en ik weet zeker dat als ze een keer in de nacht niet thuis zouden komen dat ik de hele nacht op zit.. daarom deze oplossing! zo kunnen ze toch nog lekker naar buiten van het lekkere weer te genieten..
En je buren hebben er geen overlast van wat ik helaas wel heb van de 15 katten van de overbuurvrouw. Mijn dure split grind word als kattenbak gebruikt en dat ben ik een beetje zat. Maar goed on topic, misschien was het toch even een strijd tussen wie is de baas in huis of in de tuin die opgelaaid werd door de loslopende kat. Hoop maar dat je snel een oplossing vind want het lijkt me niet echt een lekkere situatie.
Kijk eens op het forum van kattenplaza.nl Daar staan meerdere situaties als de jouwe beschreven. Daar zijn ze iets nuchterder als bij die gedragstherapie-maffia-site (ik ken 'm: kots)... Straffen zou ik niet doen. Wat wil je je katten duidelijk maken? Dat ze nu ook nog eens ruzie met jou hebben? Ik denk dat het uit elkaar halen wordt, en heel rustig opnieuw aan elkaar introduceren, stapje voor stapje. Gebruik hiervoor positive associaties, zoals samen eten terwijl ze elkaar zien, maar niet aan kunnen vallen (deur op een kiertje), elkaar ruiken (dekentjes omwisselen, om de beurt in elkaar's kamer, etc. Vooral veel geduld en niets overhaasten. Succes.
Oh ja dan zijn ze al een tijdje geslachtsrijp hihi. Evt. zou je het aan de da kunnen vragen.... Het is wel normaal dat ze af en toe wat ruzie hebben, maar niet de hele tijd. En als je een kleine er tussen hebt lopen kan ik me voor stellen dat het ook geen goed gevoel geeft. Vervelende situatie het kan alsnog aan de hormonen liggen maar een echte oplossing kan ik je niet zo geven. De da even proberen? Heel veel succen iniedergeval.
Nee ze kunnen bij niemand in de tuin poepen of wat dan ook vind dat zelf al erg vervelend laat staan voor een ander Tot nu toe blijven ze naar elkaar blazen en zodra ze bij elkaar in de buurt komen dan is het knok..