Tips anticonceptie PMS/PCOS

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door DangerBlonde, 22 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hoi dames,

    ik zit momenteel in een vruchtbaarheidstraject, en denk na over anticonceptie als dit (hopelijk, uiteindelijk) gelukt is.
    De kans dat ik natuurlijk zwanger word is klein, maar hij is er wel. Ook heb ik superveel last van PMS en pcos klachten.

    advies van de gynaecoloog was aan de pil of de mirena. Ik reageer heel slecht op hormonen, zit hier niet echt op te wachten. Beide heb ik gehad in het verleden. Heb ook een koperspiraal gehad, maar daarmee bloedde ik helemaal leeg, tot ijzertekort aan toe. Zonder anticonceptie heb ik ook hele zware bloedingen.
    Het is voor mij dus kiezen uit 2 kwaden: leeg bloeden of aan de hormonen.

    Heeft iemand ervaring met prettige anticonceptie bij pms/pcos?
    Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de Yasmin en de Yaz 24+2 pil, en naar het kyleena spiraaltje. En of dit ook voldoende helpt tegen de pms klachten.
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik slikte de minipil bij heftige PMS en menorragie. Ik kan niet tegen de combinatiepil (qua stemming) en van een spiraal kreeg ik pijnlijke cysten. Ik was tevreden.

    Succes met het traject!!
     
    DangerBlonde vindt dit leuk.
  3. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dankjewel!
    Nog andere dames ervaringen?
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Allereerst veel succes met het traject. Hopelijk mag het snel lukken..

    Aantal weken terug ben ik met de pil begonnen, de standaard combinatie pil. Maar kan er niet tegen... ook altijd veel last van PMS, en dat heb ik nu niet zozeer.. maar wel veel last van stemmingswisselingen, hoofdpijn en acne (maar kan ook nog deels het ontzwangeren zijn)
    Ik ga binnenkort over op de mirena spiraal, die geeft ook minder hormonen af.. ik ben benieuwd of dat verandering gaat brengen
     
  5. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dankjewel!
    Ik herken de klachten bij de gewone pil. Ik heb de mirena ook gehad in het verleden. Had veel voordelen (bijna geen pms meer, vrijwel niet meer ongesteld, en als dan maar echt een paar dagen een paar druppels ipv de sloten bloed van nu..) maar voelde me er ook niet altijd even lekker bij qua stemming. En had 9 weken licht bloedverlies na het plaatsen, daarna stopte het helemaal. Het blijft uitproberen hoe je er op reageert.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  6. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik gooi hem er maar weer in: ben je wel eens bij een acupuncturist geweest? We kunnen goed helpen met pms klachten maar ook bij heftig bloedverlies tijdens de menstruatie. Het zit soms zo in ons verankerd dat het pijn doet en dat je je rot voelt als je ongesteld bent en dat je dan "niet moet zeuren".. maar het kan echt beter als je lichaam een zetje krijgt in de goede richting.
     
  7. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Nog niet, maar heb er wel over getwijfeld. Ik heb het nog nooit gehad en ben altijd heel sceptisch geweest over alternatieve zorg. Maar misschien moet ik daar eens meer voor open staan!
     
  8. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Dat was ik ook altijd en nu is het mijn wereld geworden :) het is gezondheidszorg zoals het al 5000 jaar in China wordt gedaan en wij kijken holistisch: wat is je hele plaatje, wat doet je lichaam nu precies en waar hapert het. Alles valt samen op die manier. Kan het je echt aanraden, evt ook als ondersteuning bij de behandelingen. Ik denk juist als je nu al pms en veel bloedverlies hebt dat je, bij harmonisatie van de lever, je nu al prettiger in je vel zit, maar ook een zwangerschap bespoedigd kan worden.
     
    DangerBlonde vindt dit leuk.
  9. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Als je trouwens een goede wilt zoeken, kijk bij de nva of de zhong, dat zijn de beroepsverenigingen.
     
    DangerBlonde vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina