Tips Antwerpen

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Aszz, Feb 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goedemorgen!

Man en ik gaan onverwachts deze week naar Antwerpen.
    We slapen in het Queen A, bij centraal station en Zoo dus lekker centraal.
    Waar moeten we écht eten? En winkelen? En natuurlijk naar welke kroeg??

Thanks!

2. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Wat leuk! Wij zijn daar vorig jaar samen een paar dagen geweest! De Zoo is leuk,je hebt daar in het straatje bij het CS een lekkere italiaan zitten en wij hebben de onze lieve vrouwe kathedraal bezocht,als je daar van houd,erg mooi om naar binnen te gaan. Wij hebben ook de bios bezocht en lekker gegeten en gedronken in kleine knusse restaurantjes. Winkel gebied is heel erg groot,keus genoeg ;) wij hebben echt genoten daar een paar dagen! Veel plezier!! :D

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Diner bij le bistro, zonder twijfel!

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Zeker naar het MAS. Eten is daar, op het Eilandje, ook geweldig.

5. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

May 12, 2012
    970
    66
    28
    Voor een bijzondere bierervaring: kulminator!

6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Ja zou ook naar het MAS gaan (iets ten noorden van centrum, kun je vanaf centraal makkelijk met de tram heen). Ze hebben in Antwerpen ook fietsenplan dus je kunt ook fietsen gebruiken!

Winkelen op de Meir en Stadsfeestzaal, maar ook in alle straatjes met hippe winkels zoals de Kammenstraat!

Eten & drinken: als je geen ontbijt hebt: bij Le pain quoditien of bij een van de vele lekkere koffiezaakjes ten noorden van de Meir! Ik zou wel echt wat zaakjes opzoeken want anders blijf je steken op de toeristendingen en dat is veel betalen/weinig kwaliteit!
    Geldt ook voor diner :) Ik houd van Thais, kun je bijv naar restaurant A'Thai :)

7. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

Aug 8, 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ontbijten bij Kloonies in t Zuid! Zowiezo leuk om vanaf t Zuid de Nationalestraat door te lopen richting centrum, winkeltjes, cafetjes, modemuseum.

De wilde zee is een klein wijkje in het centrum met leuke winkels.

Leuke koffiezaakjes: kaffeenini en Barnini.
    Rondom het MAS is ook leuke horeca te vinden, ik heb dat alleen zomers meegemaakt dus weet niet hoe levendig het daar nu is. Die wijk heet t Eilandje, je kan even googlen van te voren!

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Wij eten altijd italiaans bij Giovanni, deze heeft inmiddels 3 zaken vlak naast elkaar. Goed eten voor een leuk prijsje. Hoek papenstraatje en jan blomstraat.
    Ik lunch zelf graag bij delifancre op exki.
    Koop GEEN bonbons bij leonidas. Dat is volgens de vlamingen huisvrouwen bonbons.
    Naast de Meir kan je ook leuk winkelen in de korte en lange gasthuisstraat.

Als het met bakken uit de lucht komt kan je in de mega kinepolis een filmpje gaan kijken. :)

Verder is de kathedraal mooi even naar binnen te gaan. Dan via de grote markt en de suikerrui lopen om even bij de schelde te kijken. Werp ook eens een blik binnen bij het helemaal verbouwde station van Antwerpen. Treinen komen binnen en vertrekken op meerdere verdiepingen!

Share This Page