Joepie, nog een dagje werken en dan vakantie!!! Volgende week gaan we naar CP Heijderbos met onze zoon van ruim 2,5jr. Behalve dat er op het park natuurlijk genoeg te doen is ben ik benieuwd of iemand tips heeft voor de omgeving. We dachten eerst aan fietsen huren, maar het schijnt te gaan vriezen en dat is voor onze zoon niet echt prettig dan, stil op een fietsstoeltje. Heeft er iemand nog leuke tips?
Volgende week wordt het juist weer beter, oplopend tot boven de 10 eind van de week Wij gaan in de meivakantie en hebben dan jn ieder geval Wunderland Kalkar op de planning staan, maar dat is nu nog gesloten. Je kan ook googelen net over de grens in Duitsland, want daar zit je dicht bij. Houdt wel rekening met een eventuele milieusticker.
In Duitsland moet je toch ook verplicht winterbanden hebben? Die hebben wij niet, dus Duitsland zal niet gaan. Of missch per openbaar vervoer. Wt niet of er dat is daar
Dierentuin in Overloon of Kleve en binnenspeeltuin Pret Inn inderdaad! Je zou ook een dagje naar Nijmegen kunnen gaan.
Ik heb altijd daar in de buurt gewoond Je hebt in Nieuw-Bergen volgens mij (nog steeds) een binnenspeeltuin van Ballorig. Verder is de dierentuin in Overloon leuk (niet heel groot, maar voor de kleintjes prima). Ook natuurlijk leuk is met het pondje over de maas! Dit kan in Afferden (dichtste bij Heyen of in Oud-Bergen) En je kan naar Boxmeer. Niet groot, maar wel even leuk om wat winkeltjes te bekijken en kopje koffie te doen. In Overloon heb je ook het oorlogsmuseum, maar daar moet je even kijken of de kindjes daar al oud genoeg voor zijn (en het al open is?) Verder zou je naar Nijmegen kunnen gaan shoppen. En in Groesbeek heb je bijvoorbeeld ook het openlucht museum. Veel plezier in Heijderbosch! Oja, de wildwaterbaan daar is echt wild, dus oppassen met de kleintjes ps. openbaar vervoer heb je daar niet echt (A). Misschien vanaf Gennep dat er iets naar Kleve of Goch rijdt? Dat zijn trouwens ook leuke plaatsen om te bezoeken!
Park zelf is al heel leuk! We gaan morgen naar Tiergarten Kleve en misschien nog fietsen huren donderdag?? Hangt van het weer af. Onze zoon is een koukleum. Peuterbad was wild genoeg voor hem haha, in het golfslagbad was het huilen toen er golven kwamen.... Peuterbad ook, toen de emmer water van bovenaf vol was en omkiepte...op zijn hoofd. Maar hij was wel heel stoer, na even uithuilen ging hij tegen een Frans meisje van een jaar of 4 zeggen dat hij helemaaaaal niet bang was Veel Fransen trouwens....hebben die schoolvakantie?
We zijn toendertijd naar de Duisburg zoo geweest, was wat verder rijden dan Kleve, maar zit een dolfinarium bij, vond zoon erg mooi! Kleve heeft wel een gezellige winkelstraat. Nog luiers ingeslagen, was goedkoper dan hier hihi. Huifkartocht van het Heijderbos vonden we ook wel geslaagd, en er was een rondleiding op de manege die onze zoon ook erg leuk vond.
Je mag bij mij op de koffie komen haha. Zoo parc Overloon dierentuin Pret Inn Malden binnenspeeltuin Centrum Boxmeer winkelen Mookerheide wandelen of fietsen Vliegveld Weeze vliegtuigen kijken
We hebben het superleuk gehad! Overloon Zoo geweest, ochtendje naar Goch (Rewe was bij ons al eerder favoriet haha) en verder op het park gebleven. Veel gezwommen, vissen kijken in de market dome en paarden gekeken bij de manege naast het park. Prett Inn wilden we nog wel doen, maar de laatste middag zei onze 2,5-jarige altijd superdrukke zoon: mama, papa, ik wil eigenlijk gewoon op bank liggen zo moe was hij.
Mwah....we hadden een premium cottage, maar het viel qua onderhoud nogal tegen. Ledikant was kapot, 3 spijlen vielen er spontaan uit toen we het opzetten. Werd wel direct vervangen na een telefoontje. Keuken was ook slecht onderhouden. Kapotte gaspitten waardoor we beperkt waren in koken. Infomap was gescheurd en er ontbraken vellen. Het viel ook op dat de natuur rondom de huisjes rommelig was. Vuilnis in de waterbeekjes en tussen de bomen. Wel genoten van de Nescafe Dolce Gusto!! Wat een heerlijke koffie Ik vond het park ook niet echt verkeersveilig. Ze zeggen autovrij te zijn, maar er rijden van die huurwagentjes, Segways (?) waardoor je wel echt moet opletten met kleine kinderen. Wij zaten in een bocht, dus geen uitzicht, waardoor we wel echt op moesten letten met onze peuter. Dat herinner ik me niet van het vorige CP waar wij waren (Huttenheugte). Ik klink misschien nu heel zeurderig, we hebben gewoon een topvakantie gehad! Het is toch nooit zoals thuis dus we verwachten ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
bedankt voor het delen van je ervaring. Tja dubbeltje op de eerste rang is lastig maar het kost wel aardig wat zo'n CP huisje toch. Je schrijft dat je sommige dingen niet herinnert van Huttenheugte. Vond je Huttenheugte uiteindelijk ook beter dan Heijderbos?
Huttenheugte zijn we in nov 2014 geweest voor een kort weekendje. We hadden toen 72u nonstop stortregen dus niet veel van het park zelf gezien. Door de regen heb ik ook totaal niet gelet op rommel in de natuur oid. Omdat we toen ook een kleine baby hadden, zijn we verder niet in speeltuinen of kinderboerderij geweest. Ik kan me niet herinneren dat er toen dingen waren aan het huisje dat incompleet of defect was. Wel dat er geen ledikantje was, maar na een telefoontje stond het er binnen 10min. We hadden daar ook een premiumcottage. Volgens mij waren we daar supertevreden over het huisje. We zaten in Huttenheugte helemaal achteraan in het park. Verkeer van- en naar de marketdome kwam daardoor niet langs, terwijl we bij Heijderbos vrij vooraan zaten (met opzet zo geboekt omdat we in Huttenheugte telkens 30min heen en terug door de regen moesten lopen naar de marketdome) dus veel meer verkeer dat onderweg was naar de marketdome. En we konden toen via een voetpad lopen, hoefden niet op de "straat" te lopen. Bij Heijderbos zijn vlg mij die paadjes ook wel, maar niet waar wij zaten. Dicht bij marketdome heeft voor- en nadelen dus. Toch zou ik sneller voor dichtbij kiezen dan voor verder weg. Ik vond Huttenheugte wel beter onderhouden. Heijderbos is vlgs mij ook best oud al. Kijk sommige dingen als kapotte gaspitten snap ik best dat die niet a la minuut vervangen en gerepareerd worden, maar een vuilniszak of dode eend die op maandag al in het water drijft en vrijdag nog, dat vind ik niet echt nodig...