Wat te doen in Tirol bij slecht weer?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SushiLover123, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Vorige week prachtig weer gehad. Hier is echt veel te doen voor kinderen. Veel buitenspeeltuinen, zwembaden, zwemmeren, van alles! Maar nu is het erg wisselvallig. Het regent geen pijpenstelen en de temperatuur is nog te doen (rond de 20 graden), maar het is te fris om te zwemmen en de speeltuinen zijn nat.

Mijn kinderen zijn (bijna) 4 en 6½. Ik krijg ze echt niet mee naar het archeologisch museum. Nou ja, misschien een half uur, dan houdt het wel op. Kastelen idem dito. De meeste zijn saai voor kleine kinderen. In Serfaus is een indoor speeltuin. Wat een aanfluiting! Leuk, uitgebreid klimtoestel, wat klimmuren en een laserparcours, maar absoluut niks voor de ouders. Geen tafeltjes of fatsoenlijke stoelen om te zitten. Geen catering. Ja, een koffieautomaat. Maar dus wel moeten betalen. ;) Heb nog steeds rugpijn van het zitten op een halfzacht blok zonder rugsteun.

Wie heeft er goede tips voor de regio Landeck?

2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij zijn vorige week terug gekomen uit serfaus fiss. Gelukkig maar 1 dag regen gehad. Op deze dag zijn we er toch gewoon
    Op uit getrokken. Regenjas aan en hup. De oudste van 6 zei: mam we zijn toch niet van suiker!

We hebben een wandeling gemaakt naar de leithe wirt. Daar opgewarmd met een heisse choko. Er is binnen ook genoeg te spelen daar. Toen helemaal terug naar serfaus gelopen. Daar weer met de sunliner omhoog en naar de moseralm gelopen. Daar hebben de kids nog heerlijk gespeeld. Weer of geen weer.

Opties met slecht weer zijn de overdekte zwembaden in landeck of seeg. Maar ik zelf heb een gruwelijke hekel aan binnenzwembaden, dus was geen optie.

Wij zijn trouwens in het verleden ook wel eens n dagje gaan shoppen in Samnaun of naar Merano gereden. Daar is het weer bijna altijd goed. Dan passen de kids zich maar aan voor 1 dagje.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Afhankelijk van hoever je wil rijden. Heb je de zilvermijn in schwaz. Glasstad rattenberg. Kristalwerlte wattens. Shoppen in Innsbruck. Innsbruck Zoo. Eventueel een Gletscher erg leuk maar dan zou je het weer even nakijken op hoogte. Shoppen in imst. Dagje vipiteno/sterzing je zit zo op de Brenner. Seefeld kun je ook leuk shoppen.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Butchke, hoe oud zijn jullie kinderen?
    Wij zitten Ried, dus superdichtbij waar jullie zaten! We zijn naar Murmliwasser geweest, naar de speeltuin boven Fendels en we hebben gezwommen in Badesee Ried. Freibad Pfunds en Freibad Prutz. Oja, ook naar het Kaunertal geweest. Laatst wilden we de Klammsteig doen, is die afgesloten wegens deels ingestort. :(
    Gisteren zijn we naar Nauders en Graun (Italië) gereden. Merano wilden we doen, maar is te lang in de auto voor de jongens.

Zwembad Landeck zal ik onthouden. Hoe lang loop je op de Moseralm en Leihe Wert? De jongste trekt het nog niet om lang te lopen.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Shoppen met kleine kids bij me... niet echt mijn favo bezigheid:)
    De meeste van die plekken zijn ruim een uur rijden en dat trekken ze helaas ook niet. Gelukkig schijnt de zon vandaag! We gaan weer naar Murmliwasser. Dat wilde de oudste graag. Kijken wat voor weer het morgen wordt.

6. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.398
    1.177
    113
    Wij zijn vorige week terug gekomen van 19 dagen tirol. In totaal 4 dagen regen gehad dus hadden het zeer goed getroffen dit jaar. Ook naar een binnen speeltuin geweest happy hop in worms. Ook niet om over naar huis te schrijven maar daar zat dan wel een soort restaurantje in.

Verder de alpenzoo in insbruck.. ook niet echt groot maar ach voor de Kids is het leuk.

7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hai,
    Onze meiden zijn 3 en 6.
    Je kan in Serfaus met de Sunliner omhoog, en dan loop je ongeveer een half uur naar beneden naar de Leithe Wirt. Daar is een grote buitenspeeltuin en een binnenspeelkamer mocht het regenen. Vervolgens zijn we naar Serfaus gelopen (afdaling van ongeveer een klein uurtje in een rustig tempo). Je kan de brede weg nemen (die is geasfalteerd en komt uit achter het centrum van Serfaus) of je neemt een categorie "rood" paadje welke kronkelend naar beneden gaat. Deze is wat avontuurlijker maar wel sneller!! En je komt weer bij de liften uit. Deze laatste hebben wij gelopen. Onze meiden konden het prima bijbenen. Maar ik moet erbij vermelden dat onze meiden alle 15 dagen flink gewandeld hebben (soms meerdere uren).;)

Verdere aanbevelingen zijn de Hexenroute vanaf het middenstation schönjoch, spelen bij de Wolfsee in Fiss, en wat heeeel erg mooi is, is Erlebnispark Hög in Serfaus. Daar is zoveel te doen! Waterfietsen, alpinecoaster, speeltuinen, interactieve spellen, zwemmen.

Naar Hög lopen is heel eenvoudig! Je neemt de Komperdell baan, vandaar uit loop je het murmli trail helemaal naar beneden en dan de route richting Hög aanhouden. In totaal ben je circa 3 kwartier tot een uurtje bezig. Het murmli trail is erg leuk voor kinderen!

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij zijn in fiss geweest dit jaar, of nou ja eigenlijk elk jaar....
    De moseralm is eigenlijk gewoon 1 grote speeltuin, Kids willen nooit weg als we daar zijn :D vooral de sneeuwglijbaan vinden ze Geweldig!
    Je kan altijd ee dagje naar samnaun rijden, taxfree shoppen als je daarvan houd, maar de route is ook al erg leuk...
    Murmliwasser is ook erg leuk idd, vandaar af kun jeook nog de kabelbaan omhooggevallen nemen, weet niet meer precies hoe die heet, maar als je dan de eerste stop neemt heb je nog een waterparadijs en een soort van rodelbaan waar je flink naar beneden kan sjeezen, helaas wel voor betalen maar mijn Kids van 4 en 8 vonden het helemaal geweldig!

Veel plezier nog, wij gaan volgend jaar weer:cool:

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Moseralm kan je gewoon met de gondel heen vanuit Fiss. En Leithe Wirt kan je dan vanaf de Waldbahn buiten, dat valt ook wel mee. Ik denk een 30-45 min, alleen afdalen.

Wij zaten in Fiss aan het begin van de vakantie en hadden ook wel wat regen. Een dag met regen en sneeuw zijn we eerst helemaal met de Schonjochbaan in Fiss naar boven gegaan en 's middags naar de binnenspeeltuin in Serfaus gedaan (Play-in). Verder waren het vooral buien, die niet heel lang duurden was onze ervaring. Dan gaven ze een hele dag regen op en dan was het maar af en toe een buitje. Wij waren dus vaak wel de hele dag op pad/buiten en soms werden we een beetje nat, maar gelukkig niet doorweekt.

Die van ons hebben trouwens ook veel gelopen in de vakantie; 100km in 15 dagen. We hebben wel bergschoenen voor ze gekocht.

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Erlebenispark Hög is dat idd. Die was idd ook leuk.
    En Murmliwasser zijn wij ook een aantal keer geweest.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ahhhh, nu vind ik het jammer, dat we hier nog maar 2 dagen zijn. :D
    Gelukkig is het weer enorm meegevallen! Daarstraks een buitje gehad, maar dat stelde niks voor! Erlebnispark Hög slaan we over. Te veel (diep) water. We zijn 2x naar Murmliwasser geweest. Morgen gaan we zwemmen in Prutz. Vrijdag... sja... we hebben mede dankzij jullie nog een paar dingen op het lijstje staan. :)

We hebben een paar wandelroutes gevonden, waar ik er één van wil doen:
    - Sturzflug (start bij Hög)
    - Murmlitrail (start bij Möseralm)
    - Familietrail (start bij mittelstation Schönjochbahn Fiss)
    - Hexenhaus am kopf (start bij bergstation Sunliner?)
    - Forschenpfad (start ergens in Ladis)

We moeten ook nog even tanken in Samnaun. Shoppen gaan we daar niet doen. Volgens de buurman (Nederlander, die hier permanent woont) is het ondanks het taxfree hartstikke duur. Net als op Schiphol eigenlijk. Fijn dutyfree, maar de basisprijs is al hoger dan bij ons. ;) En wat ik al zei, shoppen met kinderen erbij... Not my thing.

We willen ook nog een keer naar de Gletcherstrasse en dan door het ijs heen. Maar of we daar aan toe komen....

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Als je wil wandelen moet je de route nemen die je kunt zien vanaf de kabelbaan die bij de mountainbikes begint?... vanaf daar zie je dan ineens een grote beer liggen, volgens mij is dat murmlitrail idd een hele leuke route, veel geluidseffecten e 'n gluurhuisjes ed. Heel leuk voor kinderen! Zal eens kijken op de website.
    Die ik bedoel is idd murmlitrail, maar ook de hexenweg is een aanrader!

Veel plezier met de keuze, de wandeling zelf en natuurlijk de vakantie nog Ff!

13. Butchke

Butchke Niet meer actief

Murmlitrail begint niet bij de moseralm.... je moet met de komperdell lift omhoog en vandaar naar beneden lopen.

De Hexenweg begint bij het middenstation vd schonjochbahn;)

Neem ff een plattegrondje bij de liften:D, wel zo handig.

Jammer dat jullie zoveel nog niet gezien hebben. Hög is echt een aanrader. Het ondiepe water is afgezet. En er is daar ontzettend veel te spelen...

Geniet ervan

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmmm... ik heb vanaf die grote beer wel naar beneden gelopen naar Murmliwasser, maar die kan dus ook verder? Is denk ik geen goed idee. Als de jongens Murmliwasser zien, krijg ik ze niet meer mee :D

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Vanaf de murmlitrail kom je uit bij Hog; daar kunnen ze ook spelen. Maar dat is maar een korte wandeling. Ik zou dan eerder voor de familytrail gaan of de sturzflug (wel tasje ophalen onder aan de lift) of een stuk van de panaroma genussweg.
    Wij hebben ook nog een dag van Schönjoch (helemaal boven) naar beneden gelopen over de frommes trail, dat was ook echt een prachtige route. Je moet er wel een dag voor uit trekken. Zeker met kinderen, maar het was echt zo gaaf.

16. Butchke

Butchke Niet meer actief

Als je echt een leuke thema wandeling wil die niet te lang duurt, circa 1,5 uur, dan vonden onze kinderen de Hexenweg vanaf middenstation Schonjoch, het leukste.
    Deze is het mooiste gethematiseerd en het pad is erg avontuurlijk. Onderweg ff pauzeren bij de Kuh-alm waar een ontzettend leuke speeltuin is en dan het laatste stuk naar Fiss op zoek naar het Hexenhaus.

Deel Deze Pagina