Dames, sinds ik ben verhuisd, mama ben geworden en nu met de 2e op komst, doe ik eigenlijk bijna nooit meer iets voor mezelf.. Ik ken hier in het dorp zowat niemand, en dat mis ik wel.. Voel me soms een beetje eenzaam.. Ben bij de eerste naar zwangerschapsyoga gegaan om andere mama's to be te leren kennen. Dit was via de verloskundige die een dorp verderop zit (hier is er geen) Had gehoopt en verwacht dat daar meerdere uit mijn woonplaats zouden zijn, maar.helaas niet.. Iedereen kwam uit dat andere dorp en kende elkaar al.. Hier leer ik langzaam wel wat mensen kennen, maar ze hebben allemaal een druk leven waar ik mezelf niet in wil opdringen.. Ben nu dus op zoek naar iets wat ik voor mezelf kan doen om af en toe van huis weg te zijn, en waar ik misschien wat mensen kan leren kennen.. Iemand tips.?
Ik zou gaan sporten als ik jou was, hardloopclubje, of groepslessen of teamsport: wat je maar leuk vindt! Daarnaast weet ik niet hoe oud je kindje is, maar iets als peuterzwemmen, peuterdans. Geen idee wat er allemaal bestaat, maar op die manier leer je moeders kennen. Of ga op een cursus: fotografie, muziek, dans, theater, handwerken. Zelf heb ik een grote vriendengroep opgebouwd de afgelopen 10-15 jaar samen met mijn vriend, we wonen in een grote stad. Deze mensen kennen we van onze studies, uitgaan, feestjes, via-via, werk etc. Ik snap dat je zoiets niet 123 hebt in een nieuwe omgeving, zoiets kost nu eenmaal tijd en moeite. Ik loop hard met een vriendin (de enige vriendin die ook 2 kinderen heeft). Verder zit ik op boksles, daar heb ik ook wel mensen leren kennen.
Hier hetzelfde probleem. Wij zijn naar België verhuist en ik ken hier niemand. Daarom wil ik binnenkort gaan beginnen met baby zwemmen om toch wat andere mama's te leren kennen hier in de buurt
Bij ons organiseert het consultatiebureau een mama-café. Ik moet dan altijd werken, maar laatst was ik er rond die tijd voor een afspraak met mijn dochtertje en het zag er erg gezellig uit.
Heb ook een tijdje gehad dat ik weinig mensen kende toen ik verhuisd was naar de andere kant van het land. Heb je niet een hobby die je weer kan oppakken? zo was ik weer begonnen met paardrijden en heb er gelijk vriendinnen aan over gehouden. Nu ben ik zwanger en mijn vriendinnen of kennissen niet, zijn nog jonger of veel ouder. Ga na de zomer op zwangerschap zwemmen en hoop bij een cursus leuke meiden te ontmoeten. Maar ken het helemaal, tijdje zo eenzaam gevoeld.